Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing I Altea(Spanien)

  • Vindsurfing I Altea(Spanien)

    Publicerad av zyber på 25 augusti, 2017 vid 23:22

    Helt sjukt! Hade min semester i Altea och tänkte hyra vindsurfing bräda men det blev ju stop direkt! Ingen, alltså INGEN av lokala befolkningen vet nånting om vår man kan hyra en vindsurfing bräda och på vår strand samt på närliggande finns ingenting att hyra… Ok, SUP, kite och surfing bräda fans, men inte vindsurfing… Jag letade o letade, till slut hittade jag ett ställe i Denia(1 timme att åka med bilen) och i El Campello(40 minuter med bil). Inga bra alternativ… Fick vara utan då.
    Någon här kanske känner till något ställe i närheten av Altea där man kan hyra bräda?

    stefan_gbg svarade 6 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • john1

    Medlem
    27 augusti, 2017 vid 14:27

    Principiellt kan man säga att det knappast finns surfspots på hela costa blanca och costa del sol.
    Kan vara svårt även om du själv har utrustningen med dig. Det verkar konstigt, men så er det nog.
    Långa kuststripor är bebyggda med privatbostäder/urbanisationer och hotellen, vilka alla kategorier nekar folk att parkera/surfa etc. Finns säkert platser nära Barcelona.
    På andra sidan Gibraltar finns så klart lång stränder från Tarifa och helt upp i mot Cadiz och Portugal.
    Norra Spanien är svårare tillgängligt med charterresor för att det inte finns. Men i Galicia/Asturias och öst mot Bilbao är det tjockt med fina stränder, men det är lite vildare natur. Jag har bott där i 4 år.
    JJ

    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  john1.
    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  john1.
    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  john1.
  • zyber

    Medlem
    27 augusti, 2017 vid 16:15

    Tack, John!
    Undrar varför spanjorer inte tycker om vindsurfing?
    Jaja… Får väl bli annat semesterställe där det går o hyra vindsurfing.

  • oldschool

    Medlem
    28 augusti, 2017 vid 09:19

    Tiderna förändras. Köpte min första egna vindsurfingbräda i Altea 1990. På den tiden var det inga problem, fullt med vindsurfare på vattnet och flera uthyrningsställen…..men det var ju ett par år sedan nu….. 🙂

  • malibu

    Medlem
    28 augusti, 2017 vid 09:21

    I La Manga, ca 2 tim söderut, surfas det en hel del, och finns minst två surfshoppar.

  • stefan_gbg

    Medlem
    29 augusti, 2017 vid 08:21

    Jag har också letat bra hyr-prylar i regionen. Jag brukar hålla till några mil söder ut i Santa Pola (15 min söder om Alicante) Där finns surfspot, en surfklubb med bra lokal och egen bit av strand. men det finns inga vettiga prylar att få tag på. Jag har pratat med locals där och ingen vet något om uthyrning.

  • henrikt

    Medlem
    29 augusti, 2017 vid 14:22

    Det här stället besökte jag för några år sen, det ligger norr om Calpe, kanske en halvtimma från Altea.
    http://www.lasantipodas.com/windsurf.htm

    /HT

  • zyber

    Medlem
    29 augusti, 2017 vid 16:38

    Stefan: Haha… De vet ingenting – den saken har jag lärt mig!
    OK. Men har du GPS-lokation eller webplats?

    Henrik: tack för tipset.

  • stefan_gbg

    Medlem
    30 augusti, 2017 vid 08:31

    Här är länken till klubben. Jag var aldrig nere och pratade med dom i år, man kan hoppas att någon har tagit initiativet att starta uthyrning av annat än windsup.
    club-windsurf Santa Pola

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing I Altea(Spanien)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.