Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är detta för skit "power balance"

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    23 juli, 2011 vid 18:49

    Man skulle kunna tro att det är första april… :shocked:

  • doc

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 19:09

    Humbug, vilseledande marknadsföring och riktigt trist att Surfers sänker sig så lågt.
    Säljtexten har ju iofs ett visst underhållningsvärde men 399kr är det inte värt 😉

    Om nån är köpsugen föreslår jag att ni köper nåt vettigt istället
    http://www.webaidshop.se
    Jag mår bättre varje gång jag bränt några hundringar där.

  • snej

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 20:47

    De här produkterna har funnits ett bra tag, bl.a. inom friidrotten. Men som sagt är det fiffel och båg så det känns lite märkligt att surfers säljer sådana produkter.

  • junksurf

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 15:37

    Snacka om att sabba sitt varumärke, finns de nu någon anledning att i fortsättningen tro på något, som står på deras hemsida?

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    24 juli, 2011 vid 15:45

    Finns det ingen från surfers här som kan ge förklaring på detta?

  • surfslusken

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 18:04

    Varför inte prova på:

    “Välkommen att kontakta oss.”
    Surfers Paradise, Södergatan 22, 432 44 Varberg

    Order, Kundtjänst: 0340- 67 70 55
    Fax: 0340-893 93

    e-mail: info@surfers.se

  • pure

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 19:37

    http://www.skeptics.com.au/latest/news/power-balance-test/
    Första videon visar ett reportage där det failar i ett blindtest med en power balance försäljare
    Andra videon visar hur power balance försäljarna påverkar testet för att påvisa effekt

  • holma44

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 19:41

    Med risk för att låta som en trollpacka så fungerar detta armband bra. Det finns ett enkelt test att utföra med en direkt återkoppling på detta band.
    För den som vill testa är det bara stt åka till tex surfers.

    (Innan armbandet sätts på handleden) Låt en person stå bakom dig, personen som ska ta på sig armbandet står med en arm sträckt rakt ut och står på ett ben och blundar. Be kompisen bakom trycka ner handen. Krävs inte mycket kraft att få dig ur balans och trycka ner handen.

    Ta nu på armbandet och gör lika dant. garranterar att det kommer vara en stor skillnad.

    Återkopplingen är tydlig och där får ni själva ett direkt svar på funktionen innan ni köper det.

    Testa detta det kostar inte en krona:)
    MVH Holma

  • doc

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 20:09

    Eller gör samma test med ett gummiband. Funkar också. Det är upprepningen, inte hologrammet, som är grejen med testet. Smart säljmetod men inget bevis. Det har dessutom motbevisats, läs Wikipedia-texten.

    Folk älskar att bli lurade. Särskilt om det avser hälsa, träning, vikt osv. Då slutar man plötsligt tänka kritiskt och betalar glatt för vad som saluförs som en genväg eller i vissa fall rena mirakelmedel.

  • mikaels

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 20:27
    Quote:
    The high density Disk acts much like a switch, resonating within your system and turning on your energy field while it clears the pathways so the electro-chemical exchange functions like the well-tuned generator it was designed to be.

    When the static Power Balance Hologram comes in contact with your body’s energy field, it begins to resonate in accordance with each individual’s biological, creating a harmonic loop that optimizes your energy field and maintains maximum energy flow while clearing the pathways so the electro-chemical exchange functions like the well-tuned generator it was meant to be.

    Bullshitdetektorn slår i taket 😉

    Såg den när jag var inne på Surfers i förra veckan och frågade vad det var. De hävdade, på fullt allvar verkade det som, att den var så effektiv att den räknades som doping i vågsurfingtävlingar.

    Cheezus, algoritmer och frekvenser och hologram i ett plastarmband som skulle styra balansen och organismen, låter som nåt man tänker ut i slutet av en bättre kväll när man sitter och flummar…

    Men att sälja det för 400 kr st (vad kan tillverkningskostnaden vara, 50 öre?), är ju egentligen BRILJANT!

  • rrd_z

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 20:34

    de va faktist ett repotage på något program om just detta armband och någon annan modell men båda skulle ha samma funktion just att de skulle påverka balansen !
    och deras egen research visade att de faktist förbättrade balansen för 8/10 sen om de är placebo effekt eller om de funkar kan jag inte svara på men iallafall 8/10 uppger att de tyckte själva att balansen blev bättre.

    Sen kan inte jag svara på hur tro värdigt de är eller om de funkar , får ju hoppas att surfers säljer saker som funkar annars är de som att köpa en surfbräda som sjunker när du lägger den i vattnet.

  • danneman

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 20:50

    För er som satt hemma och ägnade tid på wikipedia hela dagen medan vi var ute och surfade med 3.7 hela dagen säger jag använd ert förnuft i fortsättningen. så får ni mer vind i era segel.. bästa 8-11 prognåsen på åratal..

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    24 juli, 2011 vid 20:53
    DanneMan;663303 wrote:
    För er som satt hemma och ägnade tid på wikipedia hela dagen medan vi var ute och surfade med 3.7 hela dagen säger jag använd ert förnuft i fortsättningen. så får ni mer vind i era segel.. bästa 8-11 prognåsen på åratal..

    Jo ja, om du tittar efter så ser du att de flesta inläggen är skrivna på kvällen…

  • woodleaflay

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 21:14

    Ja men att ni orkar bry er. Hela sporten (liksom alla andra prylsporter och mycket annat kul i livet i övrigt) bygger ju på att man tror att det blir bättre om man köper en viss sak och sedan kör stenhårt på det. Man kan ju annars kör blindtest på hur många som skulle känna skillnad på 100% kolmast och en tretusen kronor billigare plastmast, årets bräda resp. förra årets eller hur många som egentligen seglar bättre med fyra fenor än med en.

    Låter som om denna tråd är ett typiskt exempel på att sila mygg men svälja kameler.

    Jag har inget armband, kommer aldrig att köpa något för jag tror inte för ett öre på det men jag har däremot köpt en slackline för att träna balansen. Det är lite dyrare men så är det väldigt kul också!

  • rrd_z

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 21:35

    Men om du tycker denna tråden är så meningslös , så varför slösar du energi på att överhuvudtaget skriva 2 rätt utförliga inlägg i den ? 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är detta för skit "power balance"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.