Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkts funderingar…

  • ramrob

    Medlem
    29 november, 2014 vid 09:13

    Jag använder en tunn cykelvindjacka ovanpå min dubbelnylon våtdräkten. Den känns inte alls att man har på den under seglingen och gör kvantum för värmen.

  • mag

    Medlem
    29 november, 2014 vid 18:10

    Skoteroverallen används företrädesvis på land!
    Men nån kanske provat den i vattnet?

  • styret

    Medlem
    3 december, 2014 vid 00:40

    Jag har en psycho 2 5/3. Jättebra dräkt tycker jag. Kall när man står på land men i vattnet och på brädan så tycker jag den är lika eller varmare än mina tidigare enkelneoprendräkter.
    Jag seglar och paddlar året om.

  • sailortrash

    Medlem
    3 december, 2014 vid 08:40

    alla dräkter är kalla på land när lufttemp. ligger på 0-5 grader. jag har en enkelneo 3/2 som även den är kall på land redan vid runt 15 grader. enkelneo går dessutom sönder fort, blir sprickor så fort man ska ta av den/på den typ. enda sättet att hålla sig varm på land är att sätta på sig ngt vindskyddande. Julaoverallen låter perfekt faktiskt, jag har hittills kört med vanliga skalplagg. otrolig skillnad faktiskt.

  • svensson61

    Medlem
    3 december, 2014 vid 12:49

    Jag kör flashbomb 5/4/3 samt ION torrdräkt. Flashbomben med Huva funkar hela året och då kör jag så länge det är isfritt. När det är riktigt kallt runt 0:an är det inte kroppen som tar stryk utan händer och fötter. Bästa handskarna jag hittat är faktiskt NeilPryde tumvante (svår att få tag i nuförtiden ) och skorna kör jag Atan Hot mistral 6.5 mm, riktigt mjuka och sköna. Vad gäller dräkten tycker jag faktiskt om med inbyggd huva. Det är speciellt skönt när man övar freestyle (eftersom jag ligger ofta i vattnet 🙂 )

  • pelle-surf

    Medlem
    3 december, 2014 vid 20:34

    Håller med, Flashbomben är fantastisk. Jag har en 5/3 Dawn patrol med flashfoder för vår/höst, kall sommar och en Flashbomb 6/5/4 för vinter. Använde Flashbomben i förra veckan för första gången i höst och blev för varm. Den nya Flashbomben är 5,5/4 vilket kanske är mer lagom. Jag har tidigare kört NPX våtdräkt och torrdräkt på vintern, men ripcurls flash är absolut värt priset, mycket smidiga dräkter dessutom. Fryser aldrig, varken på land eller i vatten. Får nog plocka fram Dawn patrolen igen och hänga tilbaks Flashbomben i garderoben tills den riktiga kylan kommer.

  • star

    Medlem
    6 december, 2014 vid 10:43

    Finns bara en – Flashbomb, om du inte bor på varmare breddgrader. Jag har E-bomb i olika tjocklekar och använder nya långben/arm E4 3/2 utan dragkedja ner till 19/20 grader i vattnet utan problem. Torkar faktiskt snabbare om det är sol än F-bomb. MEN se till att modellen passar din kropp. Nya E4 är superstretchig så testa och gå ner en storlek. En för stor våtdräkt eller en med mycket glapp släpper in vatten och blir “kass”.

  • pelle-surf

    Medlem
    6 december, 2014 vid 15:25

    En bra dräkt kostar och skoteroverall ,vindjacka i all ära, men annars är ju detta en billig lösning.
    https://www.youtube.com/watch?v=DCAsXhyLofI

  • henryk

    Medlem
    6 december, 2014 vid 17:22

    Perfekt lösning :-D. Natur/ekodräkt… nya matrial som polypropylen, våträktsbeläggningar osv är bara att glömma. Perfekt för konfens alla hemmapulare – när ni ändå håller på med goprofästen, isbrädor osv, bara att leta upp en säl också … 😉

  • styret

    Medlem
    8 december, 2014 vid 10:28

    Det är därför Grönis är ett populärt spot bland oss ölänningar. Det är så smidigt att smita förbi sälkolonin i Kastlösa på väg ner och hämta ny vinterdräkt….

  • svensson61

    Medlem
    15 december, 2014 vid 13:37

    En intressant dräkt som jag fick tips på igår är Prolimits Hydrogen-LT-dry-steamer.
    “A loose top and conventional wetsuit bottom”

  • pedersen

    Medlem
    7 januari, 2015 vid 21:31

    Köpte en O´Neill Pyroheat på O´Hana idag. http://www.ohana.se/oneill-p-2707-c-283.aspx
    Provade den hemma i badrummet. Inte så lätt att komma i och inte lättare att komma ur när värmepaniken började komma. Passformen verkar vara perfekt, när den väl satt på. Hoppas på premiär till helgen.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkts funderingar…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.