Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad göra av tjejjerna på land när man sticker ut?

  • jakobb

    Medlem
    20 mars, 2013 vid 10:17

    snuskhummer! Akta så att inte feminist-gudrun kommer och mansbeskattar dig

  • dawwg

    Medlem
    21 mars, 2013 vid 19:43

    pfft.. de va bättre förr.. de ska gudarna å feministerna veta..! ska ja beskattas för mitt snuskande så ska banne mig tjockisar beskattas för trängselskatt!

  • sailortrash

    Medlem
    25 mars, 2013 vid 09:22

    va ska kvinnsen beskattas för då?

  • pepa

    Medlem
    25 mars, 2013 vid 10:38

    @T_H_S 708300 wrote:

    Efter en lätt infekterad debatt i klimattråden var det ju bara en tidsfråga innan en feminism/queerdiskussion skulle bryta ut på forumet. Ingenstans är man fredad…

    Håller med. Steffo borde definitivt inte följa med i samhällets utveckling. Jag vill exempelvis kunna läsa och dela med mig av kvinnor-ska-stanna-i-köket-eller-sovrummet-skämt här utan att få mothugg. Bra sagt T_H_S!

  • dawwg

    Medlem
    25 mars, 2013 vid 11:39

    väl talat pepä! det hör liksom till steffo.

  • jesper-b

    Medlem
    25 mars, 2013 vid 12:52

    Uttalar man sig som en idiot får man räkna med mothugg, oavsett vilket media man använder.

    /JB

  • pepa

    Medlem
    25 mars, 2013 vid 15:36

    Måste man börja använda röd text igen för att alla ska förstå?

  • pelle-surf

    Medlem
    25 mars, 2013 vid 17:27

    Det kanske hänger ihop lite med mognad och vilken relation man har till tjejjer/kvinns. Har man ingen tjej/kvinns (mer än morsan,syrran) i sitt umgänge, så har man kanske en annan inställning, särskilt coola grabbar imellan

  • jakobb

    Medlem
    26 mars, 2013 vid 07:42

    @Jesper B 708453 wrote:

    Uttalar man sig som en idiot får man räkna med mothugg, oavsett vilket media man använder.

    /JB

    Kan inte du hålla dig på vindsurfingkonfen istället?

  • sailortrash

    Medlem
    26 mars, 2013 vid 09:09

    är det detta som kallas näthat?

  • pepa

    Medlem
    26 mars, 2013 vid 09:32

    Efter att ha hängt på Steffo ett bra tag skulle jag tro att mycket av detta kallas röd text. Vad hände med den ironiska generationen? Tappade den all ironi-förståelse när den blev 30?

  • animal

    Medlem
    26 mars, 2013 vid 10:37

    Svårt att låta bli detta ämne….

    Hakar på Pepäs inlägg om ironi….

    Jag inbillar mig att jag brukar ha skaplig språkkänsla och förståelse för ironiska tilltag, men i detta ämne är det svårt. Den allmänna diskussionen är normalt så polariserad att även den mest extrema åsikten kan vara allvarligt menad. Här finns paranoida genusextremister som aggressivt sluggar vilt mot alla som på minsta sätt avviker från deras egen dogm. Här finns också Flashbacktomtar som allvarligt fastnat i mognadsutvecklingen och fortfarande kiknar åt polaren som med rinnande snus och folköl i näven tar valfri brud på röven.

    I sak håller jag med Jesper B’s första inlägg. Han var som jag ser det saklig, nyanserad och avslutade avdramatiserande med att han var beredd på att folk skulle ladda bajset. Märkligt hur det retar upp folk, om nu inte alla var ironiska förstås…

    Surfzone ska rymma allehanda diskussioner. Alltifrån tekniknörderi, pruttskämt, GoPro-narcissism till pretentiöst prat om bemötande/attityd. Det viktiga är väl att alla får tycka vad de vill, och att alla som tycker vad de vill får vara beredda på att andra inte håller med.

  • pepa

    Medlem
    26 mars, 2013 vid 10:41

    Det verkade iaf inte som att Jesper B (som jag faktiskt också heter!) förstod att detta var ironi: Håller med. Steffo borde definitivt inte följa med i samhällets utveckling. Jag vill exempelvis kunna läsa och dela med mig av kvinnor-ska-stanna-i-köket-eller-sovrummet-skämt här utan att få mothugg. Bra sagt T_H_S!

    Jag tyckte det framgick ganska tydligt iom det där med samhällets utveckling. Oh well, vi får väl börja använda röd text igen! Och jag ska hålla mig ifrån trolltrådarna lite mer tror jag.

  • t_h_s

    Medlem
    26 mars, 2013 vid 11:58

    @Pepä 708450 wrote:

    Håller med. Steffo borde definitivt inte följa med i samhällets utveckling. Jag vill exempelvis kunna läsa och dela med mig av kvinnor-ska-stanna-i-köket-eller-sovrummet-skämt här utan att få mothugg. Bra sagt T_H_S!

    Tja, jag tycker inte det var så ironiskt i alla fall. Det finns många exempel i historien på att det har gått riktigt illa när alla har fått för sig att följa “samhällets utvkeckling” men det kan vi lämna därhän. Det jag reagerade på var att jag inte kunde hitta det där “kvinnor-ska-stanna-i-köket-eller-sovrummet-skämt[et]” och ändå var det folk som såg något att uppröra sig över. Det är som sagt länge sedan den ironiska generationen fick härja. Idag är risken för stor att hamna i domstol eller en förlikning med DO. Alla är så förbannat känsliga.

  • dawwg

    Medlem
    26 mars, 2013 vid 19:59

    @Jesper B 708453 wrote:

    Uttalar man sig som en idiot får man räkna med mothugg, oavsett vilket media man använder.

    /JB

    Nu tycker jag du uttalade dig lite som en idiot.. Därför får du mothugg! Grattis 😀

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad göra av tjejjerna på land när man sticker ut?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.