Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väska stulen i Björlanda

  • Väska stulen i Björlanda

    Publicerad av johan86 på 22 september, 2007 vid 14:06

    Var ingen vind när jag kollade i morse, men gav mig ut till Björlanda ändå och där blåste det helt ok, men jag var helt ensam. Gömde väska med bilnycklar, mobil och glasögon under ett träd så att det inte syntes nämnvärt och gav mig ut. Efter en stund kom en ljusgul Volvo? och stannade en liten stund fär att sedan åka.

    När jag gick upp var väskan borta och jag kunde inte komma in i bilen, fan va skoj. Så jag fick springa upp till husen längre bort och låna telefon för att ringa ned mina föräldrar så att de kunde öppna bilen. Om någon har sett väskan, eller ser den kontakta mig gärna! Den är ljusblå och har märket björn borg.

    Tänkte eftersom många är där ute och kör vanligtvis.
    Tacksam för alla tips!
    /Johan

    Oregistrerad svarade 16 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • planing

    Medlem
    22 september, 2007 vid 14:55

    Jäklar vad tråkigt med stölder!

    Jag låser in allt i bilen, och fäster bilnyckeln i mitt halsband. Jag har en plastnyckel förutom de två vanliga nycklarna som har elektronik i sig. Kanske ett tips för att undvika framtida stölder…

    Jag hade tänkt mig ut till Björlanda i morse, men struntade i det pga dålig vind. Det kanske var dumt, då… Vad körde du för segel? Funkade 7.0?

  • nlc

    Medlem
    22 september, 2007 vid 16:00

    Fy fan vilka svin! 😡

    Tur i oturen att det låg hus hyffsat nära och att det inte var mitt i vintern. Inte för att det gör det du nyss varit med om mindre tråkigt, men det hade ju varit ännu värre om det var mitt i vintern nån stans långt borta.

    Jag lägger alltid mina grejor i bilen som jag sen låser med en icke-elekotronisk nyckel o den har jag i ett “nyckelband” runt halsen. Men ärligt talat, ska det verkligen behövas?

  • johan86

    Medlem
    23 september, 2007 vid 08:45

    jag trodde att man kunde vara hyfsat säker, var ju ensam och de som åker ut brukar ju antingen vara där för en promenad eller för att surfa. Men när jag tänker på det i efterskott så borde jag nog varit mer försiktig, men eftersom vi har haft problem med elektroniken i bilen var jag orolig för att inte komma in i den. Därför lämnade jag även mobil i väska, men nu blev det ju något värre än så.

  • rookie

    Medlem
    23 september, 2007 vid 19:06

    Faaan va surt. Det trodde jag inte om Björlanda. Där brukar man kunna lämna bilen olåst med prylar kvar i bilen. Ska det vara slut på detta nu?

    Allt blir ju så jävla mer komplicerat när man inte kan få ha sina grejor i fred.

    Lider med dig! Skönt att ha en mamma i närheten ibland 😉

  • johan86

    Medlem
    24 september, 2007 vid 15:44
    rookie;417503 wrote:
    Faaan va surt. Det trodde jag inte om Björlanda. Där brukar man kunna lämna bilen olåst med prylar kvar i bilen. Ska det vara slut på detta nu?

    Allt blir ju så jävla mer komplicerat när man inte kan få ha sina grejor i fred.

    Lider med dig! Skönt att ha en mamma i närheten ibland 😉

    Tack! Jag förstår inte själv hur det kunde hända, men hade inte mina föräldrar varit hemma hade man ju varit totalt torsk då de flesta kompisarna med bilar var iväg kors och tvärs över landet. Vågar inte ens tänka på det

  • klint

    Medlem
    25 september, 2007 vid 08:18

    Trist att höra, jävla klåpare som inte kan låta andras saker vara.

    Dessvärre verkar det inte hjälpa att låsa in prylarna i bilen nu heller.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=53187

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 september, 2007 vid 09:26

    @Klint 417846 wrote:

    Trist att höra, jävla klåpare som inte kan låta andras saker vara.

    Dessvärre verkar det inte hjälpa att låsa in prylarna i bilen nu heller.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=53187

    ringde polisen i morse, inget har dykt upp

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väska stulen i Björlanda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.