Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vädertålig kompaktkamera

  • Vädertålig kompaktkamera

    Publicerad av zilversurfarn på 1 februari, 2010 vid 12:23

    Funderar på en sån här: Casio Exilim EX-G1, den är ju rätt ny men är det nån som har hunnit testa den eller har nån liknande modell?
    Kan köpa genom en polare i USA isåfall blir det drygt 2.000 istället för 3.000 i Sverige.

    Finns ju andra liknande från Panasonic o Olympus bla. Var en liknande tråd för ett tag sen, tror Nils slog till på en Panasonic. Nån som har den eller nån liknande som kan ge en recension?

    andersbq svarade 14 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • dane

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 17:06

    Spanar också efter en vattentät kompaktkamera. Jag har idag en Olympus 1030 sw. Den har tyvärr fått en repa, misstänker jag pga sandkorn i kombination med linskyddets funktion. 1030 sw är mycket lik deras tough 8000.
    Efter att tittat runt tycker jag Panasonics Lumix DMC-FT1 verkar intressant(bäst optik, HD 720P ), men de har en ny variant som nyss kommit ut, Lumix DMC-FT2 (lika robust som Olympus 1030/8000), den ser riktigt bra ut!

    Casion tycker jag inte ser ut att vara lika bra, snygg men njae.

  • zilversurfarn

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 18:32

    Jo jag hade nästan bestämt mig för olympusen när jag såg panasonics nya igår. Har inte sett nån som säljer den ännu dock, verkar inte som den släppts än. Blir nog en sån om inte den är snordyr.

  • andersbq

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 21:18

    Jag har första generationen av Optio WS men Monty Spindler hade den nyaste http://www.pentaximaging.com/digital-camera/Optio_W80_-_Azure_Blue/ på Irland, riktigt bra bilder, han hade den mastmonterad, bilder som han tog finns på The Lofts hemsida http://www.loftsails.com/photos.php?id=n4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vädertålig kompaktkamera

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.