Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Troligen dum fråga om brädförvaring

  • Troligen dum fråga om brädförvaring

    Publicerad av nossodo på 15 april, 2013 vid 17:06

    Skall inreda garaget och tänkte lägga upp konsoller som brädorna kan ligga plant på. Bredd mellan konsollerna blir 90 cm. Har en surfbräda och ett par twintips.

    Frågan är, är det skadligt för brädorna att förvaras liggande under längre tid, förutom risken för den mentala hälsan när brädorna ligger på hyllan istället för i vattnet? Jag tänker på om det eventuellt tröttar ut materialet att ligga under konstant belastning även om den är väldigt liten?

    above_the_law svarade 11 år sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • tomw

    Medlem
    16 april, 2013 vid 10:06

    if your board is lying flat
    be careful where you place your hat
    who knows what will happen
    it might get flattened

  • blizzy

    Medlem
    16 april, 2013 vid 13:27

    @nossodo 709246 wrote:

    under konstant belastning

    Vilken belastning?

  • brange

    Medlem
    17 april, 2013 vid 06:54

    Om de menar belastningen från egenvikten så tror jag inte det är någon fara för en TT. Hur det är med en surfbräda vet jag ej, aldrig hållit i en, så vet inte så mycket om dom:)

  • blizzy

    Medlem
    18 april, 2013 vid 06:48

    Finns det något som inte tål att förvaras pga belastningen av sin egen vikt på en plan yta? Låter riktigt svårt att förvara något sådant i så fall, då får man ju låta den sväva med maglev eller förvara den i yttre rymden =)

    Äh, tänk som man gör med matvaror (“hur förvaras dom i affären?”) och förvara dina brädor så…
    Vad jag vet brukar de vara liggande eller stående på högkant så det lär väl inte va nån fara för dem…

  • ulriken

    Medlem
    18 april, 2013 vid 16:46

    Jag har mina SUP’ar liggandes på konsoller klädda med rörisolering.
    Den tyngsta väger över 10kg och har legat där hela vintern.
    Tog ut den på vattnet förra veckan och jag hade blivit grymt irriterad om den hade blivit skev/skadad av att ligga på förvaring.

    Det ska mycket till för att brädan ska tappa formen bara för att den ligger på en hylla!
    Snickra på och gör din hylla det kommer inte vara några problem.

  • pepa

    Medlem
    18 april, 2013 vid 20:06

    Hängmattehyllor.

  • above_the_law

    Medlem
    19 april, 2013 vid 08:52

    PVC-VVS rör och 30-graders böjjar som monteras in i en bräda. Enkelt och billigt alt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Troligen dum fråga om brädförvaring

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.