Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala på fredag/Lördag

  • Uppsala på fredag/Lördag

    Publicerad av surfen på 24 oktober, 2006 vid 20:33

    Eftersom vårat forum ligger nere så går jag ut med en fråga här istället, är det någon som ska ut eller blir det ensamkör som vanligt? Jajaja, jag vet att det börjar bli lite kallare nu, men någon krake kan väl pallra sig ut ändå….
    Matt du brukar inte balla ur, Thomas står du och opererar, Allan kan du lägga in ett skuggmöte, Stellan skit i flygningen till Chicago, alla ni som pluggar skit i skolan på fredag, det här får ni bara inte missa. Eller?

    thomme svarade 17 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 35 Svar
  • 35 Svar
  • thomme

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 14:01

    Jag kan komma loss någon gång efter lunch ( när det vridit om till Väst ) Suck !

  • poppo

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 16:28

    jobbar fredag, men det känns som det kvittar då man kliver på planet till WA på söndag…

  • surfen

    Medlem
    26 oktober, 2006 vid 07:39
    poppo wrote:
    jobbar fredag, men det känns som det kvittar då man kliver på planet till WA på söndag…
    Fyra veckor eller, satan i gatan vad jag blir avundsjuk….Närå ha det gott och mycke surf.

    Thomme, då kanske vi syns på fredag om allt står sig.

  • thomme

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 18:36

    Surfat blev det men kallt o byigt vare !

    5 vågade några tittade på.

    Lite stämnings bilder bifogas

  • thomme

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 18:39

    Å en filmsnutt

  • thomme

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 18:59

    Lite statistik från Universitetets mätstation

  • thomme

    Medlem
    13 november, 2006 vid 20:12

    Någon som kör kommande Fredag ? 10 grader o sydvind enl prognosmakarna!!!

  • surfen

    Medlem
    13 november, 2006 vid 20:52
    thomme wrote:
    Någon som kör kommande Fredag ? 10 grader o sydvind enl prognosmakarna!!!

    Ja, jag! Men det tog väl du som givet;=) Var ute både 7/11 och 11/11 den 7 körde jag ute på Fläskjan med tok tryck i 5,3m sol och varmt en riktig kanon dag. Den 11 var det rak syd nere vid Skaris fortfarande varmt men regn. Plus att det inte har blivit kallt i vattnet än, kör dock med handskar och Atan Polar.

  • poppo

    Medlem
    14 november, 2006 vid 02:47

    Skor? I Gnaraloo, WA racker det bra med shorts och rashguard och mycket sol-lotion! Inne i stan och bunkrar mat och vatten idag. Glomde jag saga att vi seglar mest 4,7 i sideoff och vagorna ar logo till mast?

    Ha det bra hemma gubbar!
    /Poppo

  • thomme

    Medlem
    14 november, 2006 vid 12:28
    poppo wrote:
    Skor? I Gnaraloo, WA racker det bra med shorts och rashguard och mycket sol-lotion! Inne i stan och bunkrar mat och vatten idag. Glomde jag saga att vi seglar mest 4,7 i sideoff och vagorna ar logo till mast?

    Ha det bra hemma gubbar!
    /Poppo

    Ja det gäller ju att skydda sig mot vädretsmakter haha. Rippa och smacka lite från oss oxå.

  • ozman

    Medlem
    15 november, 2006 vid 23:35

    Har också varit i WA, men Perth har varit helt kasst. Frånlandsvind varannan dag funkar inte alls. Långt norrut (Gnaraloo) och sydväst såg däremot bra ut, men familj och släkt pockar också på uppmarksamhet!

    Fick segla 4,7 en sväng i Adelaide igår på en polares bräda. Jag had kort dräkt på mig i en iskall 15C, så jag körde inte så länge, men det var kul att komma i gång!

    Jag ska till NZ i kväll, och förhoppningsvisst åker vi ner till Taranaki, där det ska vara riktigt bra vågor och vind (emellenåt iaf). Vi får se hur det går. Inget kan förstås garanteras vad gäller sådana här resor!

    /Matt

  • surfen

    Medlem
    16 november, 2006 vid 08:55
    OzMan wrote:
    Har också varit i WA, men Perth har varit helt kasst. Frånlandsvind varannan dag funkar inte alls. Långt norrut (Gnaraloo) och sydväst såg däremot bra ut, men familj och släkt pockar också på uppmarksamhet!

    Fick segla 4,7 en sväng i Adelaide igår på en polares bräda. Jag had kort dräkt på mig i en iskall 15C, så jag körde inte så länge, men det var kul att komma i gång!

    Jag ska till NZ i kväll, och förhoppningsvisst åker vi ner till Taranaki, där det ska vara riktigt bra vågor och vind (emellenåt iaf). Vi får se hur det går. Inget kan förstås garanteras vad gäller sådana här resor!

    /Matt

    Då förstår jag varför man inte har sett dig på vattnet här hemma! När vädret har varit som sämst, du brukar ju dyka upp då! Ha det gott där nere Matt. Blir ni borta länge?
    //Tommy

  • surferboy_criss

    Medlem
    16 november, 2006 vid 09:38

    jag kommer till uppsala ikväll, ska hälsa på tjejens föräldrar mm. men tyvärr har jag ingen bräda med mig. Får surfa av mig abstinensen idag på lunchen i Varberg 😉
    Vad finns det för bra surfställen i uppsala?

  • surfen

    Medlem
    16 november, 2006 vid 10:52
    surferboy_criss wrote:
    jag kommer till uppsala ikväll, ska hälsa på tjejens föräldrar mm. men tyvärr har jag ingen bräda med mig. Får surfa av mig abstinensen idag på lunchen i Varberg 😉
    Vad finns det för bra surfställen i uppsala?

    Här håller vi till bara det blåser….

  • thomme

    Medlem
    17 november, 2006 vid 20:28

    Inte blev de någe surfat i da inte. När man väl jobbat klart ( 12 tiden ) hade vinden oxå gjort det kvar var bara regnet! Så jag åkte o köpte julklappar istället ( snowboard till mellan grabben ). Tjalla inte !( han läser inte så bra än ).
    Man får hoppas på att lördag eller söndag levererar lite vind nu när det är varmt i luften.

    Bra surfställen j.f.r Varberg ????

    Tror inte det va! ( skulle vara Hässleudd i O och NO som ju är kasst i Apelviken).

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala på fredag/Lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.