Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Utvecklingen senaste 3 åren (Tips för köp av vågb)

  • dr-masse

    Medlem
    12 augusti, 2011 vid 12:29

    Citera funkar inte…

    men – det var tokdrag i 4.7 och jag riggade ner till 4.2 med bra tryck och bytte fenor.

    Det var oroligt när jag skulle gå in i sväng (rakt fram inga problem), men det berodde nog även på att jag testade att köra fenorna längst fram i boxarna så jag fick lite dåligt grepp. Är rätt säker på att det skulle varit bättre/mindre problem med fenorna längre bak.

    Jag kommer lätt att testa 17 igen i 79an, framförallt med 5.3 men även “normal” 4.7 och cross-on.

  • ola-h

    Medlem
    12 augusti, 2011 vid 12:44

    OK. En detalj som kanske spelar roll, kanske inte, är att jag vill minnas att Kauli körde sina twin-fenor längre bak än de flesta, men å andra sidan lite mindre i storlek.

    Kaulis twins är mjukast, mest bakåtsvepta och med (tror jag) den kortast kordan (dvs “smalast”) bland MFCs twinfenor. En variant (Mission) av Simmers quad-bakfenor är lite lik (lite inspirerad…) och intressant nog blir de fenorna ganska snabbt tröga i känslan om man kör dem för stora. Man kunde tro att det skulle vara tvärtom för att de är så små och flexiga i toppen, men icke sa Nicke. Det är lite som om när man riggar för stort segel på en för flexig mast, liksom. Snärten och livligheten försvinner och det blir ohanterligt och bökigt.

    Horses for courses heter det väl? Det är sällan idé att försöka gå utanför det naturliga användningsområdet för en produkt genom att välja den i en “udda” storlek.

  • pure

    Medlem
    12 augusti, 2011 vid 17:33

    Tror jag har hittat en kandidat?:

    Starboard Quad IQ 2011 74l:s hade jag tänkt

    Enligt omdömmen på test och review så verkar den passa stor bredd av användare. Brädan är ganska bred för sin volym (57cm) oxå. Desutom har den slotbox som verkar kunna bli framtidens box för quaddar

    (Är det nån som har en sån liggandes i nått förråd som vill bli av med den.. messa mig.)

  • ola-h

    Medlem
    13 augusti, 2011 vid 20:27

    Sålde av min Starboard Q74 för ett tag sedan. En trevlig bräda helt klart. Rätt lättkörd.

  • sannum

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 10:04

    japp till mig !!stolt och nöjd quad ägare

  • pure

    Medlem
    18 oktober, 2011 vid 19:22

    Det blev en fanatic quad 75l 2012:a .. tack för tipsen

  • doc

    Medlem
    18 oktober, 2011 vid 19:32

    Lyx! Grattis till fin bräda!

  • rrd

    Medlem
    18 oktober, 2011 vid 20:14

    Nu får du alltså det slutliga svaret på din fråga, den kanske får rippa redan i morgon?

  • pure

    Medlem
    19 oktober, 2011 vid 08:24
    RRD;673436 wrote:
    Nu får du alltså det slutliga svaret på din fråga, den kanske får rippa redan i morgon?

    Hade varit perfekt men måste tyvärr jobba 🙁 Förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid tills nästa gång..

  • pure

    Medlem
    19 oktober, 2011 vid 08:25
    Doc;673433 wrote:
    Lyx! Grattis till fin bräda!

    Tackar.. 🙂 Ska bli riktigt kul att testa den. Nytt för mig med quad samt en sådan liten bräda

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Utvecklingen senaste 3 åren (Tips för köp av vågb)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.