Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken GoPro ska man ha?

Taggad: 

  • Vilken GoPro ska man ha?

    Publicerad av tobhed på 11 februari, 2014 vid 12:56

    Som rubriken säger – vilken GoPro hade ni valt för windsurfing? Klart att det senaste/dyraste alltid är ett säkert kort, men räcker det t.ex med en silver edition?
    Vilka är argumenten för att köpa en black edition som trots allt kostar ca 1000:- mer?

    macedu svarade 10 år, 1 månad sedan 14 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • marden

    Medlem
    11 februari, 2014 vid 13:35

    den man använder är bästa kameran 🙂
    annars en garmin vird med inbyggd gps kanske…om man nu ser farten i bilden ?

  • spinl

    Medlem
    11 februari, 2014 vid 14:58

    Tycker personligen att möjligheten att filma 1080 med 60 fps är det som är mest avgörande med de dyrare varianterna. Var bland annat därför jag bytte från min gamla GoPro HD.

    Wifi-funktioner och liknande som finns i black-varianten använder jag nästan aldrig.

  • kapten-k

    Medlem
    11 februari, 2014 vid 15:39

    Jag köpte en sony AS15 DEn funkar ok tycker jag förutom att jag har problem med kondens inne i skalet! Dom släppte en as30 en vecka efter jag köpte min.

    http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=84&o=lokal_rank#prodlista

  • nossodo

    Medlem
    11 februari, 2014 vid 17:27

    3+ black edition skulle jag säga av den anledningen att man kan kolla på inspelat material direkt i telefonen vilket jag gillar.

  • jester

    Medlem
    12 februari, 2014 vid 06:08

    tobhed: finnns test på 8 actionkameror i senaste numret av Ljud&Bild. GoPro är testvinnare. Dom har med bild på vindsurfing i testet som inte är från stenåldern, dessutom! (Evo5 i NC)

  • maglu

    Medlem
    12 februari, 2014 vid 13:00

    Möjligheten att ta foton samtidig som den filmar och att kunna ställa in settings med mobilen är det som jag gillar med 3an förutom framerate och allmänt bättre kvalitet såklart.
    Men jag saknar batterikapaciteten som jag hade i hero1…den tog aldrig slut innan jag surfat klart. Med 3:an måste jag tänka till, inte slå på förrän jaag är ute osv. Ändå tar den oftast slut innan jag går upp för ett break.
    Om det inte kommer med på film alls spelar kvaliteten mindre roll …

  • hakuna

    Medlem
    13 februari, 2014 vid 12:21

    Jag har en Silver, man kan kolla på filmerna i telefonen över wifi.
    Dock drar den som sagt ut batteriet på ca trekvart.

  • oscar

    Medlem
    13 februari, 2014 vid 14:38

    Shimano släpper en actionkamera!

  • maglu

    Medlem
    13 februari, 2014 vid 15:18

    Såg i cykelcitys katalog att garmin också har en kamera, med inbyggd GPS m.m

    Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk

  • badjanne

    Medlem
    13 februari, 2014 vid 17:59

    Kolla den här Ghost-S
    Jag har testat den nyligen och är grymt nöjd. Det finns en display så du kan se vad du filmar plus en smart fjärrkontroll med många möjligeter.
    http://www.actioncameras.co.uk/drift-ghost-s-camera

    Dessutom har de en kanonservice

  • creative

    Medlem
    14 februari, 2014 vid 15:28

    Angående fukten! Ta klipp till en sån där papp bit som finns med när man köper elektronik pryla och lägg i skalet. En polare filmar skydiving och löste problemet på detta vis. Lyckatill

  • badjanne

    Medlem
    14 februari, 2014 vid 18:50
  • raggarn

    Medlem
    14 februari, 2014 vid 20:22

    Kolla på Plus på Torsdag ……dom kör ett test då…..kanske inte utser nå´n vinnare men vi lär få reda på vilken/a som åker i soptunnan…. 🙂

  • macedu

    Medlem
    15 februari, 2014 vid 11:43

    Hepp,

    Jag har haft den första och nu den svarta versionen, bildmässigt går det inte att jämföra.
    Skaffar man en extra ack så är man fine med filmtid.
    Sen om man som jag inte gör moves konstant och har sessions på 3 timmar som proffsen så tycker jag wifin är super om man tex ligger och plaskar eller det blir punka kan stänga av utan att simma till mastoppen eller till bomslut.
    Bara att ha remoten runt halsen innanför rashen och stänga av. Den gamla rullade och rullade och rullande….. Sen när man är ihakad så lär man sig snabbt att trycka av på alla möjliga varianter.
    Sen om man nu skall göra ngn corny film så kan man ju filma det man vill ha med tex,riggning, bilfärden till spoten, på väg ner med stickan tillstranden osv.
    Delen med mobilen har jag ingen koll på men att man kan kolla direkt är ju najs.
    Sen har jag den svarta versionen till massa annat kul som kan dokumenteras med familjen och det är bara för att bildkvaliten är outstanding!

    Go Black tycker jag 🙂

    MVH
    MacEdu

  • nicklasw

    Medlem
    22 februari, 2014 vid 20:22

    once you go black you never go back….
    Jag har silver som funkar utan anmärkningar men skulle rekomendera att köpa black. skiljer inte särskilt mycket i pris.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken GoPro ska man ha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.