Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala Nyårsafton?

  • Uppsala Nyårsafton?

    Publicerad av jesse på 30 december, 2006 vid 20:59

    Just nu blåser det så att det knakar i huset och det är 6 grader varmt ute! Sugen på att dra några repor i Alnäs i morgon förmiddag om vinden håller i sig. Finns det några andra som är sugna? Farbror Surfen kanske?

    poppo svarade 17 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • surfen

    Medlem
    30 december, 2006 vid 22:52

    @Jesse 356698 wrote:

    Just nu blåser det så att det knakar i huset och det är 6 grader varmt ute! Sugen på att dra några repor i Alnäs i morgon förmiddag om vinden håller i sig. Finns det några andra som är sugna? Farbror Surfen kanske?

    Ska det bli något så är det förmiddagen som gäller, RING MIG…..

  • surfen

    Medlem
    31 december, 2006 vid 07:46

    Det är som det är med vinden! I natt 16m/s NU 2,2m/s, jaja inget att göra något åt. Gott Slut på er och ett Gott Nytt år….

  • jesse

    Medlem
    31 december, 2006 vid 09:41

    Ja det var illa! Synd att det blåser en massa i onödan dock.

    Jag får väl pasa på att önska alla ett Gott Nytt År även fast man blev snuvad på nyårssurfet!

  • ozman

    Medlem
    31 december, 2006 vid 11:12

    Nyårsdagen då?? Det ser inte helt osannolikt ut. Det verkar som att man borde vara där tidigt i sådana fall.

    /Matt

  • surfen

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 13:38

    Jag var på vattnet kl 11(skaris). Det var jag det, men vad var alla andra? Bra tryck i 6,2m² och 95 liters brädan, ingen storm men det blåste mellan 8-10m/s. Jaaaa, då var premiären på den nya säsongen avklarad! Eller är det så att den förra inte har blivit avslutad än? Skit samma man är på G i alla fall.

  • jesse

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 13:44

    Härligt Tommy! Jag var på väg ut kl 13 men då kom monsunregnet och vinden droppade. Tidigaste premiären ever!?

  • thomme

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 21:10

    @surfen 356965 wrote:

    Jag var på vattnet kl 11(skaris). Det var jag det, men vad var alla andra?

    Ont i skallen hela dagen.

    Undrar varför jag är så törstig i dag – jag som drack så mycket i går!

    Å så har jag kalklat om i köket när ni förlustat er på vattnet. På onsdag ska jag oxå ut på vattnet – 36 timmar – tor Helsingfors.

    God fortsättning på surfåret! Kan det slå 2006 ?

  • surfen

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 21:23

    @thomme 357041 wrote:

    Ont i skallen hela dagen.

    God fortsättning på surfåret! Kan det slå 2006 ?

    Det blir nog svårt skulle jag tro? Kommer vi i väg i Mars så kanske man klarar av det? Vem vet. Ska försöka plocka så mycket jag kan under 2007. Under 2006 hade man tur, missade inte en blåsdag här hemma eller vid kusten…..
    Föresten så stoppade bylingen mig i morse, på väg till vattnet, sa åt dom att jag hade bråttom för jag var på väg för att surfa, då tittade dom på mig och slet fram alcometaren direkt. Det blev inget utslag så dom sa bara ÅK, och ruskade på huve…… Vinkade lite flott och petade i driven och pös iväg.
    Fan jag gillar när folk tror man är helt galen, dom vet ju inte vad dom missar.

  • thomme

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 21:31

    @surfen 357042 wrote:

    Det blir nog svårt skulle jag tro? Kommer vi i väg i Mars så kanske man klarar av det? Vem vet. Ska försöka plocka så mycket jag kan under 2007. Under 2006 hade man tur, missade inte en blåsdag här hemma eller vid kusten…..
    Föresten så stoppade bylingen mig i morse, på väg till vattnet, sa åt dom att jag hade bråttom för jag var på väg för att surfa, då tittade dom på mig och slet fram alcometaren direkt. Det blev inget utslag så dom sa bara ÅK, och ruskade på huve…… Vinkade lite flott och petade i driven och pös iväg.

    Jag hade inte fått åka vidare i.a.f inte i min bil. Hur blir det med resan förresten? Är det dahab eller ?

  • surfen

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 21:33

    Vet inte! Det ser lite osäkert ut, men Jesse har koll på allt han är reseledaren.

  • jesse

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 13:36

    Reseledaren här!
    Vi siktar på att dra ner till Dahab den 13 mars och vi planerar att vara borta i två veckor (smidigast så). Flygstol till Sharm kan man få billigt några veckor före avresa. Boendealternativ finns det många i Dahab och det kan lösas på plats. Förutom mig så är det två killar till som hänger med. Även Daniel Fransson är sugen att hänga på. Har ännu inte bestämt om jag ska ta med utrustning eller inte. Smidigare att hyra kanske. Googla på ´windsurfing Dahab rental´ eller liknande så hittar ni flera uthyrningar i Full moon bay. Statistiskt sett blåser det över 7-8 m/s ca 3 av fyra dagar i mars. Dahab erbjuder plattvatten och lite större chop längre ut i viken vilket borde passa farbröder som tycker om att köra fort. Det vore kul om vi blev ett stort gäng!

  • thomme

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 16:57

    Jag hänger med. Behövs vaccinationer ? ( hittade detta på nätet http://vaccination.medicallink.se/vaccin/land7.cfm )
    ta med bräda eller hyra är frågan ? Hur långt från flygplats till dahab ? Och hur långt från bostad till surfet ?

    Haj nojja ?
    kolla inlägg 22.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45992&highlight=hajattack

    Någon som tänkt surfa på tisdag ?

  • surfen

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 19:16

    @thomme 358019 wrote:

    Jag hänger med. Behövs vaccinationer ? ( hittade detta på nätet http://vaccination.medicallink.se/vaccin/land7.cfm )
    ta med bräda eller hyra är frågan ? Hur långt från flygplats till dahab ? Och hur långt från bostad till surfet ?

    Haj nojja ?
    kolla inlägg 22.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45992&highlight=hajattack

    Någon som tänkt surfa på tisdag ?

    Skit i hajarna, för mig är dom bara lite större mörtar…..
    Jag ska ut på tisdag och även i morgon om det båser.

  • poppo

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 19:33

    @thomme 358019 wrote:

    Haj nojja ?

    I medelhavet Thomme? Kom igen… 🙂

  • thomme

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 19:45

    @poppo 358049 wrote:

    I medelhavet Thomme? Kom igen… 🙂

    Nää Röda havet är det väl ändå

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala Nyårsafton?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.