Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Utveckling race/formulasegel

  • Utveckling race/formulasegel

    Publicerad av cgare på 17 september, 2012 vid 20:33

    Hej,

    Har ställt lite frågor här tidigare ang formulaprylar.
    Började köra formula tidigare i år och har sedan jag börjat fått koll på så väl bräda som mig själv ute på vattnet insett begränsningarna med en rigg, 9,9.

    Är på jakt efter en större rigg, runt 11kvm, och hade lite funderingar kring utvecklingen kring dessa segel de 4 senaste åren. Planen är att börja köra tävlingar nästa år. Är det stor skillnad, prestandamässigt på ett segel från 2009 jämfört med de senaste 2 årens modeller? Har det hänt något revolutionerande?

    Ni som har något som ni vill sälja, hör gärna av er.

    swe2 svarade 11 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • kinetic

    Medlem
    17 september, 2012 vid 21:51

    Tja…Nyare borde vara lättare & bättre kan man tycka. Korrekt mast är viktigt. Vill du komma “billigt” undan köper du Point-7 -11, ett nytt 12.0 för ca 5500 inkl frakt är ett bra pris http://eurzone.point-7.com/product.php?productid=65&cat=8&page=1 . Köp till rätt mast för 7000 så har du nåt vettigt, men säkerligen inte marknadens bästa segel/rigg. Kör själv på P7 AC1 11.0 från -09 med “rätt” mast. Tung rigg, men annars är jag nöjd. Snygga segel!

  • swe2

    Medlem
    18 september, 2012 vid 17:38

    Hej cgare,

    Du har ett meddelande

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Utveckling race/formulasegel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.