Vattentätt fordral iPhone 6 för Ws

This topic has 7 svar, 4 deltagare, and was last updated 2 months, 1 week sedan by  Cottin.

• Författare
     filipl 
    Deltagare

Hej,

Är det någon som har tips på bästa lösning och produkt så att jag kan ha min iPhone 6 på överarmen när jag windsurfar? Och kan tala genom fordralet?

Inköpsställe?

Stort tack!

Filip

Cottin 
    Deltagare

Jag har kört med ett fodral från Lifeproof till Galaxy 6 I ett år nu. Har aldrig läckt in på 30+ sessioner. Kan prata genom men om man är ute i 8 m/s så får man prata högt. Men sms funkar ok. Har den i en ficka på flytvästen. Hade den först i ett armfodral för löpning men svårt att få att sitta på våtdräkten. Blev lätt blodstockning.

Cottin 
    Deltagare

Jag testade med billigare fodral som är som en påse man försluter först. Vissa billiga gick sönder och läckte, de dyra fungerade men blir klumpiga och nästan omöjligt att trycka på skärmen för sms och ringa.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Sundheden 
    Deltagare

Av ren nyfikenhet… varför vill man prata i telefonen medan man surfar?
    Nödsamtal visst.

sailortrash 
    Deltagare

Alternativ till Gps klocka…

filipl 
    Deltagare

Tack!

Skall beställa 🙂

Filip

filipl 
    Deltagare

Tänker främst nödsamtal, om jag seglar ute på sommarstället sent på hösten/vintern, ioch behöver hjälp

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Cottin 
    Deltagare

@filipl ett snabbt tips om Lifeproof: gummiringen som sluter tätt mellan de 2 delarna av skalet måste ligga rätt, kolla så att det “kläms på rätt sätt” när du stänger igen skalet. Lite rolig timing men veckan efter att jag rekommenderat Lifeproof så korvade sig gummiringen i mitt skal igår och det läckte in vatten 😭 Men har annars funkat i 1 år och känns som halvt mitt eget fel ändå.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2018 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account