Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa fram till November?

  • sundheden

    Medlem
    7 oktober, 2016 vid 19:53

    Såg nyss på Facebooksidan för ION att de lagt upp bilder på sina nya torrdräkter.
    Kul detalj på dräkten, termometer.
    Eller, Hero-meter som de kallar den för. 😊👍
    Lägg märke till texten på den.

    de20721bd0eb9f596c26561df49b7ca8.jpg

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • sailortrash

    Medlem
    8 oktober, 2016 vid 06:41

    förra året var jag i typ 11/11…då var det för kallt för mig. Nu har jag köpt 6.5 mm skor och neoshorts också…ska se om det går bättre. en fleece (polypropren) med luva har jag också, tidigare har jag kört med 3 mm väst och huva under våtdräkten. Men jag tycker faktiskt armarna behöver lite mer värme också.

    vantar vid den årstiden givetvis…men jag limmar inte, behöver bara vindskydd

  • sailortrash

    Medlem
    8 oktober, 2016 vid 06:41

    eller så åker man snowboard istället och väntar till våren…=)

  • mrquality

    Medlem
    13 oktober, 2016 vid 11:11

    Jag funderar om en tech fit eller clima cool lång arm tröja från Adidas kan användas under våtdräkt? Eller kommer bara att vara värre 😀 tänkte testa under en Ripcurl e-bomb 5/3 :tongue:

  • erree

    Medlem
    13 oktober, 2016 vid 12:28

    jag kör vanligt understräll i ull under dräkten, det blir snabbt deformerat men värmer gött 🙂

  • pedersen

    Medlem
    14 oktober, 2016 vid 05:55

    Innan körde jag med underställ under 5/3 med förstärkningshuva, 5mm skor och CWM. Rätt bökigt att ta på och av och jag höll värmen sådär.
    Köpte en O´Neill Superfreak 6/4 (tror jag den heter) på Ohana och ett par 7mm skor.
    Vilken skillnad! Ända svaga punkten är CWM, men är man varm om resten av kroppen kan man alltid skaka ut värme i händerna också.
    Tyvärr så smakar det så kostar det,

  • sundheden

    Medlem
    14 oktober, 2016 vid 07:07

    Jag har en sån här under min 5/4/3 Ascandräkt… Sist jag var ut, 8 i luften, ca.10 i vattnet.
    http://www.surfspot.se/mystic-bipoly-thermo-troja-extra-varmt-understall-i-polyprolen.html

    Men nästa session drar jag nog på mig min Mystic Vulcan. Beroende på kylan så kan jag ha på merinoull-underställ eller microfleece-underställ eller båda.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • sundheden

    Medlem
    14 oktober, 2016 vid 13:42

    Hoppas denna prognos inte stämmer. (Förutom den om en mild november.)

    http://www.expressen.se/nyheter/rakna-med-iskalla-temperaturer-i-vinter/?cmpid=mysa

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • mrquality

    Medlem
    14 oktober, 2016 vid 19:28

    Hoppas inte jag heller annars jag är tvungen att flytta tillbaka till Italien😂😂😂😂 idag hade jag en våtdräkt ripcurl e-bomb 5-3 skor och vantar askan och en ripcurl Flash bomb surf huva och kan säga att det var riktigt varm i vatten. Det var kallt bara när jag monterade när alltdå tänkte åka bil med våldtäkt på😂😂😂

  • pedersen

    Medlem
    14 oktober, 2016 vid 20:40

    @Sundheden 741822 wrote:

    Hoppas denna prognos inte stämmer. (Förutom den om en mild november.)

    http://www.expressen.se/nyheter/rakna-med-iskalla-temperaturer-i-vinter/?cmpid=mysa

    men prognosen säger också “Risikoen for et stormvejr tiltager i november,”

  • pedersen

    Medlem
    14 oktober, 2016 vid 20:44

    Det två senaste åren har DMIs långtidsprognos stämt rätt bra.

  • john1

    Medlem
    17 oktober, 2016 vid 16:05

    Idag i Klagshamn (Skåne).

    Kortärmad 4/3 NeilPryde dräkt under med 5/4 Neil Pryde Elite (en storlek större) utanpå detta samt en väst med huve:
    Inte att anbefala, blev faktisk obehagligt varmt.
    jj

  • sailortrash

    Medlem
    17 oktober, 2016 vid 17:59

    @john1 741867 wrote:

    Idag i Klagshamn (Skåne).

    Kortärmad 4/3 NeilPryde dräkt under med 5/4 Neil Pryde Elite (en storlek större) utanpå detta samt en väst med huve:
    Inte att anbefala, blev faktisk obehagligt varmt.
    jj

    Shit! Det var fan det mest påpälsade jag hört om

    Jag tror om man på allvar vill köra året runt så är det väl läge att skaffa en 6/5 av böttre modell. Förra året i november frös jag duktigt, får se om jag vågar mig i detta år. Kanske på ngt långgrunt ställe då

  • dendrite

    Medlem
    17 oktober, 2016 vid 18:08

    Själv frös jag på Gålö för två veckor sedan, fattar inte hur jag stod ut i december och januari förra året.. 🙂
    Har en 6/5/4 dräkt.

  • pedersen

    Medlem
    18 oktober, 2016 vid 05:57

    Häll varmvatten innanför dräkten, skor och vantar precis när ni skall gå ut. Räcker med en stor termos med lagom varmt vatten.

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa fram till November?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.