Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing i Thailand (Krabi)

  • Vindsurfing i Thailand (Krabi)

    Publicerad av jonhand på 24 november, 2009 vid 13:45

    Är det någon som känner till vad det finns för möjligheter att vindsurfa och hyra prylar i närheten av Krabi i Thailand? Skall dit 3 veckor över jul/nyår.

    seve1000 svarade 14 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hanlar

    Medlem
    24 november, 2009 vid 13:48

    det finns ett center i phuket, men det är väl ca 9 mil från krabi..

  • rad

    Medlem
    25 november, 2009 vid 13:55

    Om du är i närheten av Railey beach så klättra istället! Ger bra träning för underarmarna:)…har inte sett någon vind när jag varit där…

  • zoffe

    Medlem
    25 november, 2009 vid 16:46

    Hej har varit i Thialand par tillfälle men det har aldrig blåst sorry.
    Men det kan vara bra vågor så du kan vågasurfa lite.

  • seve1000

    Medlem
    28 november, 2009 vid 23:19

    Kolla följande länk för info om hyra grejor samt vind.
    Det blåser allt i Thailand ibland också!

    Skall själv vara i Rayong och vindsurfa runt nyår.

    http://www.iwindsurf.asia/index.php/location-windsurfing-thailand/windsurfing-clubs/windsurf-thailand-clubs/phuket-shop-lessons-rental-windsurf.html

  • semisinker

    Medlem
    29 november, 2009 vid 12:39

    Thailand är för tjocka tyskar och ä för de som vill ligga på stranden o steka, nej ska man surfa åker man till SA eller Maui på vintern.

  • maui-mange

    Medlem
    30 november, 2009 vid 05:43

    Henrick,

    Har du några bra rekomendationer för Rayong? Även om jag inte surfar i Rayong, bor 20 min väster om Rayong, så har jag svårt att tro att det är särskilt bra under torrperioden då det är NO vindar vilket blir frånlandsvind där.
    Om du inte har bra rekomendationer är det bättre att ta sig upp till Na Jomtien strax söder om Pattaya http://www.iwindsurf.asia/index.php/location-windsurfing-thailand/blue-lagoon-watersports-club-thailand.html
    Här är det ren sidvind från höger och i helgen var det 8-12 m/s både lör-sön. Är rätt bra sjöbris där så det blåser något snäpp bättre än vad Windguru visar http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=1587

  • seve1000

    Medlem
    30 november, 2009 vid 21:02

    Centrat i Rayong är samma firma som i Amara Jomtien om jag fattat det rätt.
    Har inte varit där själv men fick rekomendationer av vänner samt av centrat på Phuket som jag varit och snackat med ett par gånger.
    Kommer troligtvis att kolla både Rayong och Jomtien på denna resa.

    Tack för dina tips.

    Ingen surf resa jag åker på men kan inte låta bli att segla lite:grin:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing i Thailand (Krabi)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.