Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa i Långedrag/Göteborg?

  • Vindsurfa i Långedrag/Göteborg?

    Publicerad av sj0gren på 26 juni, 2017 vid 15:18

    Någon som kört i Långedrag/Göteborg?

    Vart startar man isåfall?

    Tittade lite på Google och detta kanske kan funka på väst?

    Finns en båtramp på Talattagatan 20, Göteborg, Västra Götalands län som kanske kan funka som startläge?

    stefan_gbg svarade 6 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • the_novice

    Medlem
    26 juni, 2017 vid 17:04

    För var det många som seglade där. Man kan gå i vid båthamnen och simma under bryggan, om jag kommer ihåg rätt. Sedan seglade man vid “Polis-grundet”.

    Nu för tiden så kör väl de flesta vid fiskebäck. Där har du en surfklubb och riggdäck mm.

  • canoya

    Medlem
    27 juni, 2017 vid 08:42

    Körde ofta i Långedrag första halvan av 90-talet. Hoppade i från LSS brygga (vid det gula huset med det lilla tornet på bilden). När man skulle upp fick oftast simma sista biten in till deras båtramp och gå upp där. Var medlem i klubben bara för att med gott samvete utnyttja läget. Fiskebäck är ju smidigare för att komma i och ur vattnet, men då jag bodde på “rigga i trädgården”-avstånd från LSS så blev det så ibland. Nu vet jag inte om klubben fortfarande finns kvar där.

    /Håkan

  • stefan_gbg

    Medlem
    28 juni, 2017 vid 13:36

    Kom och kör i Fiskebäck istället, eller segla över. Vi är många som brukar vara ute i Fiskebäck. Vill man så blir man medlem i klubben och får tillgång till omklädningsrum och dusch. Det är lyx som surfare.

    /Stefan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa i Långedrag/Göteborg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.