Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppdatera Locolys GW 60?

  • Uppdatera Locolys GW 60?

    Publicerad av herr-pelegrin på 18 december, 2017 vid 13:32

    För att få alpha mm i displayen måste man uppdatera GW 60 fr 2016. Jag är usel på sådant, har försökt men klarar det inte. Finns det någon vänlig själ med erfarenhet i Stockholm som kan hjälpa mig? Det funkar bara i PC. Är lätt desperat inför is-säsongen!!! Jag betalar några hundringar.

    herr-pelegrin svarade 6 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • bjornen

    Medlem
    18 december, 2017 vid 13:52

    Hejsan, jag har använt V1.2A0314B länge och den versionen har aldrig fungerat att visa alpha värdet korrekt, inte ens i närheten. Info från Locosys “The F/W (V1.3A0926B) is minor update to improve the GPS accuracy. It’s not a must do…which means users can upgrade GW-60 to V1.3A0926B or stay at V1.2A0314B”

    Kan ju vara bra att köra senaste version men när det gäller alpha så tror jag tyvärr inte du kommer att se något värde att lita på. Så kör vidare på nuvarande version om den funkar bra (förutom alpha) skulle ju vara min rekommendation.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 december, 2017 vid 14:21

    Björnen – Tack för Ditt svar! Visst, den fungerar ju bra för 10 s och max så då kör jag på det utan uppgradering.

    Mitt problem är mycket kort att jag har Mac och förstår inte hur ens jag själv ska se mina resultat när jag kommit hem från isen? Jag lägger inte upp på sommaren längre utan brukar lägga upp manuellt på vintern. Men eftersom jag inte har någon PC utan Mac så får jag varken upp resultat med GW 60 eller den gamla GT 31.

    Finns det något motsvarande som tidigare GPS Results för Mac där man åtminstone kan se sina farter, alphor mm på skärmen?

    • Detta svar ändrades 6 år, 4 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • bjornen

    Medlem
    18 december, 2017 vid 14:58

    Du får kolla med någon bekant som har pc. Se till att klockan har inställning “usb class com” i menyn. Installera gw60 updater på datorn. Ladda ner filen med rätt mjukvara. Välj den filen i programmet och rätt comport, kör update. Det är allt har jag för mig.

  • sundheden

    Medlem
    18 december, 2017 vid 16:51

    Jag har lyckats med uppgradering via PC. Lättare än man tror, ungefär så som @Bjornen förklarade,
    Vet själv tyvärr inte vad Alpha innebär.

    @herr-pelegrin Jag har en Mac hemma också, ska ge mig på i veckan och se hur man gör där för att ladda in data.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 december, 2017 vid 17:04

    Tack för vettiga svar! Det är guld värt för en annan som inte alls hänger med. Jag gjorde ett försök med en tillfälligt lånad PC i dag men det sprack. Sundheden – Du får gärna återkomma om Du hittar någon variant som funkar till Mac. Helt klart är dock att den ännu inte går att uppdatera via Mac men om det finns någon programvara där man kan se sina resultat så vore det värt att testa.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 december, 2017 vid 17:07

    Tack för vettiga svar! Det är guld värt för en annan som inte alls hänger med. Jag gjorde ett försök med en tillfälligt lånad PC i dag men det sprack. Sundheden – Du får gärna återkomma om Du hittar någon variant som funkar till Mac. Helt klart är dock att den ännu inte går att uppdatera via Mac men om det finns någon programvara där man kan se sina resultat så vore det värt att testa.

    Alpha 500 är knappt 250 m, gipp och 250 m tillbaka inom 50 m från utgångsläget. Du går in och ut med fart. På vintern kan det i vissa lägen löna sig att istället köra i en ögla, dvs man slår i vändningen istället för att gippa.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppdatera Locolys GW 60?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.