Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad göra av grejjerna på land när man sticker ut?

  • Vad göra av grejjerna på land när man sticker ut?

    Publicerad av callyrally på 1 juli, 2012 vid 13:47

    Vad gör ni av era prylar på stranden?

    Om man inte har en bil att låsa in sina grejjor i, lämnar ni dem bara i en väska på stranden då eller?
    Är det en idé att ha nån sorts hänglås med kod på sin väska eller att man kan sätta fast den i nåt?
    Är ju ofrånkomligt att ta med sig nycklar, mobil, busskort, plånbok o så. Känns lite sådär att bara lämna grejjerna när man sticker ut i vattnet, eller är det så ni gör?

    kjellorix svarade 11 år, 1 månad sedan 25 Medlemmar · 42 Svar
  • 42 Svar
  • kneepad

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 15:23

    Vattensäker påse runt halsen innanför våtis. Finns olika storlekar typ http://iphoneguiden.se/dry-case-vattentat-iphoneipad/

    Finns “överallt”; kajakprylaffärer, mobiltelaffärer m.m.

  • tobbelindholm

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 15:34

    Eller lämna telefjanten hemma någon timme när du ska ut och köra så har du bara en tom väska och ett busskort ligger på stranden;-)

  • sl0k

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 15:53

    Hur vanligt är det att folk blir av med saker? Kan tänka mig att det är lite olika beroende på vart man är men känns som att på många ställen är det verkligen lita på varandra som gäller, folk lämnar bilar öppna etc o saker framme. De som väl låser bilen lägger nyckeln på hjulet eller i någon sko precis bredvid..

  • hah

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 16:10
    kneepad;692223 wrote:
    Vattensäker påse runt halsen innanför våtis. Finns olika storlekar typ http://iphoneguiden.se/dry-case-vattentat-iphoneipad/

    Finns “överallt”; kajakprylaffärer, mobiltelaffärer m.m.

    Innanför våtdräkten?! En annan får ju fan nästan raka bröstet för att få på den!

  • kneepad

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 17:44

    Nu har jag inte TJOCKA plånboken med förstås, men har inte haft problem med skav. Det finns ju kroppsöppningar…Annars får du väl satsa på NPX Lucifer. Den är ju billigåbra med färdig ficka för prylar. Testa påsen på rygg mellan skulderblad då ?! Nånstans ska väl kroppen kunna bukta lite inåt också…???

  • danger

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 20:53

    Det är ju därför man har boardshorts! Bara att slänga ner det man behöver i en Aquapac och stoppa i benfickan…

  • henrik78

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 22:00
    Danger;692242 wrote:
    Det är ju därför man har boardshorts! Bara att slänga ner det man behöver i en Aquapac och stoppa i benfickan…

    Första bra svaret på varför man skall ha shorts… 🙂
    Är det någon som har haft problem med vattentäta påsar? Använder det ofta till paddling, vandring etc och har alltid funkat. Men det kan ju bli lite mer tryck i smällarna vid surf…

  • jakobb

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 12:43

    Förvaring i röven? Går ej om du kör med bred stance

  • blizzy

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 13:44
    Callyrally;692218 wrote:
    Vad gör ni av era prylar på stranden?

    Om man inte har en bil att låsa in sina grejjor i, lämnar ni dem bara i en väska på stranden då eller?
    Är det en idé att ha nån sorts hänglås med kod på sin väska eller att man kan sätta fast den i nåt?
    Är ju ofrånkomligt att ta med sig nycklar, mobil, busskort, plånbok o så. Känns lite sådär att bara lämna grejjerna när man sticker ut i vattnet, eller är det så ni gör?

    Hänglås känns ju sjukt ovärt.. kommer nog bara att attrahera fler tjuvar än att skrämma bort dem…
    Frågan är väl mest vad det är man har med sig och vad man klarar sig utan.
    Nycklar/nyckel kan man ju köra i nyckelfickan på våtdräkten. Kort/körkort/busskort o dyl kan man lägga i shortsfickan. Mobil får man klara sig utan, men vem ska du ringa ute på vattnet anyway? Behöver man akut telefon sen när man kommer in så kan man väl alltid låna någon annans.
    Vitsen med o komma ut på havet är ju dock lite att komma bort från verkligheten och vardagen, så att ha telefonen med sig ut känns lite kontraproduktivt….

  • tobbebobbe

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 14:18

    Att låta mobilen och andra värdesaker ligga dold i bilen är ju standard, men problemet är att många bilnycklar numera är elektroniska och inte pallar vatten. Hur säkra är såna förslutningsbara plastpåsar man kan köpa?

  • erolwi

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 14:41
    Tobbebobbe;692283 wrote:
    Att låta mobilen och andra värdesaker ligga dold i bilen är ju standard, men problemet är att många bilnycklar numera är elektroniska och inte pallar vatten. Hur säkra är såna förslutningsbara plastpåsar man kan köpa?

    Har en Xperia Active som är ip67 klassad, bara att stoppa i en ficka. Ang bilnyckel så har jag tvättat min nyckel i tvättmaskinen till V50:n utan problem flera gånger.

    Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

  • richard-m

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 14:43

    Köp en Aquapac för bilnyckeln och resten kan du låsa in i bilen. Non-issue…

  • frito007

    Medlem
    22 februari, 2013 vid 10:31

    Fick ett nyckelskåp i julklapp så man kan hänga fast bilnyckeln på dragkrogen. Tyvärr var min bilnyckel för stor :frown: (fattar inte varför Volvo gör så stora nycklar)


    http://biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Nyckelskap-och-kassaskrin/Nyckelskap-87701/

  • jurij

    Medlem
    22 februari, 2013 vid 12:58

    Jag litar på mina med människor.
    Känns som att de som befiner sig på en Kite spot är sjysta.
    Och mobilen vill man ha med sig som säkerhet, för att kunna ringa om något händer.
    Har skaffat mig en Aquapac, men inte använt ännu.

  • rydstrom

    Medlem
    24 februari, 2013 vid 18:25

    @Danger 692242 wrote:

    Det är ju därför man har boardshorts! Bara att slänga ner det man behöver i en Aquapac och stoppa i benfickan…

    Sen får man stå med en galge på stranden och försöka bryta sig in i sin egen bil, efter att benfickan öppnat sig i en krasch. Been there, Done that

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad göra av grejjerna på land när man sticker ut?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.