Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Upprop föräldralediga i Sthlm!

  • Upprop föräldralediga i Sthlm!

    Publicerad av lowsahl på 27 maj, 2009 vid 20:20

    Vad sägs om att ordna m surfdagis?

    Är nu inne på 1a veckan som föräldraledig å har hittills haft fullt upp m bestyr, matning, läggning osv men har en tanke om att det vore jäkligt nice att träffa andra surfande föräldralediga i sommar. Vi snackar ihop oss om ställe å sedan hjälpas vi åt med passande, lekande… å med lite tur så hinner man köra en repa… Hade varit klockrent idag, kanske därav inlägget.

    Lilltjejen är 16 månader, bor i Sumpan, har surfshorts, sover middag vid 12-14 å lägger sig vid 19:30, är bekant m fituna, dalarö, Ekerö, Norrort å jag är övertygad om att hon håller med farsan om att det vore lite sköj m nya surfbekanta i samma situation.

    /Sammy å Julia

    isaac svarade 10 år, 6 månader sedan 19 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • marangen

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 20:45

    Bra idé, har tänkt på det själv. Har tyvärr inte tänkt vara pappaledig nu men annars hade jag lätt varit på!!

  • staffomania

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 21:15
    Löwsahl;549118 wrote:
    Vad sägs om att ordna m surfdagis?

    Är nu inne på 1a veckan som föräldraledig å har hittills haft fullt upp m bestyr, matning, läggning osv men har en tanke om att det vore jäkligt nice att träffa andra surfande föräldralediga i sommar. Vi snackar ihop oss om ställe å sedan hjälpas vi åt med passande, lekande… å med lite tur så hinner man köra en repa… Hade varit klockrent idag, kanske därav inlägget.

    Lilltjejen är 16 månader, bor i Sumpan, har surfshorts, sover middag vid 12-14 å lägger sig vid 19:30, är bekant m fituna, dalarö, Ekerö, Norrort å jag är övertygad om att hon håller med farsan om att det vore lite sköj m nya surfbekanta i samma situation.

    /Sammy å Julia

    Lysande idé! Kommer tyvärr inte vara föräldrarledig förrän till slutet på nästa höst. Annars hade jag lätt hakat på.

  • svennebanan

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 07:33

    Jag kör nästa vår om jobbet finns kvar, annars tidigare;). Det blev en Julia här med kan jag tillägga.

  • cantona

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 08:37

    Strålande idé!

    Jag kommer att vara pappaledig under hela hösten och bor i Åkersberga.

    /e

  • grrrr

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 08:52

    Ja, lysande idé!
    Tänkte på samma sak igår.

    Jag är föräldrarledig resten av året och tycker att det vore skönt med lite vardagssurf också.

    Jag ställer gärna upp med följande:
    Stränder, chop, alla vindriktningar utom N och NO, hus, mörka sovrum, dusch, leksaker, barnvåtdräkter, gungor, lekplats, barnvagnar, bäbis, verktyg.
    I björkvik, enligt eniro tar det 39 minuter från Sundbyberg – närmare än Dalarö och Fituna…

    Det är bara att köra igång, det är förstås kul om vi är många.

    En ‘catch’ bara, jag måste hämta på dagis i Nacka måndag-torsdag.

    Vi ses!
    /Erik.

  • budda

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 13:42

    jag har en 4 månaders kille som väntar på att pappa skall bli pappaledig

  • lars_e

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 19:58

    Jag är ledig till mitten av september (som du Löwsahl redan vet). Jag har en dotter som är 14 månader.
    Kan bli bra, även om man inte hinner surfa så mycket eller åker på en bom-körning så har barnen fått komma ut i naturen 🙂
    /Lars

  • lowsahl

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 11:05

    Fasen vad sköj att intresse finns!

    Jag har fått in förslag om att mjukstarta detta på nått barnvänligt ställe typ Näsa äng, Görveln, Lövsta, Närlunda även Brevik, Dalarö Gålö, Årsta Havsbad mfl. Kan funka. Har själv ingen erfarenhet av Ingarö, Börkvik men Grrr snackar gott om stället å det finns säkert en uppsjö barnvänliga platser i varierande vindriktningar.

    Säg att vi siktar på att träffas nån gång 9-11 Juni på lämpligt ställe, håll dessa dagar öppna, vi håller kontakten här på forumet å bestämmer exakt när och var ett par dagar innan så håller vi tummarna för barnvänligt/surfvänligt väder å vind….. Är det regn å rusk kan vi alltid träffas på Leklandet i Bromma typ för att ändå bekanta oss.

    Råder det surfbart väder tar jag med mig bräda å så utan att egentligen ha nån förväntan om att använda det, men utifall att det går vägen så skulle det givetvis glädja mig.

    Vilka är med?

  • grrrr

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 22:01

    Ja, kul!
    Jag är med.

    Som sagt, alla är välkommna hos mig. Jag kan ordna med barnhage i lä, leksaker, lunch osv.

    Hoppas förstås att det är blåsigt men annars är det rätt skön med lättvindsträning eller slöSUP också.

    Jag kan alla föreslagna dagar.

    /Erik.

  • tocha

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 15:07

    Bra initiativ, ansluter gärna till Klubben med sonen Jonathan (snart 6 mån) sista veckan av augusti och sen blir det pappaledigt ett bra tag.

  • lowsahl

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 20:32

    Bra m fart i denna “smala” tråd av surfsugna fädrar.

    Till helgen bör vi kunna bestämma dag å plats, Eriks “Grrr” förslag låter lockande m bekvämligheter runt hörnet.

    På söndag spikar vi dag, jag tar mig friheten å postar men det lutar åt ons, torsdag för min del om jag får önska.

    Erik å Lars ni är lediga nu så er tar jag för givet att ni är på, eller?
    Vilka mer anmäler sitt intresse för nästa vecka?

    Erik förbered dig på besök… Du kan väl skicka över dit telnr till mig så kan vi höras på telefon? Mitt nummer får du nu som privat meddelande.

    /Sammy

    /Sammy

  • lars_e

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 07:15

    Jag är gärna med nästa vecka. Torsdag och fredag lite osäkra för mig men det kan fungera då också, det visar sig snart.
    /Lars

  • speedkenta

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 07:16
    Löwsahl;549118 wrote:
    Vad sägs om att ordna m surfdagis?

    Är nu inne på 1a veckan som föräldraledig å har hittills haft fullt upp m bestyr, matning, läggning osv men har en tanke om att det vore jäkligt nice att träffa andra surfande föräldralediga i sommar. Vi snackar ihop oss om ställe å sedan hjälpas vi åt med passande, lekande… å med lite tur så hinner man köra en repa… Hade varit klockrent idag, kanske därav inlägget.

    Lilltjejen är 16 månader, bor i Sumpan, har surfshorts, sover middag vid 12-14 å lägger sig vid 19:30, är bekant m fituna, dalarö, Ekerö, Norrort å jag är övertygad om att hon håller med farsan om att det vore lite sköj m nya surfbekanta i samma situation.

    /Sammy å Julia

    Faktum är att på Haga Öland har vi byggt en lekplats och nu senast tog vi ner en lekstuga
    i pippifärger till dom små underverken. barnstolar har vi redan i klubbhuset.
    Det är inte att underskatta för varenda surfare har förökat sig. Och man har inte svårt att få med sig den lille då det finns både saker att göra och kompisar
    Lyckliga barn och pappa får surfa samtidigt lär man dom små liven att dofte av rutten våtdräkt luktar bättre än happy meal 🙂

  • grrrr

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 12:22

    Bra, kul. Då kör vi.

    Jag tror att vi blir 3-4 stycken. Bara små flickebarn än så länge.
    Kontakta mig eller Sammy för adresser, tel nr osv.

    Vi får se på söndag när det blir av. Jag kan närsomhelst.

    Nån som är arbetslös som vill extraknäcka som surffröken? hehe…

    /Erik.

  • lowsahl

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 21:35

    Då skall vi se vad veckan har att ge oss…

    Och tyvärr inggen prognos att förlita sig på eller glädjas åt rent surfmässigt eller i “barnvänlighetsfaktor”.

    Men SMHI pekar på mest vind på onsdag så mitt förslag är väl att köra på det.

    Prognos Onsdag…..SMHI
    Nordost vridande till nord, 6-9 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.
    Rent surfmässigt är det väl Näsa Äng som skulle kunna funka… enligt spotguide.

    Fan va svårt…. hade hoppats på syd – Sydväst 8m/s grundvins lokal bris mojnande vid strandkant typ 25grader sol.

    Några tankar från er?
    Skall vi sikta på att sufa eller träffas för att bekanta oss på nått torrt å varmt ställe?

    /Sammy

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Upprop föräldralediga i Sthlm!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.