Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tragisk olycka på västkusten!

  • Tragisk olycka på västkusten!

    Publicerad av challgren på 28 januari, 2018 vid 14:11

    Jättetråkiga besked från västkusten där Mårten (anv.namn “Dalen” på konfen) tyvärr gick bort efter en kiteolycka i Laholmsbukten.

    Mårten var ute och kajtade själv kring Skummeslöv och efter någon form av olycka så hittades han livlös på stranden av förbipasserande. Man gjorde upplivningsförsök och lyckades få igång hjärtat och fick honom till sjukhus där han vårdades för livshotande skador men tyvärr gick det inte att rädda honom.

    Kände inte Mårten men sprang på honom några gånger i Sydafrika och i Sverige och han var alltid ett riktigt energiknippe!

    Skickar många tankar till Mårtens barn och familj.

    Vila i frid!
    Ride in peace!

    /Christian

    malibu svarade 6 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • mrquality

    Medlem
    28 januari, 2018 vid 18:23

    Känner inte personlig Mårten men är väldigt ledsen och tråkigt att höra .
    Vila i frid “Dalen”!
    Ride in peace!
    //Dario

  • mexi_

    Medlem
    28 januari, 2018 vid 21:48

    Usch vad trist och sorgligt!
    R.I.P
    //Fredrik

  • robin

    Medlem
    29 januari, 2018 vid 10:43

    Så fruktansvärt. Kände honom inte men mina tankar går till hans familj.

  • sailortrash

    Medlem
    29 januari, 2018 vid 15:35

    Verkligen hemskt och lite av en varningsklocka, eller påminnelse om hur snabbt det kan gå, och ur skoningslös naturen kan vara. Oavsett hur bra o h erfaren man är. Var inte ute själv på vintern.

  • dr-masse

    Medlem
    30 januari, 2018 vid 11:22

    Fruktansvärt. Tänker på hans familj och vänner.

    Håll koll på varandra därute, särskilt på vintern.

  • bicless

    Medlem
    31 januari, 2018 vid 16:30

    Vila i frid Mårten.

  • alltidxx

    Medlem
    31 januari, 2018 vid 16:30

    Det är läskigt med kiting om något går fel. Inget att flyta på.

  • malibu

    Medlem
    2 februari, 2018 vid 09:25

    Ja, det är sjukt tragiskt. Det är lätt att glömma att man befinner sig i vatten och ett litet misstag kan bli ödesdigert 🙁

    Den här grejen kan rädda liv!

    https://stuffvip.com/product/antidrown

  • alltidxx

    Medlem
    2 februari, 2018 vid 13:03

    Ja, det är sjukt tragiskt. Det är lätt att glömma att man befinner sig i vatten och ett litet misstag kan bli ödesdigert

    Den här grejen kan rädda liv!

    https://stuffvip.com/product/antidrown

    Då tänker jag att det är bättre med väst som blåser upp. Eller bara en vanlig väst såklart. I vilket fall så köper man bara lite tid om man då ändå är så nerkyld att man inte klarar hålla sig flytande. Ett måste är en visselpipa till det. Och segla bland andra.

    • Detta svar ändrades 6 år, 2 månader sedan av  alltidxx.
    • Detta svar ändrades 6 år, 2 månader sedan av  alltidxx.

    Svara på: Tragisk olycka på västkusten!

  • sailortrash

    Medlem
    2 februari, 2018 vid 15:50

    Ja, det är sjukt tragiskt. Det är lätt att glömma att man befinner sig i vatten och ett litet misstag kan bli ödesdigert 🙁

    Den här grejen kan rädda liv!

    https://stuffvip.com/product/antidrown

    Personligen skulle jag inte förlita mig på den där, eftersom jag inte kan andas genom tummen…

    Torrdräkt och ngt som håller huvudet över vattnet kanske hjälper. Men räddningsväst är ju på tok för klumpigt.

    Svara på: Tragisk olycka på västkusten!

  • malibu

    Medlem
    2 februari, 2018 vid 16:00

    Ja, det är sjukt tragiskt. Det är lätt att glömma att man befinner sig i vatten och ett litet misstag kan bli ödesdigert” />

    Den här grejen kan rädda liv!

    https://stuffvip.com/product/antidrown

    Personligen skulle jag inte förlita mig på den där, eftersom jag inte kan andas genom tummen…

    Torrdräkt och ngt som håller huvudet över vattnet kanske hjälper. Men räddningsväst är ju på tok för klumpigt.

    Ja, det är nog inte tänkt att man ska behöva andas genom tummen… Kan ni inte lista ut hur den ska användas eller i vilka situationer den kan vara till hjälp så tänker jag inte ta mer plats i den här tråden för att förklara det.

    I all välmening.

    • Detta svar ändrades 6 år, 2 månader sedan av  malibu.

    Svara på: Tragisk olycka på västkusten!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tragisk olycka på västkusten!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.