Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varma hälsningar från Maui

  • rrd

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 19:34

    Riktigt fina bilder!

    Feta cleana vågor o lagom m vind är en bra kombination…

  • macedu

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 20:30

    Tänk att lite slideshow med softa övergångar gör de hela mer levande än klick, nästa bild 🙂

    Snyggt som sagt!

    /Mac:smirk:

  • ola-h

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 21:12

    Helt klart en skön Kuaudag. Jag var ute lite senare än Philip och vinden var kanske lite svagare, men vågorna var perfekta för en uppvärmningsdag (min första dag på vattnet). Kuau blir faktiskt mer lättkört när det blir upp mot mast som det nog var i setten igår. Sååååå skönt. Seglade mig helt slut nere vid Noriegas och orkade knappt ta mig in.

  • lars_k

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 21:33

    Swellet var större 3 timmar innan du kom ut Ola, jag hade bra bit över mast på Noriega och hela Kuau för mej själv vid lunch. Senare droppade både vind och vågor, blev cleanare dock. Noriega är suveränt tycker jag med kanalen ner i vind. Kan nog gå av igen idag!

  • mag

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 21:40

    Äsh, skotta snö är också kul!
    /Magnus

  • johan_gbg

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 21:58

    Bilder från Kanaha i förrgår.
    http://picasaweb.google.com/surfkate/Kahana#

    /kate

  • johan_gbg

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 21:58

    Bilder från Kanaha i förrgår.
    http://picasaweb.google.com/surfkate/Kahana#

    /kate

  • bjorn_surfer

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 04:06

    Hej!

    Superjysta bilder från gårdagens Kuau som var en synnerligen nice session. Kryssade lite mellan vågen rakt utanför kanalen och den övre mot “mammas” stranden samt Noriegas som ju var fetast. Fick några nica rides.

    Idag var det en size mindre med kanske logo i setvågorna. Hade verkligen superkul. Ska kolla igenom bilderna. Fia fotade lite så jag återkommer med lite pics senare..

    Björn

  • lars_k

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 05:03

    Japp, Noriega var förvånansvärt bra idag igen trots litet swell. Fick ett gäng riktiga fetingar. Kom ett o annat set uppåt logo, synd bara att vinden inte kom igång riktigt pga regnmolnen. Blev guppa guppa guppa idag – återigen. Börjar nästan gilla det…kanske tack vare min 90liters pråm. :santa:
    Några få kassa bilder blev det innan jag åkte hem: http://picasaweb.google.se/RillesSurf/100220_kuau?feat=directlink

  • bjorn_surfer

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 05:46

    Här kommer en bild på Ola från idag på Kuau

  • ola-h

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 08:04

    Avsevärt mindre idag och dessutom lättare vind. Men efter att de flesta gått upp kom vinden och vågorna igen och jag fick min bästa segling då på den lilla bananrockerbrädan som jag designat (seglade den mer normala första omgången). Det kommer ta ett tag att lära sig hantera svängen som den lilla levererar…

    Första sessionen tog min fru lite bilder som finns på mitt mobile me-gallerihttp://gallery.me.com/ola.helenius#100062&view=carouseljs&bgcolor=black&sel=0. Det finns en knapp nere till vänster om ni vill se det hela som slideshow.

    Några smakprover:

    Fredrik i en liten air
    web.jpg

    Mats carvar:
    web.jpg

    Ola träffar läppen:
    web.jpg

  • ola_p

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 08:54
    Ola H.;599241 wrote:
    […] fick min bästa segling då på den lilla bananrockerbrädan som jag designat (seglade den mer normala första omgången). Det kommer ta ett tag att lära sig hantera svängen som den lilla levererar…

    Är det den som är en något smalare variant av den du designade till mig? Hur känns den jämfört med quattro twinnen jag hade?

  • mag

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 11:09

    Kul att brädorna funkar Ola!
    /Magnus

  • ola-h

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 21:24
    Ola_P;599245 wrote:
    Är det den som är en något smalare variant av den du designade till mig? Hur känns den jämfört med quattro twinnen jag hade?

    Japp, det är nästan samma som din. Svårt att säga hur den är jämfört med Quatron för jag har liksom inte helt och hållet kvar känslan av den i kroppen. Men en del av den lite “hala” känslan är liknande, tror jag. Båda upplevs lite spinoutkänsliga och känsliga för hur man står på dem – antagligen ofrånkomligt med mycket rocker. Sedan svänger ju båda väldigt extremt. Quatron var ju längre och ännu smalare så om jag minns rätt kändes den aningens lugnare. Men min är avsevärt enklare att ta höjd på, i alla fall var det känslan jag fick igår. Och bukigt 5.0 funkade helt OK, även om jag tror ett planare 5.0 eller en 4.7 kommer kännas ännu bättre. . Den totalt galna rodeoliknande känslan jag hade på den första vändan försvann också redan efter två tre vändor. Man vänjer sig. Nu skall det inte blåsa på ett par dagar men sedan ser jag fram emot att testa lite olika fenor/fenpositioner. Igår körde jag 13 fram och 10 bak.

  • philippos

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 09:44

    Nya bilder från dagens Hookipa och Kuau! Idag var det STORT! Se länken nedan.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varma hälsningar från Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.