Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vantar: Dakine CWM eller Simmer Generator?

  • kris

    Medlem
    23 december, 2013 vid 18:33

    Dra/smeta ut Liquisole över sömmarna, gjorde mina CWM täta och mer hållbara (sömmarna är som sagt ganska kassa från början).

  • dude

    Medlem
    24 december, 2013 vid 12:51

    @Kris 719809 wrote:

    Dra/smeta ut Liquisole över sömmarna, gjorde mina CWM täta och mer hållbara (sömmarna är som sagt ganska kassa från början).

    Det här är väl just det man får göra det första man gör efter inköp. Lite kass produkt egentligen, men jag har inte testat nåt bättre. Jag borde testa Simmer Generator och se hur de är i jämförelse. Jag kommer inte ihåg vad jag hört om dem men de ligger ju kanske närmare oss och kan ta till sig feedback hur de kan förbättras och gå om DaKine CWM.

  • svenne

    Medlem
    24 december, 2013 vid 14:31

    Gurra körde sina CWM fyllda med fårull, Pelle och Filip kör med en ullstrumpa som innervante. Verkar funka riktigt bra.

  • robin

    Medlem
    24 december, 2013 vid 21:48

    Känns som om vanten borde glida mot strumpan, men det är ju värt att prova.

  • svenne

    Medlem
    24 december, 2013 vid 22:53

    @Robin 719835 wrote:

    Känns som om vanten borde glida mot strumpan, men det är ju värt att prova.

    Klipp upp dem.

  • lennysurf

    Medlem
    25 december, 2013 vid 22:54

    Jag kör med ett par tumvantar som heter NRS. Kör storlek S
    http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=NRSTOASTERMITTS
    Sjukt bra!
    Har kört med dom i några år och håller bra, täta och varma.
    Är ett par förböjda kajakvantar som är tunna i handflatan.
    Funkar för mig… 🙂

  • mick

    Medlem
    2 januari, 2014 vid 19:23

    Tills jag upptäckte ianovated fick jag antingen frysa i öppen handske eller kramp i stängd. Nu kör jag uppklippt CWM utan att frysa ett dugg. Man blåser helt enkelt ner varm utandningsluft i handskarna emellanåt. Det gör underverk.

    http://www.ianovated.co.uk

    Bli inte bortskrämda av den amatörsmässiga sajten. Dräkten är förstklassig. Jag var ute på nyårsafton och seglade två timmar i sträck utan varken kramp eller kyla. Jag hade ett merinoull-underställ på mig under och det blev nästan för varmt. Magiskt!

    (Nej, jag får inte provision på försäljningen)

  • jlhp

    Medlem
    3 januari, 2014 vid 12:38

    @lennysurf 719865 wrote:

    Jag kör med ett par tumvantar som heter NRS. Kör storlek S
    http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=NRSTOASTERMITTS
    Sjukt bra!
    Har kört med dom i några år och håller bra, täta och varma.
    Är ett par förböjda kajakvantar som är tunna i handflatan.
    Funkar för mig… 🙂

    Verkar likna Prolimit en del, dock har Prolimit nästan dubbelt så tjock neoprene på utsidan! Å andra sidan ser NRS ut att ha en intressant/tätare anslutning mot handleden. Det upplever jag som ett stort problem med Dakine, det öser in kallvatten vid handleden, som sedan har svårt att rinna ut! Prolimits handskar upplever jag som bättre än Dakine även på den punkten.

  • robin

    Medlem
    3 januari, 2014 vid 13:56

    @jlhp 720031 wrote:

    Verkar likna Prolimit en del, dock har Prolimit nästan dubbelt så tjock neoprene på utsidan! Å andra sidan ser NRS ut att ha en intressant/tätare anslutning mot handleden. Det upplever jag som ett stort problem med Dakine, det öser in kallvatten vid handleden, som sedan har svårt att rinna ut! Prolimits handskar upplever jag som bättre än Dakine även på den punkten.

    Fast det är ju som med skor, man har våtdräkten utanpå.

  • markan

    Medlem
    3 januari, 2014 vid 14:12

    Dräkten utanpå blir för tajt för mig.. De flesta har väl handsken utanpå?

  • robin

    Medlem
    3 januari, 2014 vid 15:36

    @Markan 720036 wrote:

    Dräkten utanpå blir för tajt för mig.. De flesta har väl handsken utanpå?

    Jo, jag har en smidig dräkt.

  • canoya

    Medlem
    5 januari, 2014 vid 21:47

    Off topic, men med anledning av Robins kommentar om våtdräkten utanpå – Trots att jag drar åt kardborreband vid anklarna så sprutar det ibland in kallvatten nerifrån när jag har dräkten utanpå skorna. Hur undviker du det?

    /Håkan

  • robin

    Medlem
    6 januari, 2014 vid 15:30

    @canoya 720092 wrote:

    Off topic, men med anledning av Robins kommentar om våtdräkten utanpå – Trots att jag drar åt kardborreband vid anklarna så sprutar det ibland in kallvatten nerifrån när jag har dräkten utanpå skorna. Hur undviker du det?

    /Håkan

    Jag tycker att de breda, löstagbara kardborrbanden som följer med många varma dräkter funkar. Har ingen annan lösning tyvärr.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    6 januari, 2014 vid 20:25

    Jag brukar dra några varv silvertejp runt vristen. Funkar för mig. Obs viktigt att man är torr annars släpper tejpen.

  • ola-h

    Medlem
    6 januari, 2014 vid 20:36

    @canoya 720092 wrote:

    Off topic, men med anledning av Robins kommentar om våtdräkten utanpå – Trots att jag drar åt kardborreband vid anklarna så sprutar det ibland in kallvatten nerifrån när jag har dräkten utanpå skorna. Hur undviker du det?

    /Håkan

    Visst kan det spruta in en del vatten i vissa situationer, men jag tycker inte att det på det stora hela spelar någon större roll. Jag kör inte ens med de medlevererade kardborrebanden eftersom det är så sjukt jobbigt när man glömmer spänna av dem och kommer på det först när man vrängt ned dräkten till fotlederna. Och silverjejp skulle jag inte våga eftersom när jag väl ger upp kallvattensseglingen för dagen brukar fingarna vara i sådant skick att det skulle vara omöjligt att peta bort silvertejpen.

Sida 3 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vantar: Dakine CWM eller Simmer Generator?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.