Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Världens bästa surf klipp – all time!

  • Världens bästa surf klipp – all time!

    Publicerad av frippe75 på 7 december, 2009 vid 13:36

    Vet inte om denna postats tidigare men doktorn ordinerade ialla fall mig att ta minst två tittar på denna per dag för att lindra smärtan av “surfus-maximus”-sjukan som härjar just nu.

    Och så tjatar dom om svininfluensan… Give me some!

    Prova!!!

    [ame=”http://vimeo.com/4749222″]Josh at home on Vimeo[/ame]

    frippe75 svarade 14 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • m3lk3r

    Medlem
    7 december, 2009 vid 13:45

    Är detta taget ur “The Windsurfing movie”? Det är helt otrolig vågridning, kanske inte den bästa enligt mig men sjukt grym.

  • frippe75

    Medlem
    7 december, 2009 vid 14:10
    m3lk3r;591355 wrote:
    Är detta taget ur “The Windsurfing movie”? Det är helt otrolig vågridning, kanske inte den bästa enligt mig men sjukt grym.

    Posta länken på grymmare vågridning så kan nog doktorn ändra ordinationen 🙂

  • svenne

    Medlem
    7 december, 2009 vid 14:16

    Den här får mig att överleva (same same but different).

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=3j_A-jxVrOM”]YouTube- cabo verde pwa Josh Angulo story[/ame]

  • lolve

    Medlem
    7 december, 2009 vid 17:06

    Jag kan inte låta bli att bidra med bra vågsegling från Marocko.
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=vfa9TqWZ_ws”]YouTube- maroc moulay[/ame]

  • mag

    Medlem
    7 december, 2009 vid 17:57

    Måste man välja?!?

    de är grymma alla klippen

    😀
    /magnus

  • koa

    Medlem
    7 december, 2009 vid 18:40

    Det där med singelfin funkar ju rätt bra 😉
    Josh är grym!

  • m3lk3r

    Medlem
    7 december, 2009 vid 20:31

    Men.. är alla klipp med från “The Windsurfing movie”? Tycker att jag känner igen allihopa!

  • ola-h

    Medlem
    7 december, 2009 vid 20:36

    Sån sjuk tajming av Josh i första klippet. Man ser hur bra det är när man ser det sista där någon decimeters slarv med segelhanteringen (skothornet fastnar lite lätt i läppen) skickar honom i tvätten.

    “På marginalen” finns det andra seglare som jag gillar att titta på ännu mer, men det är helt onödigt att jämföra. Detta är fantastiskt.

  • andreas-f

    Medlem
    7 december, 2009 vid 21:40

    Marocko är så snyggt så man blir tårögd… Men inte tusan är det Moulay? Måste var längre söderut?

  • frippe75

    Medlem
    8 december, 2009 vid 05:36
    Andreas F;591423 wrote:
    Marocko är så snyggt så man blir tårögd… Men inte tusan är det Moulay? Måste var längre söderut?

    Nej det är inte moulay. Det är mera mot Dahqla eller vad det heter… Har suttit och tittat på ett längre klipp och kört hela kusten i google earth och har två huvudspår på vad det är någonstans… Dock 30 mil emellan så man hinner inte kolla av dom på samma dag och få någon segling om det skulle dra ihop sig….

    Nu väntar jag bara på ett direkt flyg till Essaouira så är det klart!

  • frippe75

    Medlem
    8 december, 2009 vid 05:44
    Ola H.;591402 wrote:
    Sån sjuk tajming av Josh i första klippet. Man ser hur bra det är när man ser det sista där någon decimeters slarv med segelhanteringen (skothornet fastnar lite lätt i läppen) skickar honom i tvätten.

    “På marginalen” finns det andra seglare som jag gillar att titta på ännu mer, men det är helt onödigt att jämföra. Detta är fantastiskt.

    Speciellt klippet som startar 1:17…. Sjukt bra “flow” med så jävla mycket fart … och landningen i arialen 1:22 som smälter in i en ny bottomturn….följt av en arial… med lite slarvig landning….. Kanske bidrar musiken till känslan…..

  • frippe75

    Medlem
    8 december, 2009 vid 05:48
    Svenne;591358 wrote:
    Den här får mig att överleva (same same but different).

    ]

    Också ett riktigt bra klipp… Men det är mera glassy i “mitt klipp”… Det ser så mjukt och effortless ut… Dom “sliter” lite mer i andra klippet… Större och mer vind….

  • andreas-f

    Medlem
    8 december, 2009 vid 08:30
    frippe75;591444 wrote:
    Nej det är inte moulay. Det är mera mot Dahqla eller vad det heter… Har suttit och tittat på ett längre klipp och kört hela kusten i google earth och har två huvudspår på vad det är någonstans… Dock 30 mil emellan så man hinner inte kolla av dom på samma dag och få någon segling om det skulle dra ihop sig….

    Nu väntar jag bara på ett direkt flyg till Essaouira så är det klart!

    Det är ju en bit att köra från Essaouira till Dahkla… Hojta till om du lyckas klura ut var det är 🙂

    Finns det inte några berömda points norr om Agadir också där dom kör mycket vågsurf? Fast klippet från windsurfing movie är väl änny lngre söderut gissar jag.

  • hellgren

    Medlem
    8 december, 2009 vid 10:07
    Svenne;591358 wrote:
    Den här får mig att överleva (same same but different).

    Svenne.. You just made my day.. Fan så fin den va..

  • dr-masse

    Medlem
    8 december, 2009 vid 10:22

    Härliga klipp, de på Josh och det från Marocko är onekligen helt enastående. Hur det är filmat, förhållanden och segling – allt på plats. Fint som satan.

    Själv funderar jag på om det är bara lite eller mycket galet att ta en två-veckors till Chile…

    http://jpaus01.web.cdx.at/video/medium/Chile_Pocast.m4v

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Världens bästa surf klipp – all time!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.