Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Var i Marocko?

  • Var i Marocko?

    Publicerad av jojosurf på 15 april, 2008 vid 18:44

    Ska till Marocko strax… Tyvärr bara några dagar och tänker passa på och windsurfa lite. Var finns det bra uthyrning och förhållande i Marocko?. Essaouira eller Casablanca (finns det där?) Åt vilket håll blåser det?. Från “höger” el “vänster” om man står mot havet.

    /Jojo

    hanness svarade 15 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • egrane_bjaarne

    Medlem
    16 april, 2008 vid 09:42

    tjena tjena, i Essaouira blåser det helt ok och man kan hyra prylar där, vinden kommer från NW om jag inte minns fel (snett tfrån höger om du står mot vattnet) men! den finns ett litet hak som ligger några mil norr om Essaouira som är mycke bättre, ligger ett café uppe på en kulle som man kan hyra grejer på oxå, samt att den käre boardshapern mark gonrad bor där och röker på när han snickrar på sina brädor. både shop och vågor, vågorna blir hyffsat bra ibland… men som vi alla vet är det atlantkusten och vinden kommer och går lite som den vill..

  • jojosurf

    Medlem
    16 april, 2008 vid 18:13

    Tack du… Vet du något om Casablanca? eller hört?.

    /J

  • hanness

    Medlem
    24 april, 2008 vid 18:25
    Egrane_Bjaarne;458793 wrote:
    tjena tjena, i Essaouira blåser det helt ok och man kan hyra prylar där, vinden kommer från NW om jag inte minns fel (snett tfrån höger om du står mot vattnet) men! den finns ett litet hak som ligger några mil norr om Essaouira som är mycke bättre, ligger ett café uppe på en kulle som man kan hyra grejer på oxå, samt att den käre boardshapern mark gonrad bor där och röker på när han snickrar på sina brädor. både shop och vågor, vågorna blir hyffsat bra ibland… men som vi alla vet är det atlantkusten och vinden kommer och går lite som den vill..

    Japp det blåser från NW där. I essaouira finns det 4 (tror jag) uthyrnings ställen i olika prisklass. Jag är nybörjare och det var rätt lagon där. Hörde talas om det andra stället i närheten men var aldrig där.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Var i Marocko?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.