Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torrdräkter som liknar NPX lucifer?

  • Torrdräkter som liknar NPX lucifer?

    Publicerad av freddie-t på 20 mars, 2011 vid 16:30

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=zgo6eLyxQm4&feature=player_embedded”]YouTube – NPX Lucifer Drysuit[/ame]

    vad finns det fler för torrdräkter som NPX lucifer som har den där snowboard-jacka stilen? har för mig att ag sett något annat märke som gjorde en liknande.

    Någon som har erfarenhet av den här typ av torrdräkt. Håller man sig verkligen torr? Jag menar om man crashar med huvudet först typ..

    petting_4 svarade 13 år sedan 12 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • djevulen

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 18:02
  • danger

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 22:37

    Har aldrig fått in vatten varken i ben, armar eller vid huvudet i min NPX Lucifer och jag är ganska bra på att crasha med huvudet först. 😉
    Tycker dock den är något osmidig (speciellt om man inte sett till att få ut all luft), men varm och torr är den i varje fall!

  • perl

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 22:46

    Jag har inte provat någon av dem, men NPX:en har en stor huva, hur funkar det vid krash, blir det inte kvar en massa vatten där som man blir dragandes med?

    /Per

  • regfellow

    Medlem
    21 mars, 2011 vid 06:31

    Det lär ju finnas avrinning i någon form genom speciella hål.

  • pepa

    Medlem
    21 mars, 2011 vid 08:04

    NPX Lucifer är ganska lik NPX Lucifer.

  • danger

    Medlem
    21 mars, 2011 vid 15:14

    Avrinningshålen i luvan är ganska små, så det tar några sekunder innan den är helt tömd. Man får helt enkelt åka runt med något kilo vatten runt halsen ett tag efter en crash.

  • axelh

    Medlem
    21 mars, 2011 vid 17:46

    Man fryser ju ändå bara om fingrarna, tårna och pannan och de täcker väl inte lucifer ändå?
    Men de är klart att de är ju alltid gött att vara så varm som möjligt…

  • skanepaul

    Medlem
    22 mars, 2011 vid 07:26

    Mystic Flaka Smock är ingen torrdräkt, bara en överdragsjacka som är vattentät.

  • waimeadude

    Medlem
    22 mars, 2011 vid 23:20

    Jag körde Ocean Rodeo ett tag men tyckte den va för jävlig att komma i och ur.
    Den andas ju inte alls utan är ångbastu i sig och kan kanske inte jämföras med nyare men
    problemen kvarstår väl med muddar osv. om det ska vara helt torrt.
    Bara att få igenom huvudet genom mudden va ett helvete, känndes ungefär som att födas igen kan jag tänka mig =).
    Sen att få av sig benen va svårt, kallt och jävligt när man skulle hem.

    Så ni som kör vinter, går de inte precis lika bra med våtdräkter som är uppåt 6/4 och rejäla handskar och skor+huva istället eller kör alla torrisar numera?

    P.S coolt med den lilla extra gylfen =).

  • hengo

    Medlem
    23 mars, 2011 vid 13:57
    waimeadude;650160 wrote:
    Jag körde Ocean Rodeo ett tag men tyckte den va för jävlig att komma i och ur.
    Den andas ju inte alls utan är ångbastu i sig och kan kanske inte jämföras med nyare men
    problemen kvarstår väl med muddar osv. om det ska vara helt torrt.
    Bara att få igenom huvudet genom mudden va ett helvete, känndes ungefär som att födas igen kan jag tänka mig =).
    Sen att få av sig benen va svårt, kallt och jävligt när man skulle hem.

    Så ni som kör vinter, går de inte precis lika bra med våtdräkter som är uppåt 6/4 och rejäla handskar och skor+huva istället eller kör alla torrisar numera?

    P.S coolt med den lilla extra gylfen =).

    jo, min x-cel 6/5/4 är lika smidigt som en sommardräkt från ett lågprismärke (typ pro-limit) och den kan man köra i snöstorm med om man vill. Dock finns ju ett stort problem, de är inte lika mycke bag i den som en NPX lucifer och kitare gillar ju som bekant bag. Går dock att lösa me att köra flanell ovanpå våtdräkten..

  • axelh

    Medlem
    23 mars, 2011 vid 14:47

    Jag kör också med Xcel Infiniti 654 och ja håller mig sjukt varm. Fast det gör ju ont i ansiktet när man blir spolad. Men ja tror lätt att de är bättre och smidigare än torrdräkt.

  • mikhogl

    Medlem
    23 mars, 2011 vid 15:04

    Torris = varmt, smidigt och dessutom slipper man frysa när man byter om. Men för vågsurf (duck-dive) så är nog våtdräkt enda alternativet tyvärr.

  • axelh

    Medlem
    23 mars, 2011 vid 18:22

    [ame=”http://vimeo.com/19469350″]Ocean Rodeo – Surf Dry (teaser) on Vimeo[/ame]

  • petting_4

    Medlem
    24 mars, 2011 vid 05:30

    Enda problemet jag haft med min Lucifer är att jag flöt som en bojj första gången jag använde den.. Pressa ur luften för inget kommer in o inget slipper ut!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torrdräkter som liknar NPX lucifer?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.