Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket universitet för bra vindsurfing?

  • alken

    Medlem
    11 oktober, 2010 vid 20:39

    Säkert sant.. och icke att förglömma är det kalla vattnet på våren samt att det är få som surfar här. Men det Har faktiskt blåst satan de senaste 2 veckorna. Malmö är säkert ändå mycket bättre ur vindsynpunkt. Men jag tror inte Umeå egentligen är sämre än Linköping eller Örebro.

  • oscar

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 06:16
    Alken;635258 wrote:
    Men jag tror inte Umeå egentligen är sämre än Linköping eller Örebro.

    Sluta nu dra med Linköping i bland alla sunkiga inlandsstäder 😀

  • canoya

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 10:45

    “Lågtrycken som drar in över västkusten når oftast även Östergötland.”:)

    Notera “oftast”. Det är det jag menar – Vill du surfa ofta så välj Västkusten eller Skåne. Skåne har ju fördelen att det är närmare till spot som funkar på ostliga vindriktningar.

    Sen tror jag att Linköping är bättre än Jönköping ur surfsynvinkel, eftersom Vättern ligger in ett “dike” så vinden har lite svårare att komma åt (Landsjön som ligger lite högre och öster om Vättern blir lite bättre) medan Roxen ligger på “schlätta” utan störande höjder runtomkring. Men inte så bra att man åker dit från Jönköping, då lägger man hellre en halvtimme till och kommer till Halmstad eller Varberg.

    Observera att jag inte väger in studiebiten i rekommendationen, den får någon annan svara på. Mycket har nog hänt sedan jag slutade på Chalmers för 15 år sedan.

    /Håkan

  • john1

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 12:58

    Kom till Lund, har surfat här i 25 år, och dessutom det bästa Universitetet för att läsa till läkare.
    Mewd vänliga hälsningar,
    JJ,
    (läkare)

  • dr-masse

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 13:00

    Jag skulle lätt välja Lund.

    Och nära till Danmark är det dessutom, en resa som nog även en studentbudget skall kunna klara av.

  • isis

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 14:12

    Det verkar ju finnas något som liknar enighet om att det är lund som gäller, och det är förövrigt där jag helst vill studera, såå lund får det bli! Ska man bara komma in också…

  • erolwi

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 15:15

    Jag håller på GustavWs linje, åk utomlands för skjutton, helt klar det bästa jag gjort under min studietid. Plugga till läkare kan du ju göra i hela världen!

  • alken

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 15:34
    Oscar;635271 wrote:
    Sluta nu dra med Linköping i bland alla sunkiga inlandsstäder 😀

    Umeå är inte mer inlandsstad än linköping….
    Rätt skall vara rätt! :grin:’

    Men Som sagt LUND eller kanske Köpenhamn skulle jag välja om jag inte hade ett kassavalv med sedlar!

  • jat

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 17:04

    Jepp. Topp för GustavWs linje! Pluggade själv till Civ.Ing i Florida. Våg och Vindsurfade så ofta jag kunde. Ordet vänta på vind existerade inte. Hela året runt.
    Upplevelsen, Erfarenheten, språkkunskapen, utbildningen, möjligheterna och även kontakterna man får har man användning resten av livet, både i karriär och även privat för diverse resor till olika städer för gratis boende. CSN står för kalaset…. sen är man ju skuldsatt för ett tag… men det var det värt.

  • oscar

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 17:13

    Går även att plugga i Perth Australien….

  • tiki

    Medlem
    13 oktober, 2010 vid 11:18

    Ja Perth var inte så dumt. Pluggade där för 8 år sedan och vindsurfade både i Perth men allra helst i Lancelin där du har fina vågor. Ett besök i Margaret River ska också vara med på måste-göra-listan. Här kan du läsa: http://www.murdoch.edu.au/

  • john1

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 11:15

    Du måste vara bli duktig både som läkare och surfare här i lund. Om inte kan du bli förvisat till Göteborg eller Stockholm (I Eslöv går gränsen för Sveriges nationalpark).

  • isis

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 11:30
    john1;635736 wrote:
    Du måste vara bli duktig både som läkare och surfare här i lund. Om inte kan du bli förvisat till Göteborg eller Stockholm (I Eslöv går gränsen för Sveriges nationalpark).

    Hm? jag hänger inte med riktigt:confused2:

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket universitet för bra vindsurfing?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.