• alexasu

    Medlem
    4 mars, 2015 vid 10:52

    Jag har noterat detta ibland med och tycker det är sjukt baklänges. Om det är så i videon (?) du länkar till så tänker jag inte ens klicka på den.

  • sailortrash

    Medlem
    4 mars, 2015 vid 11:33

    kollade precis på den där videon….riktiga jackass töntar..

    bevis-butthead still going strong..

  • snaffe

    Medlem
    4 mars, 2015 vid 11:41

    Jag tycker nog det värsta är den amerikanska flaggan på slutet. 🙂 Den är jag sjukt trött på

  • schnitzler

    Medlem
    4 mars, 2015 vid 13:04

    Håller med! Tröttsamt. Är svårt att hitta surffilmer som inte innehåller någon sekvens där en rumpa är med. Visst, rumpor är fina, men det är ju inte därför jag kollar på surffilmen….

  • pedersen

    Medlem
    4 mars, 2015 vid 13:47

    Jag försöker intressera mina döttrar i övre tonåren för surf. Sånt här försvårar. Dom är för smarta för att köpa klichéer och det blir bara töntigt.

  • k-caesar

    Medlem
    4 mars, 2015 vid 14:33

    Stängde precis av den, kanske dags att spela in en som är omvänd.

    Tjejer som visar skills och killar som bara visar rumpa?

    Har inga skills att visa kan ställa upp på rump biten om det behövs finns ju en hel del tjejer med skills så det bör ju gå att lösa.

  • jopi

    Medlem
    4 mars, 2015 vid 15:51

    Har också reflekterat över detta, har väl slängt in någon rumpa i någon edit jag gjort också men rätt marginellt i så fall. Tänkte lite på detta inte minst på Maui sist. Såg grymma rides från flera flickor och på kvällen när man kollade Jimmie Hepps bilder så var det mest killar och lite rumpor.
    Tror det var någon Redbull rulle jag kollade på om surfande damer, men de gick mest omkring med brädorna på stranden i bikinis, men de kunde ju uppenbarligen rippa fett så varför inte fokus på det?

  • pedersen

    Medlem
    4 mars, 2015 vid 17:55

    Typ så här är väl bättre isåfall?
    Om kameran visar rumpa som beror det på att dom är bad ass på att surfa 😉
    http://youtu.be/Hpc9nsjF6xY

  • sailortrash

    Medlem
    4 mars, 2015 vid 20:59

    Alltså, hawaiisurfarna verkar dras med den där taskiga kulturen. Den e amerikansk hemmafru från 50-talet a la gansta-hip hop White trash graffiti skate…inte minst naish är riktigt kassa tycker jag (best var ju inte direkt bättre iofs…). Alltid ngn Donna i minibikini som ska gör ngt onödigt och sen ngn snubbe som surfar…

    Nej jag gillar svenska surffilmer…visst de blir lite hipster med ngn blöt trånande blick i svartvitt…ngn iskristall lite lätt ur fokus, bla bla…men i land dyker upp ngt riktigt nice – typ Petter Svensson i kohagen och sånt…framförallt slipper man titts’n’ass attityden…

  • erree

    Medlem
    4 mars, 2015 vid 22:58

    För att sex säljer? Det är knappast endast i surf-branschen man får rumpor in your face, det är överallt runtomkring en (reklam tv film internet)? Sen får man tycka vad man vill men det är ju uppenbarligen många brudar som ställer upp på det också…

    Finns värre saker i världen man bör bli arg över, inte lite hud-flashar i nån 3-minuters edit…

  • sailortrash

    Medlem
    5 mars, 2015 vid 07:34

    @erree 731286 wrote:

    För att sex säljer? Det är knappast endast i surf-branschen man får rumpor in your face, det är överallt runtomkring en (reklam tv film internet)? Sen får man tycka vad man vill men det är ju uppenbarligen många brudar som ställer upp på det också…

    Finns värre saker i världen man bör bli arg över, inte lite hud-flashar i nån 3-minuters edit…

    jo men nu pratar vi inte om globala problem utan om just 3 minuters edits..och att det känns tacky att inte ens de största märken kan sära på surf och sex

    varför irriterande?

    för att det är ett billigt trick som inte behövs och inte efterfrågas, utan känns påtvingat.

    ngn som hört om skoreklamen nyligen (som anmäldes av ngn feminist org.)..där catwalkmodellerna hade…skor och inget annat?

    samma där…what the fuck liksom

  • pedersen

    Medlem
    5 mars, 2015 vid 07:50

    Jag var inte arg, tyckte bara den var töntig.
    Kanske tyckte det var töntigt med kite också 😉

  • malibu

    Medlem
    5 mars, 2015 vid 08:02

    Har också, som relativt ny surfare, reagerat över de sunkiga ideal som sprids i massa edits. Aktiva killar, passiva tjejer. Ok, att folk har badkläder på sig går väl att förklara, men fokus verkar ligga på tjejers kroppar och killars surf skills.

    Klart att sex säljer och klart att det finns värre saker, men det innebär inte att vi måste sitta tysta och acceptera allt som hamnar på fel sida om värst-gränsen. Skit är skit, oavsett hur stor högen är.

  • erree

    Medlem
    5 mars, 2015 vid 08:42

    Tror även det är väldigt kulturellt betingat, kolla klipp av exempelvis italienska åkare, jag vet alltid att det kommer vara minst en rumpa med hehe, de verkar ju tycka om det? Vi tycker det är skit men de ser inget fel med det?

    Och att fokus ej läggs på kvinnors skills är väl inte riktigt sant? I klipp där killar surfar och brudar står på stranden är väl dessa tjejer inga proffs? Svårt att de ska ut o rippa då. Många duktiga tjejer som har ordentliga klipp, kolla continentseven.. inga rumpor eller dylikt!

  • erree

    Medlem
    5 mars, 2015 vid 08:47

    @sailortrash 731287 wrote:

    för att det är ett billigt trick som inte behövs och inte efterfrågas, utan känns påtvingat.

    Jag personligen håller med om det, det behövs verkligen inte, jag kollar inte på klipp för den sortens stimulation. Däremot att det inte efterfrågas? Stora företag som satsar mycket på semi-erotiska inslag, skulle väl vara bortkastade pengar om det vore som du säger?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.