Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt för hösten

  • v-thun

    Medlem
    29 augusti, 2011 vid 10:54
    HannesS;667719 wrote:
    jag har använt min i 4 säsonger nu och den har inte blivit stelare. Fast jag har i för sig sköljt av min efter varje gång jag använt den.

    Samma här! inne på tredje säsongen å har inte märkt någon skillnad! Och sköljer också av den efter användning

  • tsurf

    Medlem
    29 augusti, 2011 vid 12:53

    Jag tycker att du ska testa en Prolimit Assault 5/3. Våtdräkt måste du testa i butik för att få en som sitter perfekt. Skulle du frysa senare på Hösten så kan du komplettera med en väst och huva.

  • mangs

    Medlem
    7 september, 2011 vid 18:06

    Behöver också uppgradera mig inför hösten, kikat lite på bl.a Ascan Polar, då den verkar omtyckt och prisvärd. Men såg att surfspot också säljer ut Tiki dräkter 6/5 billigt, men inte kunnat hitta några omdömen om dessa? 6/5 lockar ju annars, borde ju vara varmare om inte annat… Nån som testat? Annars lutar det nog åt Polaren tror jag.

  • poppo

    Medlem
    7 september, 2011 vid 18:36
    FastlandsGuten;667278 wrote:
    Poppo, är det den här du menar?

    http://www.ohana.se/oneill-p-1031-c-255.aspx

    Har du jämfört den med Psycho 2 eller liknande? Tänker på priskillnaden.

    Lite sent svar: Nej inte den utan denna (heat 6/5/4 hooded)

  • canoya

    Medlem
    8 september, 2011 vid 06:38

    Jag har en Ascan Polar, men jag tycker att det kommer in förvånansvärt mycket vatten i kragen på den. Gör inte så mycket så här års, men när det börjar bli riktigt kallt i vattnet behöver man nog ha en väst med huva för att det ska bli bra.

  • schnitzler

    Medlem
    8 september, 2011 vid 08:41
    canoya;668980 wrote:
    Jag har en Ascan Polar, men jag tycker att det kommer in förvånansvärt mycket vatten i kragen på den. Gör inte så mycket så här års, men när det börjar bli riktigt kallt i vattnet behöver man nog ha en väst med huva för att det ska bli bra.

    Har du rätt storlek? Är den för stor läcker det i sin tur in vatten i kragen. Tar man “luvan” över halsen så håller i alla fall min tätt.

  • canoya

    Medlem
    8 september, 2011 vid 13:56

    Storleken är rätt (i varje fall inte för stor), men jag kanske ska dra åt kardborren i nacken lite mer.

    Eller är jag överkänslig och jämför för mycket med min torrdräkt som är heltät.

    /Håkan

  • blueride

    Medlem
    8 september, 2011 vid 15:20
    poppo;667272 wrote:
    Lars_K bor på västkusten – jag i Uppsala. Östersjön på nordan är inte varmt på senhöst/tidig vår här uppe…

    östkusten..?

    är det inte där det finns såna där hönbullar?

    /dadda

  • nicklasw

    Medlem
    8 september, 2011 vid 17:20

    Jag är i behov av en ny våtdräkt som jag kan ha under hösten och våren.
    Många rekommenderar ascan polar och ja undrar om den är värd?

    Men problemet är att jag bor i göteborg och närmsta butik är i stockholm (tror jag)
    Jag är ungefär 175 centimeter lång och väger 60 kilo (är ganska smal)
    Vilken storlek rekommenderar ni för mig att ha ifall jag vill beställa den via internet.
    Jag vill kunna ha våtdräkten ganska länge utan att den blir för liten men den hjälper ju samtidigt inte särskilt mycket ifall den är för stor.
    Någon annan som är ungefär samma längd som jag och har en ascan polar? Vilken storlek?
    🙂

  • canoya

    Medlem
    8 september, 2011 vid 19:23

    Jag träffade på ägaren till Surfskjulet (som ligger i Gottskär) när jag var i Lejet för någon vecka sedan. Han frågade vad jag tyckte om min Polar eftersom han säljer dem, så där borde du kunna prova innan köp.
    Håkan

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt för hösten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.