Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våga lära sig nytt trick.

  • Våga lära sig nytt trick.

    Publicerad av roggan på 25 september, 2014 vid 19:27

    Hur tänker ni när ni ska lära er ett nytt trick?

    Det är den där halva sekunden före tricket på vattnet jag tänker på.

    Jag börjar känna mig ganska feg och behöver hjälp att ta mig ur det.
    Aldrig slagit mig ordentligt när jag kitat så jag borde inte vara rädd eller feg.
    Mesig som man är tänker jag på småsaker som får mig att fega ur.

    På land är allt så enkelt. Man går ut på vattnet med kännslan av att nu jävlar..
    Man har gått igenom tricket 100 gånger i huvudet . Vet att nu ska det sitta.
    Så vågar man inte ens försöka..

    Väl på brädan kommer ursäkterna. För lite vind, för mycket vind, för byigt, för choppit, för nära land…

    Hur ska man ta sig vidare när man kört fast å det bara blir samma gammla tricks gång på gång. Session efter session?

    sailortrash svarade 9 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • pelle-surf

    Medlem
    25 september, 2014 vid 20:47

    Ha ha, vad skönt att man inte är ensam med att känna precis det du skriver och frågar om,

  • skoldpadda

    Medlem
    26 september, 2014 vid 08:07

    Jag har samma problem. Tror det är att man är för gammal, hehe.

    Men för mig går det något bättre om jag har med en kamera. Tänker på att det kan vara kul hemma att se en rejäl fail när man väntar på vind.

  • mjersen

    Medlem
    28 september, 2014 vid 14:41

    kolla tricktipsfilmer på nätet, välj en dag med lagom tryck i 12an och kör på typ midjedjupt vatten eller djupare och sen e det bara att ge sig på det!

  • gnutten

    Medlem
    29 september, 2014 vid 20:47

    Känner helt klart också igen mig…

    Ta tillvara tillfällen då man har slut på ursäkter. Ibland är det perfekt vind, ingen annan i närheten och lagom djupt. Då gäller det se till att få till ett försök. Efter några gånger så släpper hjärnspöket.

    Ibland funkar det att bästamma sig innan man börja sin session. Tex idag ska jag göra 2 försök på frontroll. Bara ett fåtal upprepningar, det viktiga är ju bara att komma ingång.

  • petting_4

    Medlem
    30 september, 2014 vid 16:51

    Jag har en kompis som hade en skön inställning inför sina nya trick,: “det är ju bara med skitlivet som insats”. Tycker den talar sitt tydliga språk om hans mentala hälsa vid det laget.. Skall tilläggas att denne man kan va den bittraste människa som nånsin satt sin fot på denna jord 🙂 Annars är det bara att ge sig fan på uppgiften och nonchalera ev. spärrar o annan skit som förstör! Det kan göra ont och det gör ont att försöka sig på nya grejor men det är tusen ggr värt det när du står där o kan skryta om att du faktiskt satte den där backrolltransitionen eller vad det kan vara 🙂

    Här kan du ju kolla på hur du INTE ska göra 🙂

    [video=vimeo;94524456]https://vimeo.com/94524456[/video]

    Kör hårt!

  • smaskens

    Medlem
    1 oktober, 2014 vid 10:57

    Som Edison sa genialitet är 90% transpiration och 10% inspiration.

  • sailortrash

    Medlem
    1 oktober, 2014 vid 12:03

    tänk så här ..

    vatten är mjukare än asfalt eller snö..krasha gör du i vilket fall för eller senare

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våga lära sig nytt trick.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.