Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem vill inte slippa släpa på grejer?

  • crash151

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 22:12
    Joachim_Larsson;551344 wrote:
    OBS! Industristandard håller den, inget skit alltså

    I Kina… Kanske.

  • haze

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 22:54

    Sann egenföretagar anda här. Men vem i ∞§$£@£@|§[ vill ha sina saker i en sådan box? Jag kan säkert bryta mig in i den på 1 min. Men som sagt den där plankan vill man inte ha. Och efter ett par veckor lär det lukta riktigt illa där!!!

  • kronaldo

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 23:38
    rosen;551353 wrote:
    this just in…
    SurfBox uppbruten vid Almudden, men tjuvarna lämnade godset då det bara fanns konabrädor och dessa gick inte in i lastbilen 😀

    :grin::grin::grin::grin:

  • kinetic

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 07:15

    Å andra sidan: Hur stort intresse skulle boxen väcka bland “vanliga tjuvar”? Stöldgodset kan de ju knappast annonsera här, kanske på blocket men de lär bli upptäckta där me…Så det är kanske därför de valt att använda sig av ett lås med “industristandard” 😀

  • davven

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 19:28
    Joachim_Larsson;546554 wrote:
    Formicaskivor består inte av trä utan helt återvunnit material, tar absolut inte in vatten, man lämnar 6 års garanti och man använder dessa skivor på fasader på hus och dessa har redan suttit på plats i 25 års tid, så jag tror fukten kan man glömma, att det spricker och för den delen så rostar den inte och den behövs inte målas om.

    Vi kommer med flera skivmaterial när riggförvaringen kommer.

    Helt underhållsfri så man kan befinna sig på vattnet så mycket som möjligt utan att tänka på underhåll.

    Hela konstruktionen är byggd i ett modulsystem så du kan utöka när behovet uppstår, utvecklingsarbetet har arbetats med under 1 års tid och prototyper har testats.

    När det gäller ventilation så är det inbyggt i konstruktionen.

    Vikten på hela boxen som ni ser på bilden är 650 kg och alla beslag är av ristfritt material om man hyr den av oss lå lämnar vi funktionsgaranti och byter ut det som går sönder.

    Ni jobbar vi ihop med ett försäkringsbolag som ska leda till eventuell möjlighet att teckna en försäkring direkt när man hyr sin plats.

    Bilderna ljuger, den är extremt stabil och rubust.

    Låter som ett liknande material som polyplank på Öland jobbar med?
    Vore kul om ni får igenom det där med försäkringsbolaget, jag var skeptsikt till en början.
    Men nu börjar jag svänga lite! Vad händer om man exempelvis sopar till med en kofot i en sådan där skiva när den sitter på sin plats, studsar den tbx eller spräcker det skivan?

  • joachim_larsson

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 20:38
    kronaldo;551439 wrote:
    :grin::grin::grin::grin:

    Troligtvis kommer Konabrädorna vara de lättaste att sälja då många har nytta av dom och det finns så många nu.

    Medans en extrembräda är svårare att omsätta i praktiken, men som sagt det går ju inte bara in Konabrädor, många har två brädor (krt också) och alla sina segel på plats.

  • joachim_larsson

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 20:39
    stinger;551092 wrote:
    Intressant att veta prisbilden, jag kollade in på konanordic.com och letade mig fram till länken nedan.

    http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/3/productdet.asp?gid=97&subgid=0&wwwalias=konanordic&pid=673

    Beggad container på blocket:

    http://www.blocket.se/lund/Container__perfekt_som_extra_forrad_21507240.htm

    Boxen sälj inte den hyrs numera bara ut, har du mark och ni är 10 st så ställer vi upp den.

  • joachim_larsson

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 20:42
    Bizonoxe;551356 wrote:
    En container i Habo Ljung, jädrans vad lycklig en sån skulle gjort mig.

    Är ni bara 10 st så ställer vi upp en kontakta oss på http://www.konanordic.com så kan vi diskutera.

  • joachim_larsson

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 20:43
    rosen;551353 wrote:
    this just in…
    SurfBox uppbruten vid Almudden, men tjuvarna lämnade godset då det bara fanns konabrädor och dessa gick inte in i lastbilen 😀

    skämt åsido, dyr och känns inte så säker. Men en container i närheten där man bor vore toppen.

    Tyvärr så är boxen på Alnudden full så det är bara att ställa sig i kö om man vill ha en plats, kontakta Djursholms Segelklubb så fixar dom så du får en köplats.

  • joachim_larsson

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 20:46
    Clemens;551432 wrote:
    Hur definieras industristandard?

    Säger bara Volvo = tillräckligt bra för ändamålet “ISO 288233498667890”

  • joachim_larsson

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 20:49
    Bizonoxe;551156 wrote:
    shieet, 45 lök.

    nu har vi höjt priset till 50″ + moms men du kan hyra den, inte så stor skillnad från att köpa liftkort eller lösa ett golfmedlemskap för att få en bekymmerslös förvaring och snabbt ute på vattnet.

  • haze

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 21:00

    Säger fortfarande att du cyklar min kära Larsson….

    Men som de säger: Larsson har ju inget körkort 😉

  • joachim_larsson

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 21:07
    Haze;551603 wrote:
    Säger fortfarande att du cyklar min kära Larsson….

    Men som de säger: Larsson har ju inget körkort 😉

    Medans vi cyklar kan du ju se den i en ny färg här och som redan är levererad och är sprängfylld redan.

    http://www.konanordic.com/News.aspx?nId=8cbb511f35d1054&nPi=0

    PS: Jag gömmer inte ironin på steffo, från den ena till det andra så cyklar jag ganska fort 7 tim och 45 min på vätternrundan så jag är van att anta utmaningar det driver mig, men ofta bygger det på realistiska mål annars ger jag mig inte in i projekt.

  • clemens

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 23:00
    Joachim_Larsson;551596 wrote:
    Säger bara Volvo = tillräckligt bra för ändamålet “ISO 288233498667890”

    Och vad betyder det?

  • joachim_larsson

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 05:55
    Clemens;551620 wrote:
    Och vad betyder det?

    Utgår från den stora marknadens behov. numret är påhittat.

Sida 6 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem vill inte slippa släpa på grejer?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.