Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torösöndag!

  • Torösöndag!

    Publicerad av jesper-b på 11 april, 2015 vid 16:28

    Tja med risk för att “stating the obvious” så måste jag meddela att det ser ut att kunna bli en riktigt fin söndag på stenstrand.

    Ses!

    /JB

    maca svarade 9 år sedan 11 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • ola-h

    Medlem
    11 april, 2015 vid 18:29

    Kör hårt. Jag hamnar på andra sidan landet.

  • challgren

    Medlem
    11 april, 2015 vid 19:51

    Yeah!! Ses!

  • jesper-b

    Medlem
    12 april, 2015 vid 05:22

    Vind och vågprogg gått ner en del, men nånting blir det och en viss risk att det blir riktigt fint finns kvar – ses! /JB

  • bjorn-daniels

    Medlem
    12 april, 2015 vid 08:01

    Hoppas ni får segla. Är sugen på att prova Torö men nyss hemkommen från påsklov i Skåne så blir det för häftigt att dra iväg direkt. Får hoppas på att Siljan får en liten släng av sleven.

  • jesper-b

    Medlem
    12 april, 2015 vid 19:56

    Blev något av en “opening day”. Visst har vi hard-core vintergänget, men för många var detta säsongens Toröpremiär. Jag har surfat Torö en del i vinter, men det var första vågseglingsdagen för mig sedan Maui/januari.

    Vinden var för ovanlighetens skull på Torö starkare än vågorna. Fullfräs med 4.0 och grym vinkel, lite side off efter lunch. Verkligen inga jättevågor, men större än mikro och stundtals väldigt många och roliga. När det blåser på så här (vilket som sagt är ovanligt på Torö) så är vågsegling verkligen annorlunda än surfing. Surfing är mycket paddla, vänta, positionera sig, snacka med alla som gör samma sak, och så korta intensiva urladdningar. Vågsegling som idag: Full och rock’n roll hela tiden! Fasen vad kul vi hade!!!!!!!!!!!!

    En sak till. Trots fyra grader i vattnet och 4.0 slängde jag handskarna efter första rundan. Och trot eller ej, men min näst sista session var jag så uppjagad att jag glömde dra på mig huvan, märkte det inte förrän jag tog en paus och tyckte det var lite kyligt på stranden… sommaren är här!

    Vindsurfin är kul.

    MER!

    /JB

  • fjant

    Medlem
    13 april, 2015 vid 05:49

    Och jag stod och spacklade en gammal Express-köl. Hur f…n står det till med prioriteringarna, måste jag fråga mig själv.
    Ses nästa gång då! 🙂

    Mackan

  • dr-masse

    Medlem
    13 april, 2015 vid 06:47

    Riktigt kul segling igår, även om det var smått så vare gott!

    Även om det inte var premiär på Torö i år för min del, så kändes detta som den riktiga säsongstarten, extra kul med så många Stenstrandsprofiler på plats.

    Öppna handskar gjorde livet klart enklare för min del. Måste börja träna mer styrka… :smirk:

  • aronh

    Medlem
    13 april, 2015 vid 07:40

    Här kommer lite ego-boost till er som fastnade i min kamera. Det är okej att använda mina bilderna om man känner för det. Men skriv gärna vem som tagit dom eller länka tillbaka.
    Det var ju rätt många kameror på stranden. Så det hade varit kul om det kan dyka upp lite fler bilder.

  • aronh

    Medlem
    13 april, 2015 vid 07:44

    Här kommer del 2.

  • aronh

    Medlem
    13 april, 2015 vid 07:48

    …och del 3.

  • aronh

    Medlem
    13 april, 2015 vid 07:50

    Sista bilderna.

  • surfgus

    Medlem
    13 april, 2015 vid 07:50

    Fint! Vi fick också små vågor i Väst! Dock inte så mycket vind….

  • ola-h

    Medlem
    13 april, 2015 vid 10:33

    Nice. Rätt bra med vind på västkusten för de morgontidiga. Jag körde 4.2 fram från 7 till ca 10 innan det började lätta ur.

  • surfgus

    Medlem
    13 april, 2015 vid 12:02

    Helt rätt Ola! det var en hel del vind fram till 10.00. Även efter i” light wind” var det hur kul som helst!

  • challgren

    Medlem
    13 april, 2015 vid 20:41

    Härligt Aron!
    Kul att du fotade!

    Ganska direkt efter Torö så drog vi faktiskt ner till Bravo och körde där några timmar idag.
    Nu är man bra mör…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torösöndag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.