Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Världens vackraste våg?

  • dr-masse

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 10:51

    Den där sista var ju helt otrolig.

    Själv har jag en särskild svaghet för Mavericks…

    http://mavsurfer.smugmug.com/invite/1780349136481ee723879f91.00851893

  • calle_b

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 22:53

    Tillbaka till Australien, Masse – det är där det händer…. Ännu en sjuk spot, Cyklops…… Magiskt…

  • hellgren

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 07:24

    Calle, vart får du tag i alla bilder? Helt vansinnigt snygga!

  • svenne

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 07:37

    Det finns ett spot som är magiskt vacker vid en ö utanför Madagaskar, det värsta är att jag aldrig kommer ihåg vad stället heter! Det läckra med den vågen är att den är nästan en halvcirkel och antingen börjar bryta på mitten eller i vänsterkant beroende på väderläget. När den bryter i ena kanten kan surfaren se hela vågen bakom sig!
    Den är dessutom stor, inte lika vertikal som Tea och inte lika hög. Men vansinnigt vacker.

    Tea har ändå en extremt vacker våg, så sjukt clean!

  • glader

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 08:04
    hellgren;463170 wrote:
    Calle, vart får du tag i alla bilder? Helt vansinnigt snygga!

    Testa adressen som står skriven på kortet 😉

  • calle_b

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 10:38

    Goooooooooooooooooooooooooooooooooooooooogle!

    Jag kommer ihåg spotnamnen från olika artiklar som man läst, sen är det bara att leta… Shipsterns Bluff bilderna som var i Boards el. Windsurf letar jag fortfarande efter, det är nog de sjukaste jag skådat. Den läppen på den vågen…. voine voine.
    För er som vill hjälpa till: Jason Polakow drar till Tasmania, surfar och windsurfar skiten hur vågorna, blir lite spolad och till den här artikeln, alltså i Boards eller Windsurf för 2-3, kanske fyra år sedan är det heeeeelt sjuka bilder, bland annat några i svartvitt på Jason när han droppar in på ett monster… Någon som känner igen det jag skriver om?

    Fridens…

  • ola-h

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 10:49

    http://www.zinio.com

    Man kan kolla innehållet i gamla windsurf och boards och sen också köpa. Tror för övrigt samma reportage även var i SURF.

  • svenne

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 10:53
    Calle_B;463228 wrote:
    Goooooooooooooooooooooooooooooooooooooooogle!

    Jag kommer ihåg spotnamnen från olika artiklar som man läst, sen är det bara att leta… Shipsterns Bluff bilderna som var i Boards el. Windsurf letar jag fortfarande efter, det är nog de sjukaste jag skådat. Den läppen på den vågen…. voine voine.
    För er som vill hjälpa till: Jason Polakow drar till Tasmania, surfar och windsurfar skiten hur vågorna, blir lite spolad och till den här artikeln, alltså i Boards eller Windsurf för 2-3, kanske fyra år sedan är det heeeeelt sjuka bilder, bland annat några i svartvitt på Jason när han droppar in på ett monster… Någon som känner igen det jag skriver om?

    Fridens…

    Japp! Den artikeln kommar jag allt ihåg. 🙂

  • calle_b

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 11:42

    Aaaah, tack för igenkännande Svenne, och för tipset Ola! Nu jäklar ska det hittas grymme-bilder!

  • clocknose

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 13:46

    Jag håller med om att Mavericks är en höjdarvåg. Här kommer lite mer från söderhavet. Bild 4 och 5 i bildspelet är 2 favoriter

    http://www.surfline.com/wctcontestzone/photo_bamp.cfm?id=15206&ad=1

  • hellgren

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 12:16

    @Clocknose 463969 wrote:

    Jag håller med om att Mavericks är en höjdarvåg. Här kommer lite mer från söderhavet. Bild 4 och 5 i bildspelet är 2 favoriter

    http://www.surfline.com/wctcontestzone/photo_bamp.cfm?id=15206&ad=1

    mmmmmm…

    6:an e inte så dum heller..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Världens vackraste våg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.