Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vems regler gäller?

  • smellslikeroses

    Medlem
    28 november, 2012 vid 22:44

    Efter lite eftersökningar har jag kommit fram till att BA och VAA inte har codeshare, alltså borde bagaget checkas ut emellan… (?) Då borde båda flygbolagens regler gälla! Detta blev knepigt

  • johanw

    Medlem
    29 november, 2012 vid 07:11

    så länge du kan checka in de hela vägen brukar de va första planet som gäller, de brukar funka för oss iaf

  • nolcap

    Medlem
    29 november, 2012 vid 20:38

    Skulle inte tro att du måste checka in bagaget på nytt i London. Jag flög BA och Virgin tiill Nigeria förra veckan och bagaget gick hela vägen. Hade inte med mig kitegrejerna så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med erfarenhet om det. Jag tror också det är BA regler som gäller i ditt fall, men ring och fråga vetja och ta namn på den du frågar ifall dom säger annat när du väl ska checka in.
    /CC

  • acemattias

    Medlem
    2 december, 2012 vid 00:15

    Ibland gäller reglerna för första bolaget du checkar in på, Ibland reglerna för bolaget du gör huvudelen av resan med.
    Ofta har dom inte koll på varandras regler så skriv ut från deras hemsida, visa det och var allmänt jobbig vid behov så brukar det gå vägen.

  • blizzy

    Medlem
    6 december, 2012 vid 08:38

    Det finns specifika regler som är satta internationellt av IATA som alla flygbolag ska följa (som man ibland får påminna personalen om hehe)…
    Googla dem för o se hur de är för just din resa..
    Men generellt sätt så är det att det bolag som kör en strecka mellan två “zoner” (där Europa är en zon, usa är en osv), deras bagageregler gäller för hela resan. Korsar man flera zoner (om man ska till Australien via Asien osv) så finns det ytterligare specialregler.
    Jag tror jag hittade dem via SAS hemsida sist jag kollade, men som sagt, google är din vän =)

  • skotten

    Medlem
    6 december, 2012 vid 14:21

    will BA let you fly with surfboards?

  • saami

    Medlem
    6 december, 2012 vid 19:58

    British Airways är nog en av de värsta flygbolagen om du skall ha med dig en surfing bräda… Ett tag totalförbjöd de surfingbrädor på BA. Nuförtiden tillåter de brädor kortare än 6’3″ (190 cm).

    Om din bräda är kortare än så så är det OK – men det kan som sagt kosta bortåt 400 kr enkel resa.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vems regler gäller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.