Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart e alla Närlundasurfare ?

  • Vart e alla Närlundasurfare ?

    Publicerad av henryk på 8 mars, 2014 vid 11:41

    Sol – gässar på för fullt , rätt riktning – trodde det skulla va fullt på parkeringen, men inte en enda snubbe här …. !!?

    richardfb svarade 10 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • svenne

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 11:44

    Jag är i Romme och kör snowboard i T-shirt. 🙂

  • henryk

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 11:47

    Härligt ! Får se om jag lyckas motivera mig att dra ut en kort sväng här… gäller ju att inte bada …

  • electric

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 12:23

    @henryk 721401 wrote:

    Sol – gässar på för fullt , rätt riktning – trodde det skulla va fullt på parkeringen, men inte en enda snubbe här …. !!?

    Övervägde väl Närlunda lite, men chansade på Farstanäs pga att vindriktningen trots allt tycktes ligga tillräckligt mycket på VSV för att det skulle funka. Men rapporten nyss från några som är där var inte så positiv, så Närlunda hade ju varit ett bättre val. Men bara vinden vrider ner några grader till så funkar det (och då funkar väl inte Närlunda …). Det visar sig!
    /Lars

  • richardfb

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 16:36
  • raggarn

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 16:41

    jag åkte förbi på bron på väg till alla “måsten” och undrade oxå va alla va…….
    gött å se att några vikingar hittade dit iaf…….det såg jvligt bra ut…. 🙂

  • henryk

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 17:53

    Haha – ok, kul att säsongen verkar va igång – kul rulle ! Se ju bra ut imorrn oxå – sv, Dalarö kanske …

  • bjornen

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 19:05

    @henryk 721416 wrote:

    Haha – ok, kul att säsongen verkar va igång – kul rulle ! Se ju bra ut imorrn oxå – sv, Dalarö kanske …

    Jag åker till dalarö runt kl10 om det är vind och bra riktning.

  • hanlar

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 19:16

    Om det inte blir för Mkt väst så blir det fitunapremiar såklart! Efter 2 dar i rad på farstanäs så behövs lite omväxling i dieten.

  • nachoman

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 19:21

    Premiärade idag med freestylekit mellan Bogesundslandet och Lidingö med finfint väder och otroligt nog även jämn och fin vind. Skönt med kort säsongsuppehåll.

  • electric

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 19:23

    Faktiskt så blev det lite åka av på Farstanäs kl 14-16, om än inte under optimala förhållanden. Vi var 4 pers där; det kördes med 5.0-6.2. Dock var 5.0 (som jag tyvärr valde 🙁 ) för litet, medan de övriga fick en del planingstid 🙂 .

    I morgon söndag ser ju läget väldigt lovande ut för Farstanäs betr såväl riktning (SV) som vindstyrka – och varmt i luften – så då blir vi samma besättning där som idag.

    /Lars

  • kinabalu

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 21:24

    Någon som testat Närlunda på SV?

    Själv drar jag alltid till Dalarö vid SV, men jag är bra sugen på att testa Närlunda vid den vindriktningen. Det läar kanske lite vid land, men jag har en känsla av att det kan bli riktigt platt och bra ut mot Färentunabron.

    Annars blir det nog Dalarö för mig också i morgon…

  • svenne

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 21:33

    Mjaa, För mycket mot SV blir inte så bra alls faktiskt. Det blir ganska stökigt när vinden lyfter över Tranholmen. Då åker jag hellre till Rasta.

  • richardfb

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 21:42

    Det blir byigt och konstigt på sv!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart e alla Närlundasurfare ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.