Va gör ni av bilnycklarna?

This topic has 61 svar, 47 deltagare, and was last updated 1 year, 11 months sedan by  Bjorn Daniels.

• Författare
     Oregistrerad 
    Gäst

Såg häromdagen en surfare som hade sin bilnyckel i en liten box med kodlås som satt under bilen, verkade rätt smart. Tar ni med nyckeln ut under seglingen, eller ligger var och varannan nyckel på vänster bakdäck?

Ola H. 
    Deltagare

Brukar inte låsa bilen utan låter nyckeln sitta i. I själva verket låter jag bilen vara igång och om det är fint väder så får dörrarna stå vidöppna. En ev tjuv tror givetvis att bilägaren är någonstanns i närheten.

Johan_M 
    Medlem

Jag gömmer nyckelt i någon av de plastdetaljer som finns på moderna bilar, är väl inte bästa sättet att göra på men det är ju bättre än att lägga den på något däck som jag tror de fläst gör.

fastforward 
    Medlem

Jag har ingen elektronik i min nyckel så jag sätter den helt enkelt i en nyckelring bak på hängselen. Det går några plastband där bak som är perfekta för att fästa nyckelringen i.

Calle_B 
    Medlem

hemlis, din anonyme filur 😉

Kamaaina 
    Deltagare

Hoger framdack, precis bakom den lilla roda stenen, bilen e en bla XC70 med ett stort gult klistermarke i bakrutan, reg nummer XXX666. Duh??!!
    /F

Judo-Freddan 
    Medlem
    Oregistrerad wrote:
    Såg häromdagen en surfare som hade sin bilnyckel i en liten box med kodlås som satt under bilen, verkade rätt smart. Tar ni med nyckeln ut under seglingen, eller ligger var och varannan nyckel på vänster bakdäck?

Håller på och tillverkar en dylik på jobbet faktiskt..

alexasu 
    Deltagare

jag lägger min nyckel i en plastpåse, gör en överhandsknod på den, så sedan en till runt om det lilla bandet i nyckelfickan som faktiskt finns bak på pro-limits “team wave”-sele.

Lars_K 
    Medlem

Gömmer den i naturen, var som helst. Undviker där folk kommer att pissa.
    Oftast kommer jag ihåg var och slipper leta!

Bill 
    Medlem

Låser in elektroniknyckeln och har “servicenyckeln” i en tamp runt halsen.

Surfjohan 
    Medlem

Jag sväljer den varje gång och söker sen upp närmaste buskage efter surfet.. säkert och naturligt.

Bill 
    Medlem

Blir det inte tråkigt att sitta och vänta på nyckeln om vinden dog 10min efter du svalt den :tongue:

MacL3an 
    Deltagare
    Surfjohan wrote:
    Jag sväljer den varje gång och söker sen upp närmaste buskage efter surfet.. säkert och naturligt.
    Haha 😀
     Hankloose 
    Medlem

Har byggs små stuvfack i mina brädor! Där brukar bilnycklar och termos och mackor husera!

stinger 
    Deltagare

Jag köpte en sån här på Clas Olsson, funkar för en liten GPS (foretrex/forerunner-typ) också.

MP3-väska, vatten- och dammtät. Fronten är av mjuk plast som gör att det är enkelt att trycka på knapparna på MP3-spelaren. Vattentät kabelgenomföring för anslutning av hörlurar. Passar MP3-spelare med max. längd 100 mm.

artikelnummer 38-1955 39:-

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 62 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account