Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsäkert spot juli i Europa?

  • Vindsäkert spot juli i Europa?

    Publicerad av kinetic på 22 maj, 2010 vid 10:12

    Tips på hyffsat vindsäkert spot i Europa under juli-månad? Hur är Leucate? Fehmarn? Danska västkusten? Krav: Inte längre bort än max 200-250mil, Tarifa är lite väl långt bort meda andra ord. Transportmedel=bil.

    chris svarade 13 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    22 maj, 2010 vid 11:04

    Ju längre söderut du kör desto bättre…

    Men kanske Garda? Inga grymmevindar, men hyggligt säkert. Väldigt, väldigt fina omgivningar, dessutom.

  • kinetic

    Medlem
    22 maj, 2010 vid 15:39

    Mja…Garda lockar inte dessvärre, har seglat tillräckligt på sjöar så att säg:)

  • mahi

    Medlem
    22 maj, 2010 vid 19:41

    Jag hade satsat på om nära: danska västkusten/fehmarn, om lite längre bort: franska revieran. Inte så bra på vilka spot som gäller. Vet att UCPA har surf/vuxenkollo på ett par orter där. Deras prylar är skrot så ta med egna prylar.
    Blåser på riktigt när mistralen slår till..

  • douglas-l

    Medlem
    22 maj, 2010 vid 19:47

    Gruissan kan vara ett alternativ!
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=53397″]Gruissan 29/6 – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

  • rrd

    Medlem
    22 maj, 2010 vid 19:54

    Tarifa är 333 mil från Varberg och du får garanterat vind och en upplevelse du aldrig glömmer…
    Fina betalmotorvägar som gör resan lättare och kanske ska avståndet räknas i tidsåtgång o inte i mil.

    Lär känna Levanten (3-7 dgr) och Ponienten (1-2 dgr), vindarna ut o in i medelhavet. Inte långt till Marocko som du ibland kan se när du seglar och passa på att åka till Gibraltar.

  • kinetic

    Medlem
    22 maj, 2010 vid 20:35

    Gruissan/Leucate ser helt OK ut. Jag nöjer mig med att de blåser lagom för 7.6 (8-10m/s). Har kollat lite efter boende o man kan få en vecka med “enkel standard” för ca 600-700 Euro, för 4 pers…Nån mer som ev har planer? Jag kommer inte ha plats i bilen dock (knökad med prylar).

  • chris

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 08:06

    Åker till Golf de Roses (varje sommar) med husbil. Kommer att göra stopp i Leucate några dagar på vägen ner om det blåser. Var i Tarifa för 2 år sen. En bit att åka men värt varenda mil.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsäkert spot juli i Europa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.