Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa fram till November?

  • Vindsurfa fram till November?

    Publicerad av mrquality på 4 oktober, 2016 vid 04:51

    Hej!
    Jag undrar om någon av er vindsurfa fram till november här i Sverige, eller det är för kallt? I söndag vindsurfade jag och det var 10 C i vatten men det var inte så kallt för mig, Jag vet att det bror på vädret men ungefär när är eran sista månad?

    hakuna svarade 7 år, 3 månader sedan 33 Medlemmar · 70 Svar
  • 70 Svar
  • mexi_

    Medlem
    4 oktober, 2016 vid 05:15

    Förra året körde jag sista gången 5 december i stockholm, inga problem. Första gången var 8 mars. Har underställ, men det är mest för att det är så skönt när jag byter om 🙂

  • stefan_gbg

    Medlem
    4 oktober, 2016 vid 06:06

    Körde sista gången 23 december och första 4 januari i Sverige förra året (och i år). Har en 5mm + 2mm kort dräkt.

  • rillestark

    Medlem
    4 oktober, 2016 vid 06:15

    Sista gången förra året var 10 december. I Hälsingland. 8 grader i luften å 0 grader i vattnet. Isen hade lagt sig på sjön intill.
    Underställ å sockar i merino under dräkt å i skor å en rejäl huva gjorde det till en trevlig upplevelse! 🙂

    Frid!

  • surfing_is_great

    Medlem
    4 oktober, 2016 vid 06:22

    Förra året körde jag och många andra på juldan och jag körde 20 Januari igen, men välj dina spots väl och kör inte själv ifall något händer eller går sönder!

  • oldschool

    Medlem
    4 oktober, 2016 vid 06:44

    Så länge det är isfritt är det fritt fram att köra med dagens våtdräkter och utrustning….men man får se till att man inte är ute själv 🙂

  • billie

    Medlem
    4 oktober, 2016 vid 06:52

    I Uddevalla var vi ute till 18 december. Det var inte så kallt. Nackdelen kan va att så och byta om till våtdräkten.

  • malibu

    Medlem
    4 oktober, 2016 vid 07:22

    December. Men det svåra är handskar. Det kommer snart dyka upp 7 trådar på ämnet 🙂

  • irieman

    Medlem
    4 oktober, 2016 vid 07:52

    20 december förra året för mig. Men håller med Malibu, handskarna är problemet.

  • mrquality

    Medlem
    4 oktober, 2016 vid 13:10

    :laugh: ahahahahahha ni är helt otroliga! Vad skönt att höra att finns det personer som kör också i december. Jag tänkte att det var jag som har börjat i juli med vs och är helt entusiastisk och vill köra så mycket det går fram till vinter, men det verka vara helt normal 😀

  • staffomania

    Medlem
    4 oktober, 2016 vid 13:17

    Är rätt många som kör året om, det största problemet är ju mörkret (å isen då). Sen kör jag med uppklippta handskar vilket blir sjukt kallt när man trillar i . Skulle rekomendera att köra på ställen som Gålö eller Dalarö där det alltid brukar finnas folk och det blåser pålandsvind.

  • jlhp

    Medlem
    5 oktober, 2016 vid 21:11

    @MrQuality 741638 wrote:

    men det verka vara helt normal 😀

    Normal! Finns det någon normal människa på det här forumet? 😉

    Instämmer med så många andra: is och brist på ljus är det som sätter gränsen på vintern. Handskproblemet är värre än Fermats teorem, solklart nobelpris till den som löser det…

  • stefan_gbg

    Medlem
    6 oktober, 2016 vid 06:27

    Det är gött med en varm dusch i närheten:-)
    I Fiskebäck har vi förmånen att ha klubbhus med omklädningsrum och dusch, det är gött när kylan kommer.

  • sundheden

    Medlem
    6 oktober, 2016 vid 07:28

    Första och tredje advent förra året var riktigt nice.
    Skaffade mig Mystic Vulcan, huva och DaKine mittens som jag limmade sömmarna på sen var de lugnt.

    Bytte om på plats men körde hem med dräkt på.
    Går ständigt runt med kalla händer och fötter så det är ingen bra årstid för mig men vill inte missa en bra vind.

    Håller mig hemma vid minusgrader.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • alltidxx

    Medlem
    7 oktober, 2016 vid 08:52

    @mexi_ 741620 wrote:

    Förra året körde jag sista gången 5 december i stockholm, inga problem. Första gången var 8 mars. Har underställ, men det är mest för att det är så skönt när jag byter om 🙂

    Torrdräkt då eller menar du att underställ hjälper med våtdräkt?

  • mexi_

    Medlem
    7 oktober, 2016 vid 09:10

    Japp, kör med underställ och vanlig våtdräkt, funkar kanon. Har även funktionsstrumpor i skorna 🙂

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa fram till November?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.