• Uppsala

    Publicerad av classic på 11 januari, 2012 vid 16:08

    Tisdag 10/jan startade vi upp säsongen på Ekoln. 4-6 mm fin is med 10 mm torr snö. Dagen efter
    hade vi 10 mm vatten på samma ställe (magiskt, noll friktion).

    marden svarade 12 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • trimmarn

    Medlem
    11 januari, 2012 vid 16:13

    mm.. ser riktigt najs ut.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 januari, 2012 vid 16:17

    Hallå Classic – Det där ser ju härligt ut men hoppas att Ni hade tjockare is än vad Du angav annars får man förmoda att det var två miniatyrer från Uppsalagänget som var ute på den flortunna isen.

    Märkte Ni någon skillnad med speedmedarna? Jag fick själv ingen vind den dagen jag provade.

  • classic

    Medlem
    11 januari, 2012 vid 17:36

    har inte testat medarna och 5 cm is är helt ok, tom för friluftsfrämjandet.

  • surfen

    Medlem
    11 januari, 2012 vid 20:07

    I morgon blir det speedmedar på om isen håller och om det inte faller en massa nederbörd, vind verkar det bli så det räcker till!!
    //Surfen

  • kinetic

    Medlem
    11 januari, 2012 vid 20:25

    Surfen: Har ni kollat om Tämnaren är säker? Borde ju vara is dä, grund sjö..

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 januari, 2012 vid 20:27

    Classic – Ok, jag tänkte mer på att 4-6 mm var lite väl vågat… Kul at Ni kommit i gång och hoppas att nederbörden i morgon bara blir som regn och att det fryser på ordentligt till helgen.

    Betr. medarna så köpte jag rostfri skruv på Bauhaus, lite långa men de fungerar även utan kapning om drar i dem inifrån och ut.

  • jesse

    Medlem
    11 januari, 2012 vid 20:57

    Härligt gubbar!
    Kör hårt i morgon men var rädd om lårbenshalsarna!

    Själv så får man vänta tills på lördag…. 🙁

  • surfen

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 08:13

    Kinetic, Det ligger is på dom flesta av sjöarna runt uppsala. Tämnaren har legat i ett par veckor utom ett parti längst ut där det är som djupast. På själva Ekoln som är hemma vattnet/isen så låg halva sjön till i går med 5-6cm is. Men med dom här milda dagarna och regn så krymper den nog rätt snabbt. Det kommer att bli blandväder ett tag nu så man får passa på så länge det går.

  • nyborjarsurfaren

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 18:49

    Jag var ute idag och testade min beg hembygge, har inte haft tid att mixtra något med den .
    Så det var lite grejer, jag måste fixa till nästa gång.
    Men blev många vurpor, men så himla skoj 🙂

    Edit körde med Surfen och Classic

  • classic

    Medlem
    16 januari, 2012 vid 16:56

    En film från i lördags redigerad av Mattias. Platsen är Ekoln utanför Uppsala (Vårdsätraviken). Seglare Kurre (ses mest i bild), Mattias och jag. Vi kör alla Hibernor.

    [ame=”http://vimeo.com/35133739″]Untitled on Vimeo[/ame]

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 januari, 2012 vid 18:02

    Detta var ju hur läckert som hels! Vilken is! Hiberna får byta reklamrulle. Vem vill inte köra Hi-boards efter att ha sett detta?

    Vi var några som körde fre-sön på Ältasjön. Fre-lör var kanon men söndagen var beige. Under lördagen tror jag vi hade mer vind än vad Ni hade men Ni hade ju längre och blankare repor. Piraterna körde runt 40 knop.

    Speedmedarna biter bra men jag har lite svårt att säga vilken skillnad det gör jämfört med originalmedarna. Vad säger Ni om skillnaden? En sak är säker man får inte dra åt de nya bultarna för hårt innan man drar dit muttern för då roterar de inte ordentligt, vilket medför ökat motstånd.

    Nu ska jag kolla Er film en gång till! Hälsa alla!

  • boman

    Medlem
    16 januari, 2012 vid 21:08

    Shit vad najs!! jag gillar trycket i gipparna, inget fegande.

    har ni fått snö idag?

  • marden

    Medlem
    16 januari, 2012 vid 21:35

    snygg film
    snyggt kört…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.