Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad gör ni?

  • Vad gör ni?

    Publicerad av dala-lama på 15 december, 2008 vid 17:00

    Vad gör ni medan ni väntar på vind?
    Förutom att jobba och kolla prognoser, förstås.
    Jag kollar lite surf film då o då.
    Köper väl en Board´s eller Windsurf men får svårare och svårare med deras tester som jag tycker bara blir mer och mer utslätade och intetsägande för varje nr.
    Sen kan man läsa samma resereportage i båda tidningarna, har man lite tur kan man även få en tysk version i Surf.
    Köpte Surfer magazine photo annual 2008 och en bild säjer verkligen mer än alla testers diagram och färglagda staplar och textreportage av Board´s o Windsurf´s hov”fotograf” JC.
    Så mellan varje set på gymmet försöker jag nu visualisera cutbacks och bottensvängar, framåtar o tabletoppar och det funkar verkligen, känns nästan inte som det var en månad sen jag var på vattnet senast.
    Men nu får det faktiskt komma lite vind snart…….
    Per

    dr-masse svarade 15 år, 3 månader sedan 20 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    15 december, 2008 vid 17:17

    Shoppar surf- och hifiprylar.

  • dude

    Medlem
    15 december, 2008 vid 18:08

    försöker hålla formen med att klättra för att hålla uppe musklerna i överkroppen och att springa för att få starkare och stabilare knän och fotleder för att undvika skador i spolningar och landningar. e dock inte så bra på det som jag skulle vilja. kan inte någon ge något minimikrav för presetation för att hålla en bra form för olika sorters vindsurfing? :p

  • gurra1978

    Medlem
    15 december, 2008 vid 18:23

    Efter en blåsig tid brukar jag ha så mycket film eller fotomaterial att redigera så jag kan bearbeta mina surfdagar (eller andras) hur länge som helst känns det som. Tills det börjar blåsa igen. Jättebra sätt att lära sig och kul är det med. Redigera surffilm är verkligen en abstinensdödare som är rolig.

    Annars så försöker jag börja träna lite mer för att orka segla mer. Simning, gym, cykla. Har lust att göra lite sjuka grejor för att härda mig. Typ simma i havet med våtdräkt en längre sträcka och dyka med stenar. Vore coolt. Någon som är på 🙂 ??? Apelviken imorgon kl 14:30, simma viken fram och tillbaka?

  • johan_gbg

    Medlem
    15 december, 2008 vid 18:30

    Installerar en ny Router, tittar på julkalendern och postar i off-topic trådar.

  • rrd

    Medlem
    15 december, 2008 vid 18:31

    Kanske vind på lördag, men kallt. Nu är det dags att packa skidorna. Alla skidgrejerna ligger på golvet o ska packas.

    Boards, Windsurf & Surf är kvällslektyr. Men http://www.boardseekermag.com/mini_features/windsurfing/Boardseeker-goes-free-096.html ligger bra till.

    Det gäller att hitta den typ av bräda, o storlek som passar bäst till den typ av segling som gäller för tillfället eller för seglaren. Surftesters syfte är inte att rangordna brädor eller segel. Mer att beskriva egenskaper, känsla o göra jämförelser. Mycket svårmätbart med andra ord. Inga absoluta sanningar finns.

    För övrigt, när skidåkning är riktigt riktigt bra så börjar den närma sig en bra surfdag…

  • philippos

    Medlem
    15 december, 2008 vid 18:35

    “…i väntan på vind?” Hmm… Vågsurfar!!

    ..hehe sorry, var bara tvungen. Det sorgliga svaret är nog ATT JOBBA så man kan vara ledig sen när lågtrycken väl dundrar in.

    Igår eftermiddag:

  • rrd

    Medlem
    15 december, 2008 vid 18:44

    Ja självklart gäller det att träna på gym o springa några dar i veckan så man orkar surfa utan utmattning när vinden kommer. Men ibland kan det kännas som mycket avlägset med bra surf, flera veckor sen!
    Förra årets decembersurf var bra.

    Surfloggboken o foton känns bra att fördjupa sig i. Ny Canon 40D var ett lyft.

  • davven

    Medlem
    15 december, 2008 vid 19:32

    I väntan på vind. .
    Gör som Ace Ventura, sitter naken i ett badkar och duschar samt borstar tänderna samtidigt och ryser i avsky.

    Skämt och sido, jobbar, tränar hänger på konfen och trevar i skogen ibland. .
    Ingen dålig bild ovan!

  • tobb

    Medlem
    15 december, 2008 vid 19:43

    Googlar runt efter lämplig videokamera att ge mig själv i julklapp, någon som har ett bra tips för surffilmning?

  • marangen

    Medlem
    15 december, 2008 vid 20:25

    Tokjojjar. Bra För Underarmarna!

  • htn

    Medlem
    15 december, 2008 vid 20:41

    Utöver jobbet som tar mycket tid:

    • Cykel (till- och från jobbet).
    • Lite bilbaneracing i vardagsrummet (Scalextricbana är kul!)
    • Gym (för lite dock…)
    • Drömmer W-surf. Går ner i källaren, greppar bommen och “känner in” som Ernst brukar säga…
    • Längtar efter skidåkning (får man säga så här?). Snart åker sommarvallan av…

      Apropå tidningarna Boards och Windsurf som jag också läser men som eg har blivit rätt trista.
      Det finns en annan tråd ang. detta: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=63082

      /Henrik T.

  • supergleiter

    Medlem
    15 december, 2008 vid 20:53

    klättring is the shit. bra att kombinera med cykling/simning.
    annars är jag lite inne på det Gurra nämnde att ut å simma i våtdräkten – måste kännas lite harcore nu i kylan…

  • mjunken

    Medlem
    15 december, 2008 vid 21:06

    @dude 521183 wrote:

    försöker hålla formen med att klättra för att hålla uppe musklerna i överkroppen och att springa för att få starkare och stabilare knän och fotleder för att undvika skador i spolningar och landningar. e dock inte så bra på det som jag skulle vilja. kan inte någon ge något minimikrav för presetation för att hålla en bra form för olika sorters vindsurfing? :p

    Kolla in http://www.crossfitnordic.se/ och http://www.crossfit.com/ är nog riktigt bra för att palla hårt surf.

    /Micke

  • getwet

    Medlem
    15 december, 2008 vid 21:29

    Fick klartecken idag av ortopeden att nu är det bara att köra igång igen med träning (rehab). Men ingen segling på två månader….
    Så imorgon blir det bassängen, sedan cykeln.
    Och snart är det fest här igen Dala Lama!

  • mahi

    Medlem
    15 december, 2008 vid 23:20

    Äter parmesan, dricker rödtjut och äter massor med marrängswish!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad gör ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.