Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torsdag Stockholm

  • sinclair

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 15:34

    Blev det Munkholmen?

  • petalz

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 15:37

    Ja, vädret nu på eftermiddan indikerar ju att det borde va bra bla på Fituna!

    Som vanligt är förmiddag en felsatsning…

    / Peter

  • maca

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 17:31

    Satsade på förlossningsavd istället för tidig morgonsurf då vattnet gick 2,5v för tidigt
    Det blev en fellow surfer vid lunch
    Har nytt rekord på att packa ur bilen 😉

  • trimmarn

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 17:35

    Grattis 🙂

  • levieux

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 18:11

    Var i Fituna vid 15. Alldeles ensam.
    Ute med 7.8 plannade jag 50% av tiden.

  • jr555se

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 20:24

    munkholmen var det bra drag för de som kunde surfa,själv insåg jag att 8.0 och stora(i mina ögon) vågor inte var min grej.. men nästan lika kul för det. Blir å hitta ett mer långgrunt ställe nästa gång 🙂

    dessutom fick man ju äran att träffa lite andra.. var en av dem det sinclar måntro?

    Grattis förresten MacA!

  • electric

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 21:57
    LeVieux;655966 wrote:
    Var i Fituna vid 15. Alldeles ensam.
    Ute med 7.8 plannade jag 50% av tiden.

    Jag förstår att du var ensam. Pga vindriktningen valde ju folk andra ställen. Jag själv var faktiskt på väg till Fituna kl 12, men vände halvvägs (vid Vårsta) då jag såg att vinden var mer västlig. Valde istället Farstanäs, och där var det helt OK riktning (ca 250 grader uppfattade jag det) och vind (med sedvanliga luckor förstås …). Vi var 4 pers där och körde allt från 6.0 (jag) till 7.4. Och snacka om skönt väder – rena sommaren!

    /Lars

  • sinclair

    Medlem
    20 maj, 2011 vid 05:43

    Med tanke på hur det blåste i går morse när jag åkte till jobbet så förstår jag att 8.0 var stor, jag hade nog riggat min 5,7a! 🙂 Var sugen på att köra men hade möten hela dagen i går. 🙁

  • staffomania

    Medlem
    20 maj, 2011 vid 09:53

    Körde vid årsta havsbad. Guppade först runt i två timmar men precis när jag skulle lägga(vid 16) av kom vinden. Mitt 8,5 kändes då aningen stort i byarna så orkade inte köra så länge.

  • levieux

    Medlem
    20 maj, 2011 vid 10:42
    Electric;656005 wrote:
    Jag förstår att du var ensam. Pga vindriktningen valde ju folk andra ställen. Jag själv var faktiskt på väg till Fituna kl 12, men vände halvvägs (vid Vårsta) då jag såg att vinden var mer västlig. Valde istället Farstanäs, och där var det helt OK riktning (ca 250 grader uppfattade jag det) och vind (med sedvanliga luckor förstås …). Vi var 4 pers där och körde allt från 6.0 (jag) till 7.4. Och snacka om skönt väder – rena sommaren!

    /Lars

    Misstänkte att det skulle vara så när jag var på väg men visste inte exakt var Farstanäs låg. Får lägga det i GPS:n.

  • electric

    Medlem
    20 maj, 2011 vid 10:47
    LeVieux;656051 wrote:
    Misstänkte att det skulle vara så när jag var på väg men visste inte exakt var Farstanäs låg. Får lägga det i GPS:n.

    Kolla karta på http://www.telgesurf.se. Obs att man måste vara medlem och ha nyckel för att komma dit, detta pga en bom med lås. 300 spänn/år. Kolla info om pg etc på webbplatsen! (Anm: jag är kassör 🙂 ).

    /Lars

  • surfmad

    Medlem
    20 maj, 2011 vid 20:31

    Träningsvärk efter den underbara premiären igår.
    Hoppas det blir repris med sol vind och härligt varmt vatten igen imorrn lördag på Farstanäs.
    Jag drar dit runt 12 tiden.

  • maca

    Medlem
    21 maj, 2011 vid 19:07

    Tack för gratulationer!
    Någon som var på Torö supertidigt torsdag – var det något att ha?

    Fituna ser ut att kunna funka imorgon för de som kan.

    Frågan är varför man ens kollar proggen med en 2 dagars hemma och knytte samt 3-årskalas inplanerat för dottern?!? Abstinens…

  • oldschool

    Medlem
    22 maj, 2011 vid 08:07

    torö blev som väntat en trevlig suf session, men ingen segling….

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torsdag Stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.