Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala på fredag/Lördag

  • thomme

    Medlem
    22 november, 2006 vid 15:44

    Det var hyffast varmt men inte blev det surfat på riktigt. Gick ut en sväng o testade mitt “nya” RS5 11,6 och det kändes riktigt bra men vinden räckte inte till för planing utan pumpning.

    Man får hoppas på kommande helg.

  • surfen

    Medlem
    22 november, 2006 vid 21:41
    thomme wrote:
    Det var hyffast varmt men inte blev det surfat på riktigt. Gick ut en sväng o testade mitt “nya” RS5 11,6 och det kändes riktigt bra men vinden räckte inte till för planing utan pumpning.

    Man får hoppas på kommande helg.

    Var ute igår 1½timme bra drag med Goya FW95 och 6,2m².
    Ser ut att bli S-SO på fredag ska du ut då? Men men det är ett tag dit.

  • thomme

    Medlem
    23 november, 2006 vid 10:03

    Ja, Fredag efter lunch och Söndag om det blåser. Lördag är jag upptagen med annat.

  • ozman

    Medlem
    24 november, 2006 vid 05:51

    Borta fram till 8/12 tror jag….

    Det har inte blivit något surf på NZ trots att det blåser varje dag. Vi har dock sett geysrar och annat skoj runt Taupo/Rotorua. Jag hoppas att kunna surfa ett par timmar i morgon om det blåser nog. Jag bifogar en halvtaskig bild från Adelaide……

    surfen wrote:
    OzMan wrote:
    Har också varit i WA, men Perth har varit helt kasst. Frånlandsvind varannan dag funkar inte alls. Långt norrut (Gnaraloo) och sydväst såg däremot bra ut, men familj och släkt pockar också på uppmarksamhet!

    Fick segla 4,7 en sväng i Adelaide igår på en polares bräda. Jag had kort dräkt på mig i en iskall 15C, så jag körde inte så länge, men det var kul att komma i gång!

    Jag ska till NZ i kväll, och förhoppningsvisst åker vi ner till Taranaki, där det ska vara riktigt bra vågor och vind (emellenåt iaf). Vi får se hur det går. Inget kan förstås garanteras vad gäller sådana här resor!

    /Matt

    Då förstår jag varför man inte har sett dig på vattnet här hemma! När vädret har varit som sämst, du brukar ju dyka upp då! Ha det gott där nere Matt. Blir ni borta länge?
    //Tommy

  • thomme

    Medlem
    26 november, 2006 vid 17:18

    Äntligen lite surfat! Jag o Tommy körde 2 – 3 timmar vid skaris och Daniel och Jens lite senare vid Alnäs. Max idag 28,5 knop med 8,2 och 28,1 med 7,2.
    Bilder från Alnäs bifogas.

  • surfen

    Medlem
    26 november, 2006 vid 20:38
    thomme wrote:
    Äntligen lite surfat! Jag o Tommy körde 2 – 3 timmar vid skaris och Daniel och Jens lite senare vid Alnäs. Max idag 28,5 knop med 8,2 och 28,1 med 7,2.
    Bilder från Alnäs bifogas.
    Och en på dig Thomas, från Skaris.
    Själv så fick jag nöja mej med 27,2knt Goya FW95 och Konda 5,3m²
  • thomme

    Medlem
    27 november, 2006 vid 09:45
    surfen wrote:
    thomme wrote:
    Äntligen lite surfat! Jag o Tommy körde 2 – 3 timmar vid skaris och Daniel och Jens lite senare vid Alnäs. Max idag 28,5 knop med 8,2 och 28,1 med 7,2.
    Bilder från Alnäs bifogas.
    Och en på dig Thomas, från Skaris.
    Själv så fick jag nöja mej med 27,2knt Goya FW95 och Konda 5,3m²

    Å jag som trodde jag körde så fort så jag inte fastande på bild.

    Kul var det i alla fall.

    Kanske lite vind till helgen oxå.

  • surfen

    Medlem
    27 november, 2006 vid 10:45

    [QUOTE=thommeÅ jag som trodde jag körde så fort så jag inte fastande på bild.

    Kul var det i alla fall.

    Kanske lite vind till helgen oxå.

    Men det bör du väl veta att kamera och surfprylar ligger alltid i min bil. Ja vi får se om det blir något? Var ner idag måndag och kollade lite, men det var inget nere vid Skaris. Så nu hänger seglen på tork……

  • bjornen

    Medlem
    27 november, 2006 vid 12:17
    surfen wrote:
    thomme wrote:
    Äntligen lite surfat! Jag o Tommy körde 2 – 3 timmar vid skaris och Daniel och Jens lite senare vid Alnäs. Max idag 28,5 knop med 8,2 och 28,1 med 7,2.
    Bilder från Alnäs bifogas.
    Och en på dig Thomas, från Skaris.
    Själv så fick jag nöja mej med 27,2knt Goya FW95 och Konda 5,3m²

    Härlig bild, ser ut att gå fort :cool2:

  • thomme

    Medlem
    28 november, 2006 vid 10:48

    Ja sisådär 25-26 knop skulle jag tro att det gick just där, precis utanför fotografen( skarholmen ) är det ofta lite vågor som bromsar farten lite, på andra ställen uppåt 27-28 men tänk så svårt att komma över 30.

    Jag har bara lyckats en gång ( med GPS på armen ) men den filen lyckades jag skriva över så jag fortsätter jaga.

  • jesse

    Medlem
    28 november, 2006 vid 20:51

    Sköna bilder Thomas! Fan vad geekig man ser ut med dyktorrdräkten på. Jag frös inte i alla fall. Det ser lovande ut till slutet av veckan men tyvärr ska man bort i helgen. Annars vore det tufft med en adventssurf!!! ingen annan som vill hänga på till Dahab i 3 veckor i Mars? Jag, Speedo och minst två till ska dit.

  • surfen

    Medlem
    28 november, 2006 vid 20:59
    Jesse wrote:
    Sköna bilder Thomas! Fan vad geekig man ser ut med dyktorrdräkten på. Jag frös inte i alla fall. Det ser lovande ut till slutet av veckan men tyvärr ska man bort i helgen. Annars vore det tufft med en adventssurf!!! ingen annan som vill hänga på till Dahab i 3 veckor i Mars? Jag, Speedo och minst två till ska dit.
    Som dom här då dykarn…
  • thomme

    Medlem
    29 november, 2006 vid 10:03
    Jesse wrote:
    Sköna bilder Thomas! Fan vad geekig man ser ut med dyktorrdräkten på. Jag frös inte i alla fall. Det ser lovande ut till slutet av veckan men tyvärr ska man bort i helgen. Annars vore det tufft med en adventssurf!!! ingen annan som vill hänga på till Dahab i 3 veckor i Mars? Jag, Speedo och minst två till ska dit.

    Tackar, jag har flera på lager.

    Själv ser man lite tomtig ut i toppluva under pannbandet.

    Angående helgen hoppas jag på fredag em och lördag sedan ska jag jobba.

    Jag ska kolla upp om jag kan få ledigt ( både hemma och på jobbet ). Tar ni med egen utrusning ? Vilka veckor ska ni åka.

  • thomme

    Medlem
    30 november, 2006 vid 16:01

    Här kommer några bilder till.

    När åker Ni? Jag har fått ledigt hemma ( 2v) och det verkar gå bra på jobbet oxå.

  • thomme

    Medlem
    30 november, 2006 vid 16:10

    Hur det hela slutar får ni se senare

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala på fredag/Lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.