Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Vindtjänst med aktuella vinduppgifter, FindWind.se

  • hakuna

    Medlem
    6 oktober, 2014 vid 14:25

    Hej! Nu är nog vinkeln på västkusten trasig.
    Apelviken visar N och * som vinkel. (Viva säger 100° och så även http://www.oso.chalmers.se/weather/index.html )
    Särdal säger SSV 203° men när man kommer ner till Halmstad är det nog rätt med 60-80°.

    Niclas

  • pepparkorn

    Medlem
    7 oktober, 2014 vid 06:23

    @hakuna 728201 wrote:

    Hej! Nu är nog vinkeln på västkusten trasig.
    Apelviken visar N och * som vinkel. (Viva säger 100° och så även http://www.oso.chalmers.se/weather/index.html )
    Särdal säger SSV 203° men när man kommer ner till Halmstad är det nog rätt med 60-80°.

    Niclas

    Tack för info från verkligheten.
    * betyder alltid “okänt värde”. Att det samtidigt visas “N” är en bugg som jag vid tillfälle kommer leta upp, reda ut och korrigera. Särdal vete katten. Kan vara bugg. Kan vara bugg i vindkraftverket.

  • fastlandsguten

    Medlem
    16 oktober, 2014 vid 20:04

    Vind på söndag Mr Pepparkorn….:) kanske en fika i bussen om inte annat…

  • pepparkorn

    Medlem
    26 oktober, 2014 vid 16:58

    Nyhet på FindWind – mer kapacitet. Siten har den senaste tiden slagit i taket på webbhotellets begränsningar. Jag har idag uppdaterat till en högre nivå. Hoppas det sprider surfglädje över landet.

  • pepparkorn

    Medlem
    26 oktober, 2014 vid 20:54

    FindWind behöver vila ett tag. Jag byter utvecklingsmiljö och det har fört med sig ett antal problem. Problemlösaren är undertecknad och just hemkommen från utlandssemester. Den som saknar siten – hör gärna av dig – då vet jag att tjänsten är saknad och välkommen åter.

    Fixar problemen så snart som möjligt. Förstås.

    Allt gott, Peter

  • hakuna

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 06:55

    Absolut saknad, nu är det ju högsäsong!

  • pepparkorn

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 08:46

    @hakuna 728654 wrote:

    Absolut saknad, nu är det ju högsäsong!

    Högsäsong. Håller med. Fina vindar här på Gotland.. utanför kontorsfönstret. 🙂

  • pepparkorn

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 08:48

    Jag tar i trä och sticker ut hakan – jag har löst problemet som orsakade gårdagens hackiga funktion.
    FindWind fungerar åter som den borde – perfekt.

    Mycket nöje.

  • billie

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 16:05

    Toppen

  • pepparkorn

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 20:16

    NYA SPOTS: Gotländska Fårö fick tre nya spots, Karlskrona en och Arendal utanför Göteborg fick äran att bli spot 160 på FindWind.

  • hakuna

    Medlem
    28 oktober, 2014 vid 08:21

    Om Arendal står det “Information från 5 vindkraftverk med ett minsta avstånd om 8.8 km. “
    Jag tror väl snarare att minsta avståndet är 600 meter, man gippar i skuggan av propellrarna. 🙂
    https://www.google.se/maps/@57.6875496,11.8115266,1724m/data=!3m1!1e3

  • pepparkorn

    Medlem
    28 oktober, 2014 vid 08:28

    @hakuna 728700 wrote:

    Om Arendal står det “Information från 5 vindkraftverk med ett minsta avstånd om 8.8 km. “
    Jag tror väl snarare att minsta avståndet är 600 meter, man gippar i skuggan av propellrarna. 🙂
    https://www.google.se/maps/@57.6875496,11.8115266,1724m/data=!3m1!1e3

    FindWind har tillgång till information från drygt 600 vindkraftverk, ett rejält antal som även ökar steg för steg. Dock har FindWind just nu ingen information från de vindkraftverk som du brukar gippa under. 😉

    FindWinds beräkningar är väl valda och bör ge ett bra resultat även om det är några kilometer från spot till närmaste kraftverk. Hör gärna av dig med fakta från spoten!

  • hakuna

    Medlem
    28 oktober, 2014 vid 10:07

    @Pepparkorn 728702 wrote:

    FindWind har tillgång till information från drygt 600 vindkraftverk, ett rejält antal som även ökar steg för steg. Dock har FindWind just nu ingen information från de vindkraftverk som du brukar gippa under. 😉

    Är det dessa som du får värden från? http://vindstat.com/files/Allaverk1408.pdf

    I Göteborgs hamn finns massor av vindkraftverk, bla Big Glenn. 3km norr om Fiskebäck (Findwind tycker 8 vindkraftverk med ett minsta avstånd om 12.6 km.)
    Har för lite erfarenhet och kontakter för att hitta dessa online.

  • pepparkorn

    Medlem
    28 oktober, 2014 vid 10:16

    @hakuna, jag vet inte hur “verken som stödjer FindWind” matchar mot den statistik du hänvisade till. vindstat.com är inte FindWinds källa.

  • jlhp

    Medlem
    31 oktober, 2014 vid 07:56

    Finns det möjlighet att ändra riktning på Olofsbo och Ringsegård?

    Nu står det 0-180°, jag skulle istället vilja säga SO – NV dvs. 135 – 315°.

    En del kanske tycker att det snarare borde vara S – NV i Ringsegård på grund av lä från Smörkullen/Grimsholmen, men jag vill gärna ha med det ända från SO då jag gärna kör i Långasand precis söder om Ringsegård på den riktningen.

Sida 7 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Vindtjänst med aktuella vinduppgifter, FindWind.se

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.