Vindsurfa i Långedrag/Göteborg?

This topic has 3 svar, 4 deltagare, and was last updated 2 years, 2 months sedan by  stefan_gbg.

• Författare
     Sj0gren 
    Deltagare

Någon som kört i Långedrag/Göteborg?

Vart startar man isåfall?

Tittade lite på Google och detta kanske kan funka på väst?

Finns en båtramp på Talattagatan 20, Göteborg, Västra Götalands län som kanske kan funka som startläge?

The_Novice 
    Deltagare

För var det många som seglade där. Man kan gå i vid båthamnen och simma under bryggan, om jag kommer ihåg rätt. Sedan seglade man vid “Polis-grundet”.

Nu för tiden så kör väl de flesta vid fiskebäck. Där har du en surfklubb och riggdäck mm.

canoya 
    Deltagare

Körde ofta i Långedrag första halvan av 90-talet. Hoppade i från LSS brygga (vid det gula huset med det lilla tornet på bilden). När man skulle upp fick oftast simma sista biten in till deras båtramp och gå upp där. Var medlem i klubben bara för att med gott samvete utnyttja läget. Fiskebäck är ju smidigare för att komma i och ur vattnet, men då jag bodde på “rigga i trädgården”-avstånd från LSS så blev det så ibland. Nu vet jag inte om klubben fortfarande finns kvar där.

/Håkan

stefan_gbg 
    Deltagare

Kom och kör i Fiskebäck istället, eller segla över. Vi är många som brukar vara ute i Fiskebäck. Vill man så blir man medlem i klubben och får tillgång till omklädningsrum och dusch. Det är lyx som surfare.

/Stefan

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account