Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vindsurfing och hälsena

  • vindsurfing och hälsena

    Publicerad av snaffe på 15 februari, 2016 vid 09:41

    Hej!

    Tänkte höra o det finns nån här som ha koll på om man kan börja vindsurfa, freestyle och vågsegling efter 6mån när man har slitit av hälsenan eller är det längre tid som gäller innan man kan gå all in?

    cosmosurfer svarade 8 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mexi_

    Medlem
    15 februari, 2016 vid 10:30

    Nog väldigt individuellt, för mig tog det ett år men efter det kör jag som vanligt. Sydde ihop min och den känns starkare än innan…:)

  • snaffe

    Medlem
    15 februari, 2016 vid 11:38

    Skönt att det blivit bra. Jag har inte blivit sydd. Har precis smällt den och fått på den här jäkla stöveln. Hade hoppats på surf till hösten men det är kanske ingen garanti. Vet inte hur påfrestande vindsurf är för hälsenan. Man vill ju inte att det ska hända igen, vilket två av mina vänner råkat ut för. En vid besök hos sjukgymnasten:(

  • calle

    Medlem
    15 februari, 2016 vid 12:00

    Jag slet av hälsenan den 15/6 2014, tyvärr kommer jag inte ihåg om jag kom ut på vattnet den hösten, men jag har för mig att jag körde någon lite sväng på plattvatten. Jag åkte snowboard efter nyår det är jag säker på. Dom sydde inte ihop min sena, den fick läka ihop själv.
    Mitt råd är att sköta rehaben exemplariskt, och att sen inte sluta göra tåhäv bara för att det känns bra igen, vaden tar tid att bygga upp igen (har jag märkt…. sjukt segt) den blir smal som ett sugrör.

    Min sjukgymnast sa att bästa sättet att undvika att slita av hälsenan är just tåhäv, det håller den elastisk (eller nåt sånt), om det stämmer eller inte vet jag inte.

    Lycka till.

    / Calle S

  • snaffe

    Medlem
    17 februari, 2016 vid 15:15

    Låter ju som du kom tillbaks snabbt. Snowboard kan jag tänka mig funkar bra. Där är ju foten fast i en pjäxa eller känga. Är lite nyfiken på om det är nån som vet hur vindsurfing är som sport för hälsenan.

  • cosmosurfer

    Medlem
    17 februari, 2016 vid 16:48

    Så det var inte switchstancejump into see-if-you-kill-your-selflandning som slet av den?

  • snaffe

    Medlem
    17 februari, 2016 vid 17:27

    Nej, badminton:(

  • cosmosurfer

    Medlem
    17 februari, 2016 vid 19:19

    Tänkte nog att det var badminton. Sluta med det!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vindsurfing och hälsena

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.