Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa fram till November?

  • ramrob

    Medlem
    21 oktober, 2016 vid 07:21

    Talka insidan.

  • sundheden

    Medlem
    21 oktober, 2016 vid 08:08

    Jag var och kollade på lite alternativ till mina DaKine Mittens igår på Surfspot.

    Förböjda ion-handskar. de51075bd47f80e6a3351b02b4d5083d.jpg
    74cd9c8bee461bb6486438558a68a6e1.jpg

    Mystic öppen handflata. 9cf39310923eeb521394de86757252ce.jpg d13ad30678e716e4c1a46f8001d9e607.jpg

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • canoya

    Medlem
    21 oktober, 2016 vid 08:55

    Öppen handflata funkar när “det inte är riktigt kallt”. Ger ändå vindskydd och lite hjälp när det är halvkallt. De böjda handskarna fån ION kanske kan funka om inte materialet på insidan är för tjockt. Annars håller jag med om vad många andra säger att DaKine CWM är de enda som jag har testat som funkar när det är riktigt kallt, men även de kräver lite tillvänjning och att man utnyttjar selen så mycket som möjligt för att låta händerna vila.

    Håkan

  • henryk

    Medlem
    21 oktober, 2016 vid 16:33

    I den här tråden från arkivet finns allt info man kan behöva (tyvärr saknas bilderna)

    http://www.surfzone.se/forum/archive/index.php/t-47907.html

  • Aquario

    Medlem
    21 oktober, 2016 vid 22:59

    Varför inte göra som Wim Hof och träna upp sin köldtålighet, kanske kan man slippa våtdråkt helt och njuta av att softsurfa i badbyxor året runt.:grin:
    [video]https://youtu.be/XUQwFZ_xFdM[/video]

  • alltidxx

    Medlem
    22 oktober, 2016 vid 22:24

    @Joloo 741906 wrote:

    Funkar superbra med tunna ullstrumpor. Då går det att köra med 3mm dojor året runt.

    Ska testas.

  • malibu

    Medlem
    27 oktober, 2016 vid 08:53

    @Sundheden 741901 wrote:

    Jag avundas er som verkar klara er året om med en 5/4 eller liknande.
    Bästa för mig vore en flytande bastu med segel på så kanske jag skulle hålla värmen.

    När det blir riktigt kallt kör jag hem i dräkten och byter om hemma istället.

    Inför helgen blir det att inhandla en sån här.

    Har en sån, men den håller inte värmen på vintern. Funkar suveränt på vår/höst, men vintertid brukar jag “fodra” den med en sån där handduksponcho och då blir det bra 🙂

    F.ö har jag kört med en 2mm shorty under 5/3:an på vintern och det har varit varmt nog. Plus underställ när det är riktigt kallt. Har köpt en Flashbomb inför den här vintern ändå. Funderar på att inviga den imorrn.

  • mrquality

    Medlem
    26 november, 2016 vid 21:51

    Den 4:e oktober startade den här tråden, nu har jag hittat själv svaret. Jag har vindsurfat varje vecka sen jag började fram till idag. Idag är den 26:e november då tycker jag att man kan vindsurrfa fram till att man orkar ahahahah. Vi får se hur det bli i julvädret :santa:

  • malibu

    Medlem
    26 november, 2016 vid 22:22

    Det blir betydligt kallare i januari-februari… 🙂

  • tws

    Medlem
    28 november, 2016 vid 14:39

    Jan, feb, mars.. bare ikke isen legger seg. Vinteren gir best vågor og er vel egentlig selve vindsurfingsesongen.

  • sailortrash

    Medlem
    28 november, 2016 vid 19:23

    @tws 742355 wrote:

    Jan, feb, mars.. bare ikke isen legger seg. Vinteren gir best vågor og er vel egentlig selve vindsurfingsesongen.

    Vattnet på västkusten blir inte lika djävligt kallt som på östsidan

  • gregerkj

    Medlem
    30 november, 2016 vid 12:19

    Vattnet på västkusten blir faktiskt kallare än östsidan innan vattnet fryser till is. Pga. den högre salthalten har västkust vattnet lägre fryspunkt än östsidan.:smile:

  • robin

    Medlem
    30 november, 2016 vid 13:43

    @sailortrash 742362 wrote:

    Vattnet på västkusten blir inte lika djävligt kallt som på östsidan

    Som gammal stockholmare och numera västkustbo kan jag säga att det där inte stämmer. Det är precis lika jävligt kallt i vattnet på Torö och i Apelviken i januari. Däremot är det ofta lite mildare i luften här på västsidan av samma skäl som vi har mer regn – vinden kommer oftast från havet och inte från land. Dessutom blir säsongen längre eftersom det är mindre problem med is på våren, framför allt på plattvattenställena. Torö är sällan nedisat men allt inomskärs runt Stockholm är det. I Göteborg lägger sig inte isen lika mycket.

  • mrquality

    Medlem
    30 november, 2016 vid 14:23

    Någon som har testat handvärmare in i neopreme handskar/vantar?????

    https://www.xxl.se/phoxx-handvarmare/p/1070389_1_style

  • sundheden

    Medlem
    30 november, 2016 vid 15:44

    @MrQuality 742381 wrote:

    Någon som har testat handvärmare in i neopreme handskar/vantar?????

    https://www.xxl.se/phoxx-handvarmare/p/1070389_1_style

    När vi surfade vid Dalarö för en dryg vecka sedan så hade en av grabbarna från “Sthlm Surf Mafia” ett par värmare i sina Dakine Mittens. Men jag skulle tro det var plastvarianten och inte denna sort du länkade till.
    Jag kanske testar det nästa gång jag drar ut.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa fram till November?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.