Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Traschad RDM mast – någon som har knäckt under delen?

  • Traschad RDM mast – någon som har knäckt under delen?

    Publicerad av bananen på 20 september, 2007 vid 08:00

    Tja, igår gjorde jag det igen, knäckte masten. Fan, andra gången i år, denna gången var det riktigt klantigt, missade en framåt på allt för grunt vatten och… pang. Jaja, det är väl bara att traska iväg och skinna sig igen.

    För det är väl inte så att någon har lyckats knäcka underdelen? Att någon har en under del liggande och vill sälja den till mig?

    klint svarade 16 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • frippe75

    Medlem
    20 september, 2007 vid 10:06

    @bananen 416603 wrote:

    Tja, igår gjorde jag det igen, knäckte masten. Fan, andra gången i år, denna gången var det riktigt klantigt, missade en framåt på allt för grunt vatten och… pang. Jaja, det är väl bara att traska iväg och skinna sig igen.

    För det är väl inte så att någon har lyckats knäcka underdelen? Att någon har en under del liggande och vill sälja den till mig?

    ……och vad är det för mast? 🙂

  • adde

    Medlem
    20 september, 2007 vid 10:17

    @bananen 416603 wrote:

    För det är väl inte så att någon har lyckats knäcka underdelen? Att någon har en under del liggande och vill sälja den till mig?

    Tolkar jag dig rätt att du vill köpa en knäckt underdel???

  • lars_k

    Medlem
    20 september, 2007 vid 10:23

    Om jag tolkar Jonas surflog rätt så har han knäckt överdelen till en Simmer SC RDM 400. Han behöver alltså en överdel.

  • bananen

    Medlem
    20 september, 2007 vid 11:42

    Precis, det var toppen som gick åt skogen. Precis som Rille skriver så var det min sprillans ny Simmer SC RDM 430 cm. Jag antar att det vore optimalt med en dylika, men struntar helhjärtat i fabrikat/flex, bara den har en kompatibel innerdiameter.

    Vem som helst med en RDM 430 överdel är min hjälte!

  • adde

    Medlem
    20 september, 2007 vid 11:47

    Kan tillägga att Simmer, PowerEx, Naish och gamla Ezzy är identiska och funkar att para ihop.

  • stinger

    Medlem
    20 september, 2007 vid 13:07

    http://www.onwater.se/ står det att man får köpa den halva av masten man behöver för halva priset (av en hel), kanske bara om man kan bevisa att man köpte en Powerexmast från början men kanske värt en koll iaf.

    “Särskilt unikt med masterna är att det går att beställa en bas- eller toppdel till bara halva priset av en mast. Bryter du masten även efter garantitiden på 1 år, är det alltså inte längre nödvändigt att slänga den hela delen.”

  • challq

    Medlem
    20 september, 2007 vid 14:09
    adde;416618 wrote:
    Tolkar jag dig rätt att du vill köpa en knäckt underdel???

    Haha, jag tänkte precis samma sak först. 😀

  • john1

    Medlem
    20 september, 2007 vid 16:49

    Maila till:
    http://www.locs.se/
    Ezzy sails säljer halva master för att optimera seglingen.
    John J.

  • Oregistrerad

    Gäst
    20 september, 2007 vid 17:46

    @bananen 416603 wrote:

    Tja, igår gjorde jag det igen, knäckte masten. Fan, andra gången i år, denna gången var det riktigt klantigt, missade en framåt på allt för grunt vatten och… pang. Jaja, det är väl bara att traska iväg och skinna sig igen.

    För det är väl inte så att någon har lyckats knäcka underdelen? Att någon har en under del liggande och vill sälja den till mig?

    Dags att beställa en Gulftech m.a.o.

  • supasonic

    Medlem
    20 september, 2007 vid 20:57

    Är det inte fortfarande så att surfersp har “livstidsgaranti” på masten, åtminstone för första ägaren. Det hade de bara för nåt år sedan i alla fall. Du kanske inte har köpt den där…

    .s

  • hjn

    Medlem
    21 september, 2007 vid 07:12

    Om Gaastra RDM 75% duger så finns det kanske en sådan kvar till halva priset på Ude’ns i Gbg.

  • imported_borje

    Medlem
    21 september, 2007 vid 08:31

    Jag har en rdm överdel om du vill köpa billigt. Det är dock en pacific rdm mast, så jag vet inte om det passar. Men du får gärna prova.
    Hör av dig om du är intresserad.

  • bananen

    Medlem
    21 september, 2007 vid 08:37
    Supasonic;416800 wrote:
    Är det inte fortfarande så att surfersp har “livstidsgaranti” på masten, åtminstone för första ägaren. Det hade de bara för nåt år sedan i alla fall. Du kanske inte har köpt den där…

    .s

    Tack alla som hjälper till. BTW, är det någon som har erfarenheter av SP’s eventuella garanti? Supasonic skriver att de har “livstids” garanti… Har någon någonsin fått en ny mast när den gamla gått av? Jag har aldrig någonsin fått något nytt när något pajat av Marcus & CO… Och jag har pajat en del grejer 😉

  • klint

    Medlem
    21 september, 2007 vid 11:29

    @bananen 416884 wrote:

    Tack alla som hjälper till. BTW, är det någon som har erfarenheter av SP’s eventuella garanti? Supasonic skriver att de har “livstids” garanti… Har någon någonsin fått en ny mast när den gamla gått av? Jag har aldrig någonsin fått något nytt när något pajat av Marcus & CO… Och jag har pajat en del grejer 😉

    Min sprillans nya Gaastra 490 knäcktes i övergången botten – topp tredje gången jag riggade på masten. Efter ett par turer med tyska generalagenten och SP och runt två månaders väntetid fick jag en ny. Mitt fall betraktades som ett solklart fabrikationsfel, möjligt att loopa i midjedjup kan vara svårare att få igenom. Men lägger man 3-4 papp på en RDM mast som enligt reklamen är i princip oförstörbar och som ska tåla vågsegling hade jag givetvis stått på mig och bett om en ny.

  • bananen

    Medlem
    21 september, 2007 vid 13:29

    Skall prova att reklamera den hos SP, så får vi se vad som händer…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Traschad RDM mast – någon som har knäckt under delen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.