Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa kring shanghai

  • Vindsurfa kring shanghai

    Publicerad av jat på 15 oktober, 2010 vid 18:09

    Jag har blivit erbjuden jobb i shanghai. Saken är den att det är inte intressant om det inte går att vindsurfa. Är det någon som har koll på möjligheten för surf kring Shanghai?

    dane svarade 13 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • klas-tss

    Medlem
    16 oktober, 2010 vid 09:36

    När ja var där för några år sedan frågade jag runt lite efter surfaffärer, ingen visste något. Killarna på QuickSilver hade koll på skatespiten, men visste ingen som sålde eller surfade runt Shanghai. Många hänvisade till sol/bad turistorterna i södra Kina. Men det var några år sedan så läget kan ha ändrats. Det är ju en lång kuststräcka, så Att det går är givet.. Skriv gärna om du hittar något, bra att veta. Vi har en fabrik i Shanghai som kan behöva besökas 🙂 //Klas

  • Knatte

    Gäst
    16 oktober, 2010 vid 14:45
    JAT;635795 wrote:
    Jag har blivit erbjuden jobb i shanghai. Saken är den att det är inte intressant om det inte går att vindsurfa. Är det någon som har koll på möjligheten för surf kring Shanghai?

    Bara allmänt nyfiken, Har det någonting med Geely / Volvo Pv att göra?? Men som andra säger, finns det vatten i närheten kanske det finns bra surfmöjligheter:blush:

  • jat

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 06:19

    Yes. Det har med Volvo PV att göra. Det enda hittills funna är en sjö. Samt vinden anses vara dålig.

  • george

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 07:59

    Åker strax till Shanghai och har letat efter spots jag med. Det ända jag hittat på nätet är lite info om någon konstgjord sjö där man skulle kunna hyra prylar.

    Har pratat med en kollega som bor Shanghai men hade inte sett något han heller. Det närmsta han kommit var en butik som sålde våtdräkter.
    För någon vecka sedan var han i den stad där os seglingarna gick av och där hade han sett några vinsurfare.

  • dane

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 20:48

    Lessen att behöva säga att Shanghai inte är något att ha alls när det gäller sport överhuvudtaget. Speciellt utomhussport kan man I stort sätt glömma. Golf kan man spela om man åker 3 timmar med taxi och betalar en del. Stan ger begreppet stort en ny innebörd.
    Med flyg kan man nå en ö en bra bit bort som om jag minns rätt såg rätt lovande ut då jag satt och drömde instängd I Pudong..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa kring shanghai

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.