Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Val av vågbräda för Kalifornien?

  • Val av vågbräda för Kalifornien?

    Publicerad av magnush på 8 augusti, 2015 vid 18:09

    Hej

    Jag tänkte ta tag i kite-våg-åkningen. Har aldrig riktigt blivit av tidigare, men Wadell Creek i Kalifornien har ofta fina vågor med sidovind och bara en timme från där jag bor. Det var många år sedan jag körde vågbräda så saker har ändrat sig och lärde mig aldrig ordentligt.

    Vad ska man köpa som passar bra länge. En allround bräda som jag kan lära mig på och sedan köra både strap-less och med straps.

    Fick tips om en Caution Trespass 6″ men har ingen aning om den är rätt eller inte.

    Tacksam för tips.

    magnush svarade 8 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • tomw

    Medlem
    10 augusti, 2015 vid 20:57

    Caution är en local Santa Cruz brand och dem bygger brädor för Wadell. om du är normal vikt 70-90 kg, är en 6-0 bra. Kör utan Straps i plattare vatten först. När du kan vända i båda riktningar, då tar du vågorna och sedan Straps. Don’t use a leash.

  • mikepunisher

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 05:07

    Jag startade för lite mer än ett år sedan och jag köpte mig en F-One Mitu. Körde 2014 modellen ett tag och nu har jag 2015 modellen. Väger 85 Kg och kör en 5’8. Jag skulle inte vilja ha en större bräda. Grymt nöjd med brädan. De säljer ut deras 2015 lager nu på f-one.se med 30% rabatt. Du kanske kan göra dig ett klipp där…

  • pripps

    Medlem
    14 augusti, 2015 vid 18:57

    Det blir nog bra vilken vågbräda du än tar ! Man byter hela tiden efterhand som man utvecklas,
    den ultimata finns nog inte ! En lite större är ju lättare att lära sig jippa på och man behöver lite
    mindre drag i kiten ! Det är mera bredden som styr valet än längden tycker jag !
    /Tommy

  • magnush

    Medlem
    15 augusti, 2015 vid 19:24

    tackar grabbs

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Val av vågbräda för Kalifornien?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.