Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågor vid N-NO Norrlandskusten?

  • Vågor vid N-NO Norrlandskusten?

    Publicerad av maglu på 28 maj, 2014 vid 06:12

    Måste man ända ner till Rullsand för ok vågor vid nordliga vindar? Eller finns det några andra kända spots längre norrut?

    mikepunisher svarade 9 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • bjorn-daniels

    Medlem
    28 maj, 2014 vid 08:33

    Hornslandet? Har aldrig varit där på n-no men borde finnas nånting. Åker du dit hör gärna av dig hur det var, speciellt om det är sideshore. Jag har nämnligen ungefär lika långt dit som till Rullsand o Rullsand är ju inte direkt sideshore på nord

  • maglu

    Medlem
    30 maj, 2014 vid 19:03

    Var inte läge att chansåka och reka något okänt långt bort. Men kommer man åt Hornslandets södra udde borde vågor kunna vrida runt och vinden svepa fint över udden som ser låg ut. Men har folk surfat där tro och hur långt måste man gå?

    Blåste MYCKET inne i stan i Ö-vik, så åkte hoppfullt ut till yttersta udden Skagsudde och den nordligaste delan “Långroudden”, men det konstiga var att där blåste inget alls, inte ens några vågor. Men kusten är lite för mycket ostlig och vinden för mycket nord. (men att det blåste inne i stan förstår jag inte) Blev en stunds formula i öviksfjärden istället, sjukt byigt då vinden kommer över berg och vrider och drar åt alla håll, men kul att racea med segelbåtarna.

  • guzzi

    Medlem
    30 maj, 2014 vid 19:41

    Det här blir en intressant tråd att följa. Hornslandet borde utforskas mer! och Långvind.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    2 juni, 2014 vid 05:35

    Har kört Hölick på syd, blev bra storlek på vågorna men rak onshore. På sydost-ost eller kanske renat av sydväst borde det bli riktigt fint. Hade inte tid att kolla runt då men det borde finnas fler ställen att köra på.

  • maglu

    Medlem
    25 september, 2014 vid 18:14

    Efter scanning på google maps utefter norrlandskusten, hittade jag en liten sandstrand “Norrvikssand” söder om Sundsvall.
    Vid googling hittar jag ett par gamla trådar här på Surfzone: tex http://www.surfzone.se/forum/archive/index.php/t-60102.html

    Man får dock inget direkt svar i dessa trådar om någon seglat där.

    Såg en bil med vågsurfbräda på taket söder om sundsvall i måndags (N-NO vindar), man undrar var de kör…

  • gustav1980

    Medlem
    2 oktober, 2014 vid 20:56

    Härnösand svämmas över av vågsurfare vid nordost till syd. Jag tänker att nordost eller ostnordost kanske funkar med segel i vågorna på Notsand? Jag är ingen vågåkare men är ändå sugen att testa!

  • maglu

    Medlem
    3 oktober, 2014 vid 07:31

    Hänger gärna på om det passar nån gång. Alltid bättre att vara flera 🙂

  • mikepunisher

    Medlem
    6 oktober, 2014 vid 05:54

    På nordost bygger det fina vågor i Varpsand. Ligger i sörjärden, Gnarp.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågor vid N-NO Norrlandskusten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.