Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem är omslagspojke på jubileumsnumret av Kiteboarding??

  • milkman

    Medlem
    7 maj, 2009 vid 13:55

    Hela kitevärlden har kändishysteri. På samma kändis typ. Lou är lite “Bunny” och hoppar upp på typ alla covers känns det som:)

  • unhooked

    Medlem
    7 maj, 2009 vid 13:58

    han kör strapps = gay

    han tycks rökt ner sig totalt så att han har glömt sina roots. 🙁

  • hengo

    Medlem
    7 maj, 2009 vid 15:02

    Hur pass involverad är han i Wainmankitesen egentligen?

    Eric Rienstra lämnade ju precis wainmanteamet och att dömma av hans senaste film så handlade det ju mycket om att han inte fick köra sin stil! (C-kites, bindningar, power)

    och omslagsbilden!? lou i straps…. Något känns galet!

  • sourra

    Medlem
    7 maj, 2009 vid 15:25

    Är inte företaget bakom Wainman Kites reggat i Polen? Hur som helst så lär hans inblandning i företaget sträcka sig till att låna ut sitt namn, kanske äga en liten andel och ha lite synpunkter på hur han tycker en kite ska vara. Blir en produkt automatiskt grym för att en legend lånar ut sitt namn?

  • neven

    Medlem
    7 maj, 2009 vid 15:43
    sourra;545012 wrote:
    Är inte företaget bakom Wainman Kites reggat i Polen? Hur som helst så lär hans inblandning i företaget sträcka sig till att låna ut sitt namn, kanske äga en liten andel och ha lite synpunkter på hur han tycker en kite ska vara. Blir en produkt automatiskt grym för att en legend lånar ut sitt namn?

    Som Naish eller Cabrinha menar du…? hihi :laugh:

    Nä, men den behöver inte automatiskt vara dålig heller. Varken för att någon lånar ut sitt namn (som han förhoppningsvis inte gör om han tycker att produkten suger) eller att företaget är reggat i Polen.

  • larssa

    Medlem
    7 maj, 2009 vid 17:34

    Hur nerögad eller icke inblandad Lou än e i företaget så har han skills iaf

  • sourra

    Medlem
    7 maj, 2009 vid 17:55
    Neven;545016 wrote:
    Som Naish eller Cabrinha menar du…?

    Hehe, men ur produktutvecklingssynpunkt är det lite skillnad på att ha utvecklat kites i 10 år och ha smögat i 10 år. Det är en grym åkare och det kan ingen säga nåt om.

    …och sen är ju Naish ett familjeföretag, inte ett utlånat namn.

  • cammen

    Medlem
    7 maj, 2009 vid 20:22

    Såhär ligger det till:

    – Wainman Hawaii distrubuerar kites i Europa via Polen, därmed är dotterbolaget Wainman Hawaii Europe registrerat i Polen, men de håller endast på med DISTRIBUTION
    – Kiteutveckling, design och marknadsföring sköts helt och hållet från Hawaii
    – Lou har en stake i bolaget (vet inte exakt hur mkt) och är mycket involverad i kite- och brädutvecklingen. Tror inte han skulle låna ut sitt namn utan kontroll.
    – Och ja, han kör straps på omslaget, men vi vet ju alla hur han gillar att köra.

    Fan vad skönt att inlägget skapat lite debatt!! Skrev samma sak på kn, men Stockholm verkar ha gått och lagt sig…

    Wainman Sweden söker ambassadörer, kontakta Andreas!
    Läs mer: http://www.wainmansweden.se/om-oss/the-wainman-sweden-family/

    /Cammen

  • hugeo

    Medlem
    8 maj, 2009 vid 00:03

    låter rätt polskt if u ask me

  • cellentropya

    Medlem
    8 maj, 2009 vid 01:28

    Lou rocks! punkt.

    rabbits är Lou babies, fult utvecklat efter många år och många prototyp. poland är bara EU distribution och service. När jag har träffat Wainman crew föra året i Miami dom förklara hela till mig. Oavsätt om vad man tycker om kiten, finns en lång R&D bakom sig från en man som utan tveksam var visionär och nästan revolutionerad kiteboarding… precis som Cabrinha, Naish, Dimitri and few others.

    ma 2 cents,

  • gh0st

    Medlem
    8 maj, 2009 vid 05:26

    Wainman rockar, hur mycket han än har rökt eller inte så är han kitegud. Men bara för att han är gud så betyder det inte att kites med hans namn på är bra. Tycker personligen att kiten borde vara lite mer c-ig för min del. dock så testar jag dom gärna innan jag skaffar mig en åsikt. Brädorna däremot ser feta ut men jag skulle gärna vilja prova så jag vet vad jag snackar om =)

  • gh0st

    Medlem
    8 maj, 2009 vid 05:32
    HugeO;545144 wrote:
    låter rätt polskt if u ask me

    Tycker Polen har kommit ut med riktigt bra prylar. Nobile, Skywalker, Burton och nu Wainman. visst har det kommit lite kassa grejer därifrån med ´host´ su-2 ‘host’ men Polen har kommit en bra bit på vägen.

  • chohoo

    Medlem
    8 maj, 2009 vid 07:56

    Jag blev mest fundersam kring frågan med fotstropparnas gayness. Om det var gay borde han väl ha rakat sig under armarna också? Men nu ser man ett yvigt buskage under armarna. Vilket alltså borde ställa hela frågan om fotstropparnas gayness på kant.
    Glömde han bara att raka sig? Eller signalerar buskaget hur maskulint det egentligen är med fotstroppar?

  • mrmille

    Medlem
    8 maj, 2009 vid 08:14
    Chohoo;545196 wrote:
    Jag blev mest fundersam kring frågan med fotstropparnas gayness. Om det var gay borde han väl ha rakat sig under armarna också? Men nu ser man ett yvigt buskage under armarna. Vilket alltså borde ställa hela frågan om fotstropparnas gayness på kant.
    Glömde han bara att raka sig? Eller signalerar buskaget hur maskulint det egentligen är med fotstroppar?

    Instämmer nog, skulle gärna sett en läderkeps och lite fransar på bommen om det varit tal om gay.

  • davids

    Medlem
    8 maj, 2009 vid 08:26

    Är inte Liftass också Polskt? Förresten nån som sett deras nya kites? Heelt sjukt grymma. Kan inte crasha dem!!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem är omslagspojke på jubileumsnumret av Kiteboarding??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.