Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågspots Göteborg, Öckerö och Hönö

  • dendrite

    Medlem
    10 april, 2016 vid 17:17

    Har inga tips på spots tyvärr, men det var en kul artikel från GP som du länkade till!

  • challgren

    Medlem
    10 april, 2016 vid 17:36

    Åsa och Varberg inom en timma. Känns ju inte så farligt. Ungefär som vi har det i Stockholm 😉

  • hakuna

    Medlem
    11 april, 2016 vid 05:34

    Kommer inte in på google-kartan…

    “Du behöver behörighet
    Det gick inte att skicka meddelandet.”

  • oldschool

    Medlem
    11 april, 2016 vid 08:22

    Bor du i södra delen av Göteborg är det bara att åka söderut! Tar mig längre tid att åka till Öckerö än det tar till Varberg! Och Åsa når man på 35-40 min. 🙂

  • bananen

    Medlem
    11 april, 2016 vid 14:31

    Filip, vilket nedköp. Bodde i götet förr och vi drömde alltid om vågor, men faktum är att det finns inget. Åtminstone inte om man har seglat i skåne som du. Åk till Åsa eller Varberg – eller börja spela golf eller nåt… Jobb i Götet?

  • filiplomma

    Medlem
    11 april, 2016 vid 19:39

    Vad deprimerande det låter… Jag som hade förhoppningar om att det fanns ett “Dalen” gömt där ute bland öarna. Japp, det är jobb och tjej som fört mig hit, förhoppningsvis blir det neråt igen om inte allt för länge. Ser framemot att testa Åsa!

  • filiplomma

    Medlem
    12 april, 2016 vid 06:54

    Nu ska kartan funka

  • hakuna

    Medlem
    12 april, 2016 vid 09:42

    @FilipLomma 738750 wrote:

    Nu ska kartan funka

    Har frågat en Hönö-bo om han vet något. Han är en gammal kollega som inte vindsurfat, så vi får se vad han svarar…

  • ola-h

    Medlem
    12 april, 2016 vid 10:27

    Bolleskären på hård SSO någon? Lämpligen med följebåt.

  • filiplomma

    Medlem
    12 april, 2016 vid 13:09

    Bolleskären verkar ju vara ett mytomspunnet spot.
    Hittade denna gamla tråden:

    http://www.freeride.se/forum/thread.php?t=8228

    “Sveriges brantaste vindsurfing finns vid Bolleskären utanför Öckerö.”

  • ola-h

    Medlem
    12 april, 2016 vid 19:53

    Den där HitMe verkar bekant på något sätt…

  • hakuna

    Medlem
    13 april, 2016 vid 11:16

    Nästa torsdag ser det ut som SO… 😉

  • markus-o

    Medlem
    9 maj, 2016 vid 08:55

    Öckeröspotten är en klassiker (jag kallar den Hummervik), men den vågen är fasen för kort för att vindsurfa tycker jag. Däremot funkar det rätt bra typ 100m söderut i nästa lilla fjärd där. Brallar det på ordentligt linar det upp rätt bra och kan bli rätt cleant i norra änden även om det halvläar lite bakom klippan där.
    Längre ut stökigare och bumlingen man ser på satellitbilden i mitten av fjärden stör en del. Men trots allt en rätt bra spot om det inte är allt för mycket nord i.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågspots Göteborg, Öckerö och Hönö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.